آموزش انواع غذاها

دستور پخت آسان لازانیای ایتالیایی

 

دستور پخت آسان لازانیای ایتالیایی

نوشته های مشابه

 

مواد لازم:

 

خمیر لازانیای آماده

یک بسته

گوشت چرخ کرده

نیم کیلو

پیاز سرخ شده

۳ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

یک قاشق سوپخوری

سس سفید

۲ فنجان

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

روغن

۱۰۰گرم

 

 

طرز تهیه:

 

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی ) ، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.

 

طرز تهیه سس سفید برای لازانیا

 

مواد لازم:

 

کره

۵۰ گرم

آرد سفید

۲ قاشق سوپخوری

شیر

۲ فنجان

نمک و فلفل

به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه:

 

کره را آب کرده و آرد را با آن کمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می کنیم تا سس صاف و یکنواخت و غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه می کنیم. حالا سس آماده مصرف است.

 

نوع دیگر تهیه لازانیا

 

مواد لازم:

 

خمیر لازانیای آماده

۲بسته

قارچ

نیم کیلو

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

سس سفید

۲ فنجان

پیاز سرخ شده

۲ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق سوپخوری

فلفل سبز و قرمز دلمه ای

از هر کدام یک عدد

روغن

۱۰۰ گرم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه:

 

فلفل دلمه ایها را شسته و به صورت خلالهای باریک خرد می کنیم و با ۲ قاشق سوپخوری روغن کمی تفت می دهیم. پیاز سرخ شده و رب را اضافه کرده و می گذاریم با یک فنجان آب کمی بجوشد . قارچ را شسته و به صورت حلقه حلقه خرد کرده به آن اضافه می کنیم و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. سپس خمیر لازانیا را مانند ماکارونی پخته و مطابق روش قبلی عمل می کنیم.

 

 

نکات تغذیه ای :

 

لازانیا ، علاوه بر اینکه غذایی لذیذ و مقوی است. همچنین باب طبع کودکان نیز است. افرادی نیز که از لاغری رنج می برند می توانند با خوردن این غذا انرژی زیادی به بدنشان برسانند.

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

در وب سایت ایران بانو آموزش سفره آرایی ببینید و همچنین با دیدن تصاویر تزیین تخمه مرغ آبپز و تزیین برنج و تزیین هندوانه شب یلدا و تزیین میوه و تزیین سالاد ماکارونی ایده های جدیدی بگیرید برای انداختن سفره هایی زیبا و تزیین میزهای شام مجلسی و شیک و جدید

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا