عجیب و دیدنی و خواندنی

درختی ترین تونل دنیا+ تصاویر

به منظور حفظ ونگهداری از منابع طبیعی و جنگلها در یک پروژه عمرانی در کالیفرنیا به جای قطع درخت آنرا به تونلی خلاقانه مبدل کردند.

بشر برای ساخت راه شروع به تونل زدن کرد. بیشتر ما تونل‌هایی را که از کوه‌ها عبور می‌کنند دیده‌ایم. ساخت راه از میان کوه‌ها موضوعی دیرینه است که در همه جای دنیا از آن دیده می‌شود. اکنون در پارک جنگلی کالیفرنیا تونلی را از میان یک درخت بزرگ ایجاد کرده‌اند. این تونل درختی برای عبور و مرور خودروهایی که به  این گردشگاه می ایند طراحی شده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , تونل درختی

در نگاه بعضی این تونل منحصر به فرد و جالب توجه است اما برخی نیز این کار  را آسیب به یک درخت می‌دانند. نوع رایج تونل های درختی گونه های طبیعی آنها می‌باشد. در بیشتر این گونه تونل‌ها درخت‌ها سالم و بدون آسیب هستند اما در انواع دست ساز ممکن است بخشی از درخت برای ایجاد راه در درون ان برداشته شود. درون برخی از درخت های قطع شده غول پیکر که سد معبر می کردند به شکل تونل برش داده می شده است. 
 

اخبار , اخبار گوناگون , تونل درختی

 

از زیباترین درخت های تونلی می‌توان به تونل لابورنام در انگلیس، تونل بامبو در توکیو و تونل ساکورا هردو در ژاپن، تونل خیابان پورتو آلگره دربرزیل ، تونل گل ویستریای ژاپن و تونل عشق در اکراین را که بخشی از یک راه آهن قدیمی می‌باشد نام برد. طبیعت در بیشتر مکان‌ها این تونل های زیبا را ایجاد کرده است که به جاذبه ای طبیعی برای گردشگران تبدیل می‌شوند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , تونل درختی

اخبار گوناگون – باشگاه خبرنگاران جوان

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا