هنر در خانه

جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید

شما هم می‌توانید با آموزش تکنیک دیگری از هنر پتینه در کمتر از یک روز یکی از این جعبه‌های کاربردی را داشته باشید.

این روزها بسیاری از خانم‌های جوان در دورهمی‌های دوستانه انواع و اقسام دمنوش‌های گیاهی و چای‌های کیسه‌ای را روی میز می‌گذارند. اصولا هم برای آن ظرف مجزایی ندارند و نهایتا آن را داخل سبدهای کوچک چوبی قرار می‌دهند؛ در صورتی که مناسب‌ترین جا برای قرار دادن این دمنوش‌ها جعبه‌هایی است که فضای داخلش هم تقسیم‌بندی شده است. خبر خوب اینکه شما هم می‌توانید با آموزش تکنیک دیگری از هنر پتینه در کمتر از یک روز یکی از این جعبه‌های کاربردی را داشته باشید.

نوشته های مشابه

نحوه درست کردن جعبه های پتینه,درست کردن جعبه های تزیینی

با آموختن تکنیکی جدید از هنر پتینه یک جعبه چوبی متفاوت داشته باشید

مراحل کار :
جعبه‌ مناسبی برای قرار دادن چای کیسه‌ای انتخاب کنید. مدلی که ما انتخاب کرده‌ایم جعبه چوبی ساده‌ای است که فضای داخلش تقسیم‌بندی شده است. قبل از شروع به کار جعبه را تمیز کنید و سطح روی آن را با رنگ سفید آکریلیک مات رنگ بزنید.

آموزش هنر پتینه,ساخت جعبه با پتینه

ابتدا جعبه را تمیز کنید و سطح روی آن را با رنگ سفید آکریلیک مات رنگ بزنید

صبر کنید تا خشک شود. سپس بدنه جعبه را یشمی آکریلیک مات کنید. انتخاب رنگ بدنه جعبه کاملا سلیقه‌ای است؛ البته به طرح دستمال سفره‌ای که انتخاب کرده‌اید هم بستگی دارد.

در مرحله بعد دستمال سفره را به اندازه سطح روی جعبه با کمک قیچی برش دهید. به یاد داشته باشید از هر نوع دستمال کاغذی نمی‌توان استفاده کرد. پس از دستمال سفره‌ای استفاده کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد. سپس از ضخامت لایه‌های دستمال کم کنید و فقط لایه رویی طرحدار را روی سطح کار قرار دهید.

آموزش ساخت جعبه با پتینه, تزیین جعبه با پتینه

در این مرحله دستمال سفره را به اندازه سطح روی جعبه با کمک قیچی برش دهید

توجه داشته باشید هنگام برش، دستمال را به شکلی روی جعبه تنظیم کنید که زیباترین بخش طرح آن روی جعبه قرار بگیرد. با استفاده از یک قلم‌مو، چسب دستمال کاغذی را از مرکز کار به طرفین جعبه بکشید تا طرح روی سطح کار ثابت شود. مراقب باشید دستمال حین کار پاره نشود. سپس اجازه دهید دستمال کاغذی کاملا خشک شود و بعد قسمت اضافی دستمال را از روی سطح کار با استفاده از سمباده جدا کنید.

روی بدنه جعبه‌ای که آن را رنگ زده‌اید و خشک شده، یک لایه وودن واکس بزنید. این کار باعث می‌شود از لایه یشمی رنگ محافظت شود.

آموزش ساخت جعبه با پتینه, تزیین جعبه با پتینه

برای کهنه تر جلوه دادن کار با یک قلم مو و رنگ‌های سفید، کرم، سبز توتونی روی جعبه را تاچ بزنید

برای کهنه تر جلوه دادن کار با استفاده از یک قلم مو و رنگ‌های سفید، کرم، سبز توتونی روی جعبه را تاچ بزنید. به یاد داشته باشید در این مرحله فقط قرار است یه هاله و سایه روشن روی جعبه ایجاد کنید و نباید کل سطح کار را با این رنگ‌ها بپوشانید.

به دلیل کاربرد جعبه که مخصوص چای کیسه‌ای است، بهتر است داخل آن را هم به رنگ خود بدنه رنگ‌آمیزی کنید تا درون و بیرون جعبه هماهنگ و زیباتر به نظر برسد. در مرحله بعد که کار خشک شد، سطح آن را سمباده بزنید.

درست کردن جعبه های تزیینی,کاربرد هنر پتینه

در انتها هم از یک لایه اسپری کیلر (براق، مات یا نیمه مات) استفاده کنید

همچنین می‌توانید جداره‌های کار را با استفاده از موتیف‌های چوبی تزیین کنید. در انتها هم از یک لایه اسپری کیلر (براق، مات یا نیمه مات) استفاده کنید. به جای اسپری کیلر از سرورنیک هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا