فناوری اطلاعات

زنده یاد سید علی طباطبایی + تصاویر علی طباطبایی

عکس جدید علی طباطبایی,مرگ علی طباطبایی

سید علی طباطبایی

 

سید علی طباطبایی (زاده ۱۳۶۲ – درگذشت  ۸ شهریور ۱۳۹۴) بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. علی طباطبایی کارش را با بازی در فیلم سالاد فصل آغاز کرد .

سید علی طباطبایی
زمینه فعالیت: بازیگر
تولد : ۱۳۶۲ در تهران
مرگ : ۸ شهریور ۱۳۹۴
ملیت : ایرانی

 
سید علی طباطبایی (زاده ۱۳۶۲ – درگذشت  ۸ شهریور ۱۳۹۴) بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. پدر وی سید کمال طباطبایی، یکی از تهیه کنندگان ایرانی است.

اولین کار علی طباطبایی بازی در فیلم سالاد فصل محصول سال ۱۳۸۳ به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی بود. او در سریال‌های «باجناغ‌ها» و ترانه ی مادری و آشپزباشی و قلب یخی و بچه‌های نسبتاً بد نیز بازی کرده بود. او در فیلم سینمایی گور به گور شده نیز به ایفای نقش پرداخت. از کارهای اخیر او، می‌توان به اسب سفید پادشاه اشاره کرد.

– ورود به بازیگری: سید کمال طباطبایی، سال ۸۳ برای اولین بار پسرش علی طباطبایی را به عنوان بازیگر با خودش به فیلم «سالاد فصل» آورد و یکی از نقش های فرعی فیلم را به او داد.

– مسیر بازیگری: علی طباطبایی، به طور کلی در هفت فیلم و سریال بازی داشت. او علاوه بر «سالاد فصل» در «آماده باش»، «ساعت ۲۵»، «قلب یخی ۳» و «بچه های نسبتا بد» به واسطه پدرش به کارگردان هایی مثل بهرنگ توفیقی، مسعود آب پرور، سامان مقدم و سیروس مقدم معرفی شد و در آنها بازی کرد.

 

وی در ۸ شهریور ۱۳۹۴ در اثر ایست قلبی درگذشت.

عکس جدید علی طباطبایی,مرگ علی طباطبایی

سید علی طباطبایی زاده ۱۳۶۲در تهران بود

 

قسمتی از گفتگو با زنده یاد علی طباطبایی
*آقای طباطبایی چرا همه دوست دارند با “سیروس مقدم” کار کنند و احساس شما از این همکاری چیست؟
“سیروس مقدم” یا هر کارگردانی دیگری با سال‌ها زحمت و کار کردن صاحب موفقیتی می‌شود و این اتفاق هم در پی سال‌های متمادی حاصل خواهد شد و “سیروس مقدم” از جمله کارگردان‌هایی است که موفق بوده و همین امر باعث شده که هر بازیگری دوست داشته باشد با او کار کند. همیشه آرزو داشتم روزی در خدمت “سیروس مقدم” باشم و شاگردی وی را کنم.

 *شما هم کار با “سیروس مقدم” را یک دانشگاه می‌دانید؟
کار اول من با “فریدون جیرانی” بود و بعدها با “محمدرضا هنرمند” و بزرگان دیگری کار کردم که هر کدام برای من یک دانشگاه بودند ولی در یکی دو سال اخیر دوست داشتم در خدمت وی باشد، چرا که “سیروس مقدم” نقاط پنهان و گم شده اتفاقات جامعه خود را می‌بیند و آنها را به تصویر می‌کشد و این نقاط پنهان و زاویه دید باعث رشد هر بازیگری که با “سیروس مقدم” کار کند، می‌شود. 

علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی

اولین کار سید علی طباطبایی بازی در سالاد فصل بود

*فکر می‌کنید دلیل پرمخاطب بودن آثار این کارگردان چیست؟
 این مسئله به انتخاب داستان برمی‌گردد، او با پرکاری دست به ساختن اثری با هر فیلم‌نامه‌ای نمی‌زند، تا داستانی وی را جذب نکند “سیروس مقدم” آن را نمی‌سازد.

*در صورتی که بیشتر کارگردان‌ها با وجود ریسک‌هایی که وجود دارد، به تصویر در آوردن هر فیلم‌نامه ای را قبول می‌کنند، نگاه شما چگونه است؟
 بله، عده‌ای معتقدند کار را شروع می‌کنیم و در تدوین و در مدت زمان تصویربرداری داستان را درست می‌کنیم ولی نگاه ویژه “سیروس مقدم” کشف و زاویه‌های پنهان ماجراها او را با دیگران متفاوت می‌کند و در کنار دقت وی استفاده از سبک دوربین به دست بودن و بهره‌مندی از تکنیک‌های خاص باعث شده که آثار این کارگردان هنرمند کشورمان پرمخاطب شود.

 

 *گاهی گفته می‌شود که ریتم کاری وی تند بوده و این دلیل موفقیت او است، شما به عنوان بازیگر  این مسئله را تاکید می‌کنید؟
ریتم کاری وی تند بوده ولی “سیروس مقدم” از کوچک‌ترین نکته‌ای نمی‌گذرد و شاید با یکی دو تمرین سکانسی را ضبط کند ولی اتفاق و نکته‌ای از چشم او پنهان نمی‌ماند. فکر می‌کنم توجه به جزئیات کوچک باعث یک موفقیت بزرگ می‌شود. همیشه موفقیت و استقامت بی‌نظیر “سیروس مقدم” برای من مهم و جذاب بوده است.
 

تصاویر علی طباطبایی  

 

علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی

علی طبازبایی فرزند سید کمال طباطبایی، یکی از تهیه کنندگان ایرانی است

 

علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی

عکس علی طباطبایی و مهران مدیری

 

زندگینامه علی طباطبایی,عکس های اینستاگرام علی طباطبایی

  علی طباطبایی بازیگر سریال بچه‌های نسبتاً بد

 

زندگینامه علی طباطبایی,عکس های اینستاگرام علی طباطبایی

 علی طباطبایی بازیگر فیلم  قلب یخی

  

زندگینامه علی طباطبایی,عکس های اینستاگرام علی طباطبایی

 

گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته

 

منابع:

wikipedia.org
bartarinha.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا