ازدواج و همسرداری

هدیه روز مرد، فراموش تان نشود!

 

 

روز مرد,هدیه روز مرد

 

خرید کادو چه برای زنان و چه برای مردان کار آسانی نیست. البته می توان این کار را برای زنان کمی آسان دانست چرا که معمولا می توان برای زن ها طلا خرید، اما برای مردان قضیه کمی سخت می شود. هنگام خرید کادو برای مردان به این فکر کنید که چه چیزی می تواند او را خوشحال کند؟!

 

 

اصولاً بهتر است به جای غافلگیر کردن مردها از آنها بپرسید که چه می خواهند و همان چیز را برای او بخرید. معمولاً خریدن هدیه برای آقایان از کارهای مشکلی است که اگر آن را درست انجام دهیم می توانیم بگوییم کاری کردیم کارستان! اما به هر حال، باید به این فکر باشیم که معمای “چه چـیز می تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟ ” را به هر نحوی که شده حل نماییم.

 

خوشبختانه آقایان مانند خانمها مدام هدیه نمی خواهند، اما با نزدیک شدن عید مردان و رسیدن جنون خرید، دیگر نمی شود کاری کرد، حالا موقع مناسبی برای پرسیدن این سوال است: “برایش چه چیزی بخرم که واقعا دوست داشته باشد و خوشحال شود؟”

 

این مرد چه شوهرتان باشد که غیر از یک خودرو یکصد میلیون تومانی همه چیز دارد، چه برادرتان که هر روز به یک چیز تازه علاقمند میشود و چه پدرتان که می گوید برایش هدیه نخرید، به هر حال مرد زندگی شماست و می دانید که تهیه هدیه مناسب برای او چقدر مشکل و در عین حال ضروری است.

 

هر چند هیچ

هدیه مناسبی

وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، اما این ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه و فوت و فنهای روانشناسانه ای که برای انتخاب هدیه برای آقایان وجود دارند آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آن را دوست بدارند.

 

به کاربرد هدیه فکر کنید نه جنبه احساسی آن

 

به گفته پروفسور ” مارگارت راکر ” دارای دکترای روانشناسی و متخصص در امور هدایا، معتقد است که: ” در روابط میان جنس های مخالف، باید به این نکته توجه داشت که مردان در مقایسه با زنان، هدیه دادن را بیشتر نوعی تبادل مقتصدانه کالا می دانند. به این ترتیب در حالی که زنان با اتاقی پر از گل به شدت تحت تاثیر قرار میگیرند، مردان به احتمال زیاد ترجیح میدهند که هدیه شان چیزی باشد که بتوانند نگه داشته و از آن استفاده کنند. لوازم مربوط به ورزش مورد علاقه اش – مثلا یک راکت خوب تنیس – یا یک جفت دمپایی راحت، او را بسیار بیشتر از یک مجسمه یا هر نوع خرت و پرت تزئینی دیگر خوشحال خواهد کرد.

به آنچه میخواهد توجه کنید

 

همانطور که می دانید خانم ها زمانی که کادویی را می خواهند معمولا در لفافه به آن اشاره می کنند و سعی می کنند با اشاره غیر مستقیم توجه آقایون را به سمت آن جلب کنند، اما آقایون هیچ علاقه ای به انجام این کار ندارند، آنها دقیقا چیزی را که می خواهند، به زبان می آورند، به عبارتی، اگر از آنها بپرسید چه می خواهند، به سادگی پاسخی مستقیم و واضح خواهید شنید.

 

پس، به جای اینکه وقت خود را تلف کنید و به دنبال یک ” سورپرایز ” برای آنها باشید، فقط چیزی که آنها می خواهند را برایشان تهیه کنید و خواهید دید که این مطلب آنها را بیش از پیش خوشحال می کند. کلید موفقیت توجه به آنچه “او” می خواهد است نه آنچه “شما” می خواهید یا تصور می کنید انتخاب بهتری است.

 

بیشتر آقایان به تماشای فیلم هم بسیار علاقه دارند، بسته به بودجه خود می توانید از یک دستگاه پخش DVD و یا سیستم صوتی دالبی گرفته تا مجموعه نفیس فیلمهای مورد علاقه اش یا حتی یکی دو DVD از فیلمهای روز برایش تهیه کنید

 

به علایق او توجه کنید

 

هنگامی که به دنبال هدیه ای کاربردی برای او هستید، توجه کنید که این هدیه به علایق او مربوط باشد. اگر قصد خرید کتاب دارید، کتاب را در زمینه مورد علاقه او انتخاب کنید حتی اگر درباره تاریخ جنگ جهانی اول باشد. اگر احساس می کنید به ورزش علاقه دارد، می توانید برایش بلیت های یک مسابقه ورزشی را که دیگر در بازار موجود نیستند را خریداری کنید . و یا وسایل ورزشی خاطره آمیز ( مثلا توپ فوتبالی که عکس تیم قهرمان مورد علاقه اش روی آن حک شده باشد ) را برایش تهیه کنید. مردانی که به باغبانی علاقه دارند از دریافت یک گیاه زیبا و کمیاب یا ابزار باغبانی نو بسیار خوشحال خواهند شد. بیشتر آقایان به تماشای فیلم هم بسیار علاقه دارند، بسته به بودجه خود می توانید از یک دستگاه پخش DVD و یا سیستم صوتی دالبی گرفته تا مجموعه نفیس فیلمهای مورد علاقه اش یا حتی یکی دو DVD از فیلمهای روز برایش تهیه کنید.

 

از هدایای عمومی و بسته به جنسیت بپرهیزید

 

این قانون در مورد خانم ها هم صدق می کند، بیشتر افراد به خصوص مردان، برای چنین هدایایی رایج و پیش پا افتاده چندان ارزش قائل نمی شوند. این قبیل هدایا، مانند: جوراب و لباس زیر، که خودش بهتر می تواند انتخاب کند و معمولا شما هرسال برایش می خرید، به نظر “ارزان و فکر نشده” هستند، حتی اگر از بهترین نوع و با صرف بیشترین زمان تهیه شده باشند. هدایای عمومی که میتواند برای همه مناسب باشد و معمولا هر کسی یکی دو تا از آنها در کمدش دارد – مانند تی شرت، قاب عکس و شال گردن – هم به هیچ وجه برای مرد زندگی تان مناسب نیست و خوشحالش نخواهد کرد.

 

این کادوها، به عنوان کادوهایی ” کم ارزش ” شناخته می شوند و طرف مقابل احساس می کند که شما برای تهیه آنها هیچ تلاشی نکرده و هیچ زحمتی به خودتان نداده اید؛ به گفته ” راکر ” همه این نوع کادوها به یک چشم دیده می شوند.

 

راکر می گوید: ” اگر هدیه مورد نظر شما، همان کادویی باشد که در جا رختی نگهداری می کنید، می توانید آن را به هر کسی که می خواهید بدهید و ارزش خاصی نخواهد داشت. “

هدیه روز مرد، فراموش تان نشود!

 

به جنبه مفرح هدیه هم توجه داشته باشید

 

هر چند تعداد بسیار زیادی از آقایان برای یک کادوی کاربردی ارزش بسیار زیادی قائل می شوند (یک دست لباس کار جدید، لوله آبیاری، و …) اما اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم، آقایان بیشتر کادویی را دوست می دارند که برایشان سرگرم کننده و جالب هم باشد.

 

البته اینجا یک استثنا هم وجود دارد و مربوط می شود به کسانی که دارای درآمد ثابتی هستند و سن و سالی از آنها گذشته؛ که در این مورد آنها بیشتر چیزی که در حال حاضر به آن نیاز دارند را ترجیح می دهند. برای این منظور به دنبال چیزی باشید که قابل استفاده باشد، اما در عین حال، استفاده از آن با تفریح همراه بوده و در ارتباط مستقیم با کارش نباشد.

 

هدیه شما نباید چیزی باشد که تنها به درد کار بخورد؛

 

برای مثال اگر برای یک مرد، یک ست کامل جعبه ابزار بخرید، مثل این است که برای یک خانم جارو برقی بخرید، مگر اینکه آقا عاشق مکانیکی باشد و شما هم همان جعبه ابزاری را برایش تهیه کنید که مدتها به دنبالش بوده است.

هدیه ای که میخرید “فکر شده” باشد

 

مردان هم، دوست دارند احساس کنند خاص هستند و احساس دوست داشته شدن را لمس کنند؛ یک هدیه” متفکرانه” آنها را سرشار از حس دوست داشته شدن خواهد کرد و به راحتی می تواند در آنها احساس عشق و پشتیبانی را بیدار کند. اما به راستی چه چیز باعث می شود یک کادو متفکرانه جلوه کند؟

 

تهیه چنین هدیه ای بسیار ساده است، کافی است چیزی که او می خواهد و برایش جالب است را برایش پیدا کنید.

 

فروشگاههای اینترنتی جای خوبی برای یافتن هدیه است، شاید علاقه یا امکان خرید اینترنتی نداشته باشید، اما با توجه به شلوغی خیابانها و تعدد فروشگاهها، بد نیست همینطور که روی صندلی نشسته اید، کمی ایده بگیرید و بعد عازم خرید شوید.

 

در نهایت، می توانید کادویی به او هدیه دهید که خودتان برایش درست کرده باشید، اگر از دسته افراد هنرمندی هستید که می دانید مرد زندگی تان عاشق نوع خاصی شیرینی دست پخت شما است، از پلوورهای بافتنی شما بسیار استقبال کرده یا سالهاست منتظر مانده تا تصویر چهره اش را طراحی کنید، دست به کار شده و هدیه ای واقعا استثنایی برایش آماده کنید.

منابع: زن روز

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا