سفره آرایی و میوه آرایی

دسر پاناکوتا با ژله انار


 
خامه صبحانه ۴۰۰ گرم .
شیر ۱ لیوان .
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری .
عسل ۲ قاشق غذاخوری
ژله انار ۲ بسته .
آب جوش ۲ لیوان .
دانه های انار ۱ لیوان .
چوب دارچین ۱ تکه کوچک

طرز تهیه :
پودر زلاتین را داخل شیر بریزید و کناری قرار دهید تا زلاتین داخل شیر حل شود ( مخلوط نکنید ).

 

نوشته های مشابه
خامه و عسل را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید ، خامه را هم بزنید تا بپزد ، چوب دارچین را نیز اضافه کنید ، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید ، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید ( دقت کنید خامه نجوشد ، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید ).

 

لیوان های دسر را بصورت کج داخل قالب های کاپ کیک قرار دهید ( میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان ها استفاده کنید ) ؛ پاناکوتا را تا نیمه داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

 
 

برای تهیه ژله ابتدا ۲ بسته پودر ژله انار را در ۲ لیوان آب جوش حل کنید ، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس ۲ لیوان آب سرد به ان اضافه نمایید ، لیوان های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله انار را روی آنها بریزید ، چند دانه انار داخل هر لیوان بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.

 

پس از اینکه دسر آماده شد از یخچال خارج کنید ، روی هر لیوان چند دانه انار برای تزئین قرار دهید و سرو کنید.

 

نکته ها : در صورتی که میخواهید ژله انار سفت تری داشته باشید میتوانید برای حل کردن ۲ بسته ژله فقط از ۲ لیوان آب جوش استفاده کنید ، همچنین میتوانید بجای عسل از همان مقدار شکر استفاده کنید.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا