دکوراسیون

مناسب ترین کابینت برای خانه شما

فضای آشپزخانه‌تان محدود است؟ نمی‌دانید چه کابینتی مناسب دکور خانه شما است؟ کارشناسان شما را راهنمایی می‌کنند.

کابینت از آن چیزهایی است که هیچ کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون خانه نمی‌شود. خیلی وقت‌ها انتخاب درست طرح و رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه چنان نتیجه دلچسبی دارد که شما را از ایجاد تغییر در بقیه بخش‌های خانه بی‌نیاز می‌کند.

طراحی کابینت مناسب,طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت‌های کلاسیک دارای ارتفاعی کمتر از کابینت‌های مدرن و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند

اما  انتخاب کابینتی که هم به سلیقه صاحبخانه بخورد و هم متناسب با جیب او باشد کار سختی است. برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه‌تان داشته باشید، باید چهار نکته اساسی را رعایت کنید. نکاتی که حاصل سال‌ها تجربه یک مدیرعامل شرکت چیدمان و همکارانش  در این حوزه است.

کابینت‌ها را به‌طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت‌های مدرن و کلاسیک دسته‌بندی می‌کنند. کابینت‌های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت‌های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند. به کابینت‌های کلاسیک گاهی کابینت‌های فریم‌دار هم گفته می‌شود؛ برای اینکه چهار چوب ساختاری این کابینت‌ها کاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای کابینت در انواع کلاسیک کمی فاصله وجود دارد.

مدل کابینت,مناسب ترین مدل کابینت

کابینت‌های کلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج مانند دارند

کابینت‌های کلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج مانند دارند اما کابینت‌های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده دارند و نسبت به کابینت‌های کلاسیک کم‌عرض‌تر هستند. این کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های کلاسیک، چهارچوب‌شان در نمای درهای کابینت‌های مدرن بسیار ساده و تخت است.

رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. هیچ وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید. این کار به‌خصوص در آشپزخانه‌های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد. به کار گرفتن رنگ‌های مکمل کار شما را بسیار جذاب می‌کند. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم‌نور از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشد، استفاده کنید.

مدل کابینت هایگلاس, جدیدترین کابینت های هایگلاس

هیچ وقت برای کابینت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید

از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و … استفاده نکنید؛ چراکه رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته می‌کنند و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید، نخواهید داشت؛ البته استفاده از این رنگ‌ها برای جزییات و به صورت اندک مناسب هم هست.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد، سعی کنید از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند، استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ‌هایی که شما برای کابینت‌ها انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است.

جدیدترین مدل کابینت,کابینت های جدید آشپزخانه

در کابینت‌هایی با پروفیل قاب‌دار از دو یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند استفاده کنید

در کابینت‌هایی که در آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ بیشتر استفاده نکنید ولی در کابینت‌هایی که در آنها پروفیل قاب‌دار است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهند کرد؛ البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‌های عمودی داشته باشد.

در استفاده از کابینت‌های امروزی که به اسم هایگلاس باب شده‌اند باید بیشتر از انواع دیگر دقت داشته باشید. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است اما خود پلکسی‌گلاس نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌مانند دارد و جنس آن طوری است که از شیشه سبک‌تر اما مقاوم‌تر است.

طراحی کابینت آشپزخانه, مدل اپن میز غذاخوری

اگر آشپزخانه کم‌نوری دارید، بدون شک باید انتخاب اول و آخر شما هایگلاس‌ها باشد

این نوع کابینت‌ها به دلیل خاصیت منعکس‌کنندگی و براق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به‌شمار می‌روند؛ پس اگر آشپزخانه کم‌نوری دارید، فکر هزینه‌ها نباشید. در این صورت بدون شک باید انتخاب اول و آخر شما هایگلاس‌ها باشد. نکته مهم‌تر انتخاب صحیح دستگیره‌ها و حتی طراحی جزییاتی مانند کشوها و. . . است. معمولا دستگیره‌های براقی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می‌توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه شما تعریف کنند. با این اوصاف در زمان خرید هایگلاس‌ها بیشتر از هر نوع دیگری وقت بگذارید و با کارشناسان بیشتر مشورت کنید. 

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا