سفره آرایی و میوه آرایی

طرز تهیه ژله بلوبری


طرز تهیه ژله بلوبری
مواد اولیه :
ژله بلوبری ۳ بسته
آب جوش ۳ پیمانه
آب سرد ۳/۴ پیمانه
بلوبری ۱ پیمانه
بستنی وانیلی (یا ماست شیرین) ۲ پیمانه
میتونید از بستنی وانیلی استفاده کنید یا ماست وانیلی؛ ماست نباید ترش باشه.

برای این ژله دو لایه ژله باید درست کنیم اول ژله آبی تیره رنگ که داخلش بلوبری داره ( بدون بلوبری هم میتونید درست کنید) یا میتونید کلا از رنگ ژله دیگه ای استفاده کنید و میوه ای دیگه که در دسترس داشته باشید.
و بعد ژله آبی آسمانی که با ماست یا بستنی درست میشه که رنگ ژله را ملایم میکنه.
به یک قالب کیک نیاز داریم با ظرفیت ۷ پیمانه ؛ قبل از شروع بکار حتما امتحان کنید که داخل قالب ۷ پیمانه آب جا بشه اگر قالبتون کوچیکتره دیگه خودتون یه حساب کتاب کنید و مقادیر مواد را بر حسب گنجایش قالبتون کم و زیاد کنید.

 

برای لایه اول ژله :
داخل کاسه ای ۱ پیمانه آب جوش را با ۱ بسته ژله کاملا حل کنید و ۳/۴ پیمانه آب سرد بریزید و بگذارید داخل یخچال تا کمی ببنده؛ برای اینکه بلوبری یا هر میوه دیگری به صورت معلق داخل ژله بمونه و کف ظرف نره باید ژله کمی بسته شده باشه و بعد بلوبری را اضافه کنید. وقتی ژله در حدی بسته شد که حالت سفیده تخم مرغ شد در اون حد کافیه و میتونید بلوبری را اضافه کنید ومخلوط ژله را به قالب اصلی منتقل کنید و بگذارید ببنده ولی نه اینکه کامل کامل چون اگر ژله اول کامل ببنده وقتی ژله دوم را روش بریزید به صورت دو لایه جدا از هم میشه و بهم نمیچسبه؛ با انگشت امتحان کنید زمانیکه ژله بسته شده بود ولی سفت سفت نبود میتونید لایه دوم را روش بریزید. لایه دوم هم حتما باید خنک باشه تا ژله اول را آب نکنه.
برای لایه دوم ژله :
در ظرفی دیگر ۲ پیمانه آبجوش و ۲ پاکت ژله بلوبری را کاملا حل کنید و بعد با بستنی یا ماست مخلوط کنید تا یکدست بشه و بگذاید داخل محیط تا خنک بشه و بعد با قاشق روی لایه اول ژله بریزید و بگذارید داخل یخچال تا کامل ببندد.
اگر با درآوردن ژله از قالب مشکل دارید میتونید کمی قالب را چرب کنید و با پنبه چربی اضافی را پاک کنید که سطح ژله چرب نباشه.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا