آموزش قلاب بافی و بافتنیفیلم آموزش بافتنی و قلاب بافی

فیلم آموزش ابتدایی بافتنی قسمت دوم

فیلم آموزش ابتدایی بافتنی قسمت دوم را مشاهده میکنید.

آموزش ابتدایی بافتنی قسمت دوم

عالی هستش اگر که بانوان خانه دار اصول بافتنی را بلد باشند و با هنر دستشان اعضا خانواده را خوشحال کنند فیلم بالا مخصوص خانم هایی است که تازه کار هستند و می خواهند تازه یاد گیری بافتنی را شروع کنند امیدواریم که با دیدن این فیلم کمک زیادی به یادگیری بافتنی شما بشود در بخش  آموزش بافتنی ایران بانو فیلم ها و مطالب زیادی هستش که با دیدن آنها می توانید هر آنچه را می خواهید برای خود و خانواده تان ببافید

قسمت اول این فیلم رو بینید

بافتنی

سرانداختن بافتنی

سرانداختن :

هر هنری یک شروعی دارد که شروع هنر بافتنی هم سرانداختن دانه ها است. به این صورت که دوتا از میل ها را در موازات هم روی هم قرار می دهیم و با دست چپ محکم نگه می داریم کاموا را دولا کرده و روی تا میل آویزان میکنیم، کوتاهی و بلندی دولای کاموا بستگی به تعداد دانه هایی دارد که مورد نیاز است. اگر بافت ما به تعداد دانه بیشتری نیاز داشته باشد دولای کاموا را بیشتر می گیریم وگرنه دولای کاموا را کوتاهتر می گیریم. با انگشت شصت و انگشت دوم دست راست دولای کاموا را باز کرده و ادامه کاموا را در میان دو انگشت وسط و انگشت انگشتر محکم نگه می داریم. دومیل را از زیر نخی که روی انگشت شصت قرار دارد رد کرده و نخی که روی انگشت دوم قـرار دارد را گرفته و از میان حلقه نخ انگشت شصت رد کـرده و ادامه نخ را محکم می کشیم تا حلقه کوچکی روی میل ایجاد که شود. دانه یا بوکل گفته می شود. این کار را تا تعداد دانه های مورد دلخواه ادامه می دهیم.

ژته یا زیاد کردن :

در بعضی از بافت ها دانه های بیشتری نیاز داریم پس در نتیجه علاوه بر دانه هایی که روی میل داریم در لابـه لای دانـه ها یک نـخ اضافی هم از رو روی میل میاندازیم که به آن ژته یا زیاد کردن دانه گفته می شود. ژته بیشتر در بافت های توری یا جاهایی که بخواهیم کار ما چین بخورد یا از دو طرف کار ما زیاد شود استفاده می شود.

 

فیلم آموزش ابتدایی بافتنی قسمت دوم

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا