آموزش قلاب بافی و بافتنیفیلم آموزش بافتنی و قلاب بافی

فیلم آموزش بافت لباس نوزاد

فیلم آموزش بافت لباس نوزاد را با آموزش کاملا فارسی از بهترین اساتید ببینید

آموزش لباس بافتنی نوزاد :

هپی بیبی.۲کلاف صورتی.۱کلاف صورتی ملایم.۱کلاف سفید.
میل شماره ۳
مناسب برای ۳الی۹ماه

بافت لباس نوزاد,آموزش لباس بافتنی نوزاد

نوع بافت: ساده بافی.روبافی.رکن.مدل برگ

?ژاکت:

با نخ صورتی ۹۹دانه سرانداخته.۴رج رکن میبافیم.بعد از آن از هر دوطرف ۸دانه را برای سجاف رکن ادامه داده و روی سجاف سمت راست ۳عدد جا دکمه درست میکنیم.دانه های وسط را ابتدا ب هر دانه ۱دانه اضافه کرده ب ۱۶۸ دانه رسانده و ۶رج ۳رو ۳زیر میبافیم.

در رج بعدی در کنار دانه های سجاف مدل نیم برگ و روی دانه های دیگر هر ۱۵دانه مدل تمام برگ را شروع میکنیم.در این میان از هردوطرف مدل برگ ۱دانه را رو بافته و دانه های دیگر را ۳رو،۳زیر ادامه میدهیم.

تعداد دانه ها ب ۲۹۱دانه ک رسید،ب صورت ۴۱+۶۶+۷۷+۶۶+۴۱بافت را تقسیم کرده و بدین ترتیب بافت را ادامه میدهیم.۴۱

دانه های آستین ها را ۱۰رج دیگر بافته و بعد از آن ۳دانه های زیر را هر ۶رج یکبار ۳دفعه با توجه ب عکس ب سمت علامت+ راه برده و دانه های رو ک در میان هستند را اضافه میکنیم.

روی ۳دانه های زیر مدل برگ کوچک بافته و دانه هارا کور میکنیم.

?جلیقه.جلو:

از سرشانه شروع ب بافت کرده با نخ صورتی روشن ۱۸ دانه سرانداخته ۴سانت رکن میبافیم.بعد دانه هارا ب صورت ۶رکن.۲رو.۲زیر.۲رو.۶رکن مرتب کرده و ۲۰رج میبافیم.سپس هر۴رج یکبار از هر دوطرف دانه های ۲زیر ۴دفعه ۱دانه ب دانه های رو ک در میان هستن اضافه میکنیم.

بدین ترتیب دانه های ۲زیر با توجه ب عکس ب سمت علامت+راه برده میشود.همزمان با اینکار از کنار ۶دانه رکن سمت سجاف در هر رج رفت ۱دانه اضافه میکنیم.قد بافت ب ۱۲سانت ک رسید در سجاف حلقه ی آستین ۴بار ۱دانه اضافه میکنیم.

در سمت وسط ب صورت ۶رکن ۱۰رو ک ادامه میدهیم در این میان زیر دانه ی ۲زیر یک مدل برگ مانند نقشه میبافیم.ژته های قسمت پایین برگ بزرگ را انجام نمیدهیم.

پس از مدل با رکن ادامه داده از یک طرف ب صورت ۳دانه بافته برگشته.۶دانه بافته برگشته و تا آخر ب همین ترتیب دانه هارا ب اتمام رسانده و کور میکنیم.

آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه

بافت لباس نوزاد,آموزش لباس بافتنی نوزاد

پشت:

۶۰دانه سرانداخته ۴سانت رکن میبافیم.بعد با روبافی ادامه داده ۲۰دانه ی وسط را از بین خود بافته در هررج از هر دوطرف ۳دانه ب دانه های وسط اضافه میکنیم و ۹سانت میبافیم.

۶دانه از هر دوطرف را رکن میبافیم و از کنار دانه های رکن ۶بار ۱دانه برای حلقه آستین کور میکنیم بعد ۲۸رج دیگر بافته و با ۴سانت رکن کار را ب پایان میرسانیم.

?کلاه:با نخ صورتی ۱۶دانه سر انداخته ۳رج ساده بافته و در این میان در هررج با دانه درآوردن از هر دانه.تعداد دانه هارا ب ۶۵ میرسانیم.در رج بعد ب صورت ۱رو ۳زیر ۳رو ۳زیر….۳زیر ۱رو تا آخر رج دانه ها را مرتب کرده و مدل میبافیم.از هردو طرف دانه های ۱رو در هررج رفت ۱۰دفعه ۱دانه اضافه کرده و از هردوطرف دانه های ۳زیر نیز در هر رج ۴دفعه ۲دانه اضافه میکنیم بعد مانند نقشه برگ کوچک مدل را بافته و پس از اتمام مدل کار را ب پایان میرسانیم.

?کفش:

 

با نخ صورتی روشن ۳۹دانه سرانداخته ۹رج رکن میبافیم بعد با رو بافی ادامه داده در وسط ۱عدد برگ کوچک را مانند نقشه قرار میدهیم.پس از اتمام مدل ۱۳دانه ی وسط را بین خود بافته در هررج از دانه های هردوطرف ۱۳دانه ۱دانه کور میکنیم تا ۶دانه باقی بماند ازین ب بعد ۲دانه از هردوطرف ۱۳دانه و ۱دانه از ۶دانه های هردوطرف را ب صورت ۳تا یکی کور میکنیم تا دانه ها ب اتمام برسد.

?دامن:با نخ سفید ۷۶ دانه سرانداخته ۶سانت ۲زیر ۲رو کشباف بافته و با ساده بافی ادامه میدهیم.قد بافت ب ۱۵سانت ک رسید از هردوطرف در هررج رفت و برگشت ۱دانه کور میکنیم تا ۱۶دانه باقی بماند.۱۶دانه را یکباره کور میکنیم

تکه ی روی کمر:۱۶دانه سرانداخته ۱۸رج ۲زیز ۲رو کشباف بافته و کور میکنیم.۲عدد میبافیم.

?برگ لبه ی دامن:

۶دانه سرانداخته ۱رج ۳زیر ۳رو بافته و روی دانه های ۳زیر برگ کوچک را شروع میکنیم دراین میان از یک طرف ۳رو در هررج رفت ۱دانه اضافه میکنیم پس از اتمام مدل ۶دانه ی قسمت برگ را کور کرده و با ۶دانه ی باقی مانده مدل برگ جدید را شروع میکنیم.ب همین ترتیب ب اندازه ی دور لبه ی دامن حدود ۵۰سانت بافته و ب لبه ی دامن میدوزیم.

آموزش لباس بافتنی نوزاد

فیلم آموزش بافت لباس نوزاد

۳.۶/۵ - (۱۴۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا