آموزش قلاب بافی و بافتنی

بافت پیلی روی لباس بافتنی

آموزش بافت پیلی روی لباس بافتنی

بافت پیلی روی لباس بافتنی : برای بافت پیلی روی لباس بافتنی برای دختر خانمها به روش زیر عمل میکنیم:

دانه هایی که از پایین کار سرمیندازیم به علاوه ۲۰ تا ۲۵ دانه برای پیله در نظر میگیریم. برای مثال اگر دانه های یک لباس را با پنجاه دانه بخواهیم شروع کنیم باید بیست تا بیست و پنج دانه هم به این تعداد اضافه کرده و در مجموع بین ۷۰ تا ۷۵ دانه سرمیندازیم.

 

برای مثال این سارافون در ابتدا با کشبافت شروع شده و بعد از آن ساده بافی انجام شده.
همزمان با باز کردن حلقه آستین پیله را هم باید ببافیم. برای پیله دانه های اصلی، ۲۵ دانه سمت راست و ۲۵ دانه سمت چپ را میبافیم و دانه های باقیمانده وسط را یکجا در یک رج کور میکنیم. یعنی ۲۵ دانه بافته ۲۵ دانه وسط کور شده و ۲۵ دانه آخر هم بافته میشود.
رج بعد دو تا ۲۵ تای اول و آخر در کنار هم و پشت سر هم بافته میشوند.

 

در این لباس به ترتیب ۳-۲-۱-۱ برای حلقه آستین کور شده و حدود هفت سانت بعد کشبافت بافته شده و کل دانه ها در یک رج به عنوان یقه کور شده اند.
قسمت پشت لباس ساده و بدون پیله بافته شده است. حلقه پشت کار هم مانند جلو بافته میشود.
بعد از اتمام کار، دانه های کور شده برای پیله را از پشت کار با نخ و سوزن پس دوز میکنیم. به این صورت که پیله به صورت دو لایه از پشت لباس روی هم قرار گرفته و دوخته میشود.
برای سجاف دور آستین، ابتدا دو تا پهلوی کنار لباس را میبافیم. سپس دورتا دور حلقه لباس را دانه گیری میکنیم و حدود دو تا سه سانت کشبافت میبافیم و کور میکنیم.

 

برای بند بالای لباس هم میتوانید جداگانه دو تا بند کشبافت ببافید و در آخر با نخ و سوزن به کار وصل کنید و هم میتوانید از قسمت پشت کار برای هر بند هشت دانه از سرشانه بگیرید و به اندازه بند ببافید و دو سانت مانده به انتهای کار جادکمه بزنید.

آموزش بافت پیلی روی لباس بافتنی

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا