بیوگرافی

بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسر و پسرش

بیوگرافی امیرحسین رستمی : یکی از بازیگران پر کار تلوزیون و سینمای ایران امیرحسین رستمی است که با بازی خوب و تاثیرگذارش در نقش های متفاوت هواداران بسیاری دارد

 

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر

 بیوگرافی امیرحسین رستمی

نام: امیرحسین

نام خانوادگی : رستمی

متولد : ۱۲ بهمن ۱۳۵۴
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : متاهل

همسر : پوراندخت الستی

فرزند : ارشیا

زندگینامه امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران است. و یک خواهر بزرگتر دارد به نام فیروزه و خودش در این باره می گوید : بهترین خواهر دنیا را دارم که نامش «فیروزه» است. او دختر درجه یک و تحصیلکرده است. البته او را بخشیده ام! بچه که بودم، فکر می کرد به جای مادرم وظیفه اش تربیت کردن من است، به همین دلیل فلفل در دهان من می ریخت، چون بزرگ تر بود! من بهترین شوهرخواهر و خواهرزاده دنیا را دارم. نام خواهرزاده ام «امیر ارشان» است. نمی دانم برای خواهرزاده ام دایی خوبی هستم یا نه، اما او را خیلی دوست دارم. خوشبختانه مردم مرا دوست دارند

امیر حسین رستمی به مدت یک دوره هنرجوى کارگاه آزاد بازیگرى به مدیریت امین تارخ، در سال ١٣٨٢ بوده است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم هاتو ببند آغاز کرد.

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رستمی

بیوگرافی امیرحسین رستمی

ازدواج امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی در سال ۷۷ از طریق یکی از دوستان دانشگاهی ام با خانم پوراندخت الستی آشنا شدم و در سال ۷۸ در سن ۲۴ سالگی ازدواج کردم و آن زمان دانشجو بودم

 

امیرحسین رستمی و همسر و پسرش

امیرحسین رستمی و پسرش ارشیا ، ‌ بازیگر ، فرزند امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی در کنار همسر و فرزندش

امیرحسین رستمی در کنار همسرش ، فرزند امیرحسین رستمی ، پوراندخت آلستی

عکس امیرحسین رستمی و همسرش پوراندخت الستی

امیرحسین رستمی، خستگی و انرژی زیاد!

فرزند و همسر امیرحسین رستمی

شروع با بدشناسی تا مدلینگ

 

می گوید با بدبختی بازیگر شدم، سال ۸۳ با رامبد جوان آشنا شدم و در سریالی برای شبکه جام جم بازی کردم اما این سریال برای ایرانیان داخل کشور پخش نشد

 

بعد از آن مدتی به کار مدلینگ لباس مشغول بودم و از آن طریق چهره ام دیده شد و در سال ۱۳۸۵ به فیلم فقط چشمهایت را ببند معرفی شدم و بازی کردم اما این فیلم هم مجوز پخش نگرفت !

 مصاحبه با امیر حسین رستمی

 

چه سالی ازدواج کردید؟

_ سال ۷۷ عقد و سال ۷۸ ازدواج کردم

 

کم سن و سال بودید که وارد زندگی مشترک شدید؟

_ ۲۴ ساله بودم ، بعد از اینکه دانشگاهم تمام شد ازدواج کردم.

 

قصد ازدواج داشتید یا پیش آمد؟

_ من از ۱۷ ، ۱۸ سالگی قصد ازدواج داشتم ( با خنده ) چون آدمی نیستم که بتوانم تنهایی زندگی کنم. من از سه چیز می ترسم : تنهایی ، ارتفاع و هواپیما. حتی در نوجوانی زیاد اهل بیرون رفتن و بازیگوشی نبودم.

 

تک فرزند هستید؟

_ یک خواهر بزرگ تر از خودم دارم ، زیاد با هم خوب نبودیم چون طرز فکر جا افتاده ای داشت ولی من اینطور نیستم.

 

ارتباطتان با پدر و مادرتون چطور بود؟

_ تا ۱۷,۱۸ سالگی به مادرم وابسته بودم و بعد از آن برعکس شد.حس کردم پدرم را خیلی دوست دارم و دلم براش تنگ می شود.

 

با همسرتان خانم پوراندخت الستی چطور آشنا شدید؟

_ از طریق یکی از دوستان دانشگاهی ام به یکدیگر معرفی شدیم.

اخبار,اخبار فرهنگی,امیرحسین رستمی,گفتگو با امیرحسین رستمی

عکس امیرحسین رستمی و ارشیا رستمی

 

خانواده چقدر برای ازدواج حمایتتان کردند؟

_ خانواده موافق اکثر تصمیم های من بودند.غیر از سفر رفتن که تکروی می کردم و سفر می رفتم تا درس بخوانم و … . خانواده برای ازدواج برنامه ریزی دیگری داشتند و یکی از آنها این بود که دوست داشتند با فامیل ازدواج کنم.در مورد ازدواجم خوب و بد ماجرا را به خودم سپردند و خدایا شکر با همسرم و پسرم خوشبختم.

 

چقدر برای ترک دنیای تجرد و ورود به دنیای تاهل آمادگی داشتید؟

_ آمادگی نداشتم.موقعی که ازدواج کردم تا یک سال سختی کشیدم.چون فکر می کنم آنقدر بزرگ نشده بودم که مسئولیت زندگی را بپذیرم (با خنده).

 

الان کنار بازیگری شغل دیگری هم دارید؟

_ بله ، بیزینس می کنم و در این زمینه بسیار عالی هستم.من جوان ترین عضو اتاق بازرگانی ایران در دبی هستم.خب دیگه اصولا آدم باهوشی هستم و کارهای بازرگانی زیادی انجام می دهم(با خنده).

 

وقتی با همسرتان آشنا شدید بازیگر بودید؟

_ نه سال ۷۲ در دانشگاه هنر دوره دیدم.سال ۷۶ نزد آقای سمندریان یک دوره ای را گذراندم.بعد در دوره سربازی رهایش کردم .بازیگر شدن را دوست داشتم به خاطر اینکه می خواستم خواننده شوم!اصلا فکر نمی کردم که اولین عنصر خوانندگی یعنی صدا را ندارم (با خنده).بعد از ازدواج مدتی به خارج کشور رفتم و دوره های آموزشی بازیگری دیدم و برگشتم و کار را جدی ادامه دادم.

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی و همسرش

همسرتان موافق بودند؟

_ بله من را تشویق کرد.چون علاقه ام را می دانست اما خواست حواسم باشد که چه کاری انجام می دهم و اینکه زندگی مان از بین نرود.

 

رابطه ات با پسرت ارشیا چطور است؟

_ من الان همه چیزم ارشیا است.البته وقتی ارشیا به دنیا آمد تا یک سال اول با او مشکل داشتم.

 

چرا؟

_ چون مدام گریه می کرد.

 

این جمله را شنیده اید که به شما نمی آید پدر باشید؟

_ خیلی زیاد.علاوه بر این شنیده ام که به من نمی آید ازدواج کرده باشم.حتی بعضی وقت ها باور نمی کنند ارشیا پسر من است و من پدر ارشیا

دوست دارید پسرتان هم بازیگر شود؟

راستش دوست ندارم، البته اجازه می دهم پسرم خودش راهش را انتخاب کند. خوشبختانه پسرم هم بازیگری را دوست ندارد. به عنوان پدر برایم سخت است که فرزندم بازیگر شود و بعد شاهد این باشم که در دمای منفی چهار درجه سه بار توی استخر برود تا برای ۱۰ ثانیه مردم را بخنداند. درحالی که همه گروه پتو دور خودشان کشیده و جلویشان بخاری بود اما من فقط با یک پیراهن و شلوار باید داخل استخر می رفتم و درحالی که روی آب خوابیده بودم دیالوگ هم می گفتم. خدا نکند ارشیا در این موقعیت قرار بگیرد!

شما تجربه بازی در سریال های جدی و طنز را دارید. به کدام یک از آنها علاقه مند هستید؟

متن و کارگردان برایم اهمیت دارد. اگر هر دوی این موردها قوی باشند و یکی درام بوده و دیگری کمدی، حتما کمدی را انتخاب می کنم؛ چون حالم با بازی در یک کار کمدی بهتر می شود. ضمن این که گریاندن مردم کار راحتی است و خنداندن شان سخت!

با این که در کارهای مختلف بازی می کنید، اما خیلی گریم تان متفاوت نیست. خودتان موافق نیستید که خیلی گریم شوید؟

نه، من به هیچ وجه در گریم دخالت نمی کنم. اتفاقا با هر کارگردان که کار کردم، همکاری مان به بار دوم یا سوم هم کشیده است. با حسین سهیلی زاده سه بار، محمدحسین لطیفی دو مرتبه، سروش صحت دو دفعه، سامان مقدم چندین بار و… همکاری داشتم.

اهمیت به لباس و پوشش

خوش‌پوشی و لباس برای من خیلی اهمیت دارد و دوستان نزدیک من می‌دانند که عینک و ساعت جزو مریضی‌های من است! به شدت به ظاهرم اهمیت می‌دهم و برایم مهم است که لباس‌هایی بپوشم که برازنده و درست باشند. به تازگی هم با یک برند معتبر لباس که آلمانی است و به تازگی وارد ایران شده، همکاری‌ام را آغاز کرده‌ام و به عنوان سفیر و مشاور مارکتینگ آنها فعالیت می‌کنم.

از آنجا که من به عنوان سفیر کودکان کار با کودکان بی‌سرپرست خیلی در ارتباط هستم از این برند خواسته‌ام که به وظایف اجتماعی و حمایتی خود عمل کنند و با اینکه یک برند خارجی هستند این را پذیرفته‌اند که به عنوان حامی کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و دیگر موسسات خیریه، همکاری داشته باشند و من حلقه اتصال این برند به موسسات خیریه هستم که البته این موضوع جزو وظایف همه برندهای معتبر جهان است که به دلیل اهمیتی که مردم به آنها می‌دهند، آنها هم در قبال جامعه و مردم وظایفی دارند که باید به آنها عمل کنند.

امیرحسین رستمی به کدام خواننده علاقه دارد

سلیقه امیرحسین رستمی در موسیقی جالب و کمی متفاوت است. او از طرفی موسیقی آرام و عاشقانه حمید عسگری که از دوست های نزدیک اش هم هست را می پسندد و از سوی دیگر طرفدار رضا یزدانی است که سبک اش پاپ- راک است و موزیک هایش به لطافت عسگری نیست.

رستمی می گوید علاقه زیادی به صدای حمید عسگری دارد و بعد از اینکه به صدای او علاقه مند شد با هم دوست شدند و الان هم از دوستان صمیمی هم هستند. البته رستمی به جز عسگری از طرفداران موسیقی محمد علیزاده نیز هست و بعضی کارهای احسان خواجه امیری، یک سری از آهنگ های رضا صادقی و بنیامین هم علاقه دارد و این خواننده ها هم از هنرمندانی هستند که رستمی سراغ آلبوم هایشان می رود اما به گفته خودش شاید تنها از چند قطعه کارهای آنها خوشش بیاید و به قول معروف او را درگیر کند اما وقتی حرف از آلبوم حمید عسگری به میان می آید ماجرا طور دیگری می شود چون او همه آلبوم های این خواننده را با علاقه زیاد گوش می کند و خیلی هم تخصصی روی جزء به جزء آن نظر می دهد.

به نظر این بازیگر جوان که امسال نیز سال پرکاری را پشت سر گذاشت موسیقی سلیقه ای است و می گوید: «به هر حال سلیقه ها فرق می کند و هر کسی ممکن است از سبک کاری یک خواننده خوشش بیاید و برعکس نوع موسیقی یا حتی صدای خواننده دیگر را نپسندد اما سلیقه من به این خواننده ها نزدیک تر است.»

رستمی بین حرف هایش به همکاری با حمید عسگری اشاره می کند و می گوید: «در سریال «دختران حوا» که من بازی می کردم برای اولین بار حمید به عنوان خواننده تیتراژ حضور داشت که اتفاقا کار زمان پخش با استقبال خوبی هم رو به رو شد و مورد توجه قرار گرفت. از بین تمام کارهای عسگری قطعه «ستاره» یکی از قطعاتی است که رستمی خیلی دوستش دارد و آن را جزو محبوب هایش می داند.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,ستاره ها

 

حیوان خانگی امیر حسین رستمی

امیرحسین رستمی ۲ عکس از سگی که حیوان خانگی اش می باشد و نامش پیتر است را منتشر کرده است.

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,امیرحسین رستمی

 

بازی‌های توقیف شده امیرحسین رستمی

در سریال قهوه تلخ، ۳ قسمت در نقش بسر جهانگیر شاه بازی کرد که هر ۳ قسمت توقیف شد. در فیلم سینمایی سعادت آباد که به جهت ممیزی سانسور شد.

در سریال مسیر انحرافی بازی کرد که فروردین ۱۳۹۱ از کانال ۳ ارائه شد. در فیلم نمایش خانکی برادرزاده عزیز به کارکردانی علی امینی بازی کرد که توقیف شد.خاطره آن شب بارانی کارکردان سیامک شایقی توقیف شد.

 

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی

تصاویر امیرحسین رستمی متولد ۱۳۵۴ می باشد

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رستمی

 

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,دودکش2

امیرحسین رستمی در سریال دودکش

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران مرد در نقش زن

امیرحسین رستمی در نقش زن

فیلم شناسی امیرحسین رستمی

 

فیلم های تلویزیونی امیرحسین رستمی

  • ۱۳۹۵(لیسانسه ها) سروش صحت
  • ۱۳۹۵پادری (دودکش ۲)محمدحسین لطیفی
  • ۱۳۹۳(آخرین بازی)حسین سهیلی زاده
  • ۱۳۹۲(پژمان)سروش صحت
  • ۱۳۹۲ (دودکش)محمدحسین لطیفی
  • ۱۳۹۱ (یه تیکه زمین)مهدی کرم پور
  • ۱۳۹۱ (دختران حوا)حسین سهیلی زاده
  • ۱۳۹۰(سه پنج دو)حسین سهیلی زاده
  • ۱۳۸۹(آسمان همیشه ابری نیست)سعید عالم زاده
  • ۱۳۸۹ (نون و ریحون)فرزاد مؤتمن
  • ۱۳۸۸(وضعیت سفید) حمید نعمت الله
  • ۱۳۸۸ (شمس العماره)سامان مقدم
  • ۱۳۸۶(مرد هزار چهره) مهران مدیری

 

فیلم های سینمایی امیرحسین رستمی

  • ۱۳۹۵ (قاتل اهلی)مسعود کیمیایی
  • ۱۳۹۵(یک دزدی عاشقانه)امیرشهاب رضویان
  • ۱۳۹۴(مشکل گیتی)بهرام کاظمی
  • ۱۳۹۴ (یک دزدی عاشقانه)امیرشهاب رضویان
  • ۱۳۹۳(نهنگ عنبر)سامان مقدم
  • ۱۳۹۳ (نیم رخ ها)ایرج کریمی
  • ۱۳۹۱(زن.مرد.زندگی…)مهدی ودادی
  • ۱۳۹۱ (عملیات مهد کودک)فرزاد اژدری
  • ۱۳۹۰(بوسیدن روی ماه)همایون اسعدیان
  • ۱۳۹۰ (سورپرایز)مهدی ودادی
  • ۱۳۸۹(یک عاشقانه ساده)سامان مقدم
  • ۱۳۸۹ (زنان ونوسی، مردان مریخی)کاظم راست گفتار
  • ۱۳۸۸(زیگزاگ)مجید توکلی
  • ۱۳۸۶(خاک آشنا)بهمن فرمان آرا
  • ۱۳۸۵(رئیس)مسعود کیمیایی
  • ۱۳۸۵ (فقط چشم هاتو ببند)علیرضا امینی
  • ۱۳۸۴(اسپاگتی در هشت دقیقه)رامبد جوان

 

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی
بیوگرافی امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی در نمایش خانگی

  • ۱۳۹۷ (ساخت ایران ۲) برزو نیک نژاد
  • ۱۳۹۴( شهرزاد)حسن فتحی
  • ۱۳۹۳(شتر مرغ)علی اسدالهی
  • ۱۳۹۱(قلب یخی (فصل سوم))سامان مقدم
  • ۱۳۹۱ (همسایه ها)امیرحسین جهدوست
  • ۱۳۹۱ (شرط آخر)محمد آهنگرانی
  • ۱۳۹۰ (نار) بهار رضایی
  • ۱۳۹۰ (فصل جدید)امید معلم
  • ۱۳۸۹(قهوه تلخ)مهران مدیری
  • ۱۳۸۹(خاطرهٔ شب بارانی)سیامک شایقی
  • ۱۳۸۹(زیگزاگ)مجید توکلی
  • ۱۳۸۹(چشماتو ببند)مجتبی چراغعلی
  • ۱۳۸۹(مهاجر)مهدی مظلومی
  • ۱۳۸۸(ریسمان سبز)علیرضا امینی
  • ۱۳۸۸(چاه دیو )جواد مزدآبادی
  • ۱۳۸۸ (همان روز)علیرضا امینی
  • ۱۳۸۸( شاه کلید ) سامان مقدم
  • ۱۳۷۷( هزاران ستاره)رامبد جوان

تئاترهای امیرحسین رستمی

  • ۱۳۹۱ کلمه سکوت کلمه
  • ۱۳۹۱ کمی بالاتر
  • ۱۳۹۳سیستم گرون هلم
عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی

تصاویر امیر حسین رستمی

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی
عکس های جدید امیر حسین رستمی
عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی
امیر حسین رستمی و پسرش ارشیا
عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی
بیوگرافی امیرحسین رستمی

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی

بیوگرافی امیرحسین رستمی

عکس های امیرحسین رستمی,تصاویر امیرحسین رستمی

عکس امیر حسین رستمی

بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسرش

منبع: ویکی پدیا و صفحه شخصی امیر حسین رستمی و نمناک

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۵/۵ - (۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام اقای رستمی من سریال های شما را خیلی دوست دارم شما بازیگر مورد علاقه من هستیدممنون از فیلم های خوبی که بازی کردید من
    هم مثل شما بهمن ماهی هستم ۲۰ بهمن ودقیقامثل شما یک خواهر بزرگتراز خودم دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا