بدانیم تا سالم بمانیم

ویژگی های یک تشک خوب

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

دنیای محصولات خواب کاملاً فریبنده است و ما قصد داریم راز و رمز آنرا برای شما بگشاییم. همه افراد پس از سپری کردن یک روز پرکار و شلوغ در آرزوی یک خواب راحت و آسوده هستند. از لازمه های یک خواب رویایی برخورداری از سرویس خواب مناسب است که در این میان “تشک” حرف اول را می زند.

نوشته های مشابه

تشکی را بخرید که مناسب شماست. پیش از اینکه به فروشگاه بروید و مشغول خرید بشوید، ابتدا باید بدانید که نیاز شما در زمان خواب چیست. یک لحظه صبر کنید و در مورد شیوه زندگی خود فکر کنید؛ موقعیت بدن خود را بسنجید؛ در چه وضعیتی احساس راحتی می کنید؟ بعدا به فضایی که در اختیار دارید فکر کنید. اگر متاهل هستید حتماً با همسرتان به خرید تشک بروید. این مهم است که تشکی را خریداری کنید که هم نیازهای شما را برآورده سازد و هم همسرتان در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

دوره آن وقتی که می گفتند تشک حتماً باید سفت باشد به سر آمده است. تحقیقات گویای این مطلب هستند که تشک های معمولی نسبت به تشک های سفت توانایی بیشتری در مهار کردن کمردرد دارند. یک تشک خوب تکیه گاه مناسبی برای بدن – از سر تا پا – است و حالت ستون فقرات را در همان وضعیت ایستاده نگه می دارد. در حین انتخاب بیشتر به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن و کمر بر روی تشک دقت کنید چون در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط می افتد. اگر نتوانید به راحتی وزنتان را به آن تکیه دهید پس از مدتی دچار کمردرد می شوید.

دوام و کیفیت مواد به کار رفته مهم است. شاید برای خرید مجموعه ای که دارای کیفیت بهتری است مجبور به پرداخت هزینه بالاتری شوید اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. با این کار نه تنها مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید بلکه بدنتان نیز در آرامش کامل به سر می برد.

اگر تشک خیلی کوچک باشد، آرامش و آزادی زمان خواب را از شما می گیرد. یک فرد سالم در حدود ۶۰-۴۰ مرتبه در طول شب غلت می خورد بنابراین برای تجربه یک خواب راحت باید آزادی حرکت داشته باشید.

تشک باید سفت باشد یا نرم؟
تشک باید به اندازه ای سفت باشد که ستون مهره ها روی آن در “وضعیت عملکرد” (یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد) قرار بگیرد. اگر تشک آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود و یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می شود. برای افرادی که اضافه وزن دارند یا از کمر درد رنج می برند، توصیه می شود تا از

تشک

های سفت تر استفاده کنند.

تست خواب بگیرید!
پیش از خرید برای اینکه مطمئن شوید گزینه مناسبی را انتخاب کرده اید، بهتر است یک تست خواب از تشک مورد نظر بگیرید. به این منظور طبق شیوه زیر عمل کنید: تشک را انتخاب کنید؛ دستانتان را باز کنید و کاملاً آرام روی آن دراز بکشید؛ می توانید از فروشنده بخواهید شما را تنها بگذارد تا تشک را تست کنید؛ مدل های مختلف خواب را روی آن امتحان کنید؛ به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن، و کمر دقت کنید؛ میزان راحتی و تکیه گاهی آنرا بسنجید؛ در مورد مواد به کار رفته در آن سوال کنید و نظر همسرتان را نیز جویا شوید.

تشک های فنری
تشک های فنری کماکان بیشترین استفاده را در بین انواع تشک های موجود دارند. اسکلت اصلی این تشک ها فنر می باشد. معمولا ساختار این تشک ها از یکی از دو نوع فنر متصل (Bonnel Spring) یا منفصل (Pocket Spring) تشکیل می شود.

فنر های متصل برای استفاده آنهایی که یک تشک نیمه نرم می خواهند، می تواند مناسب باشد. این سیستم فنری رایج ترین سیستم فنری مورد استفاده در جهان می باشد. فنر های حلقوی با کربن بالا و بعمل آمده در درجه حرارت بالا کیفیت خود را تا سالها حفظ می کند. ساختار چارچوب فنری هر فنر حلقوی را با سیستم های فولادی به فنر دیگر وصل می کند و در نتیجه یک چارچوب فلزی با دوام که ساختار طبیعی و اورتوپدیکی بدن را محافظت می کند، بوجود می آید. فروشندگان معمولا تلاش دارند تا به مشتریان القا کنند که هر چه تعداد کویل های فنر به کار رفته در تشک آن ها بیشتر باشد، بهتر است اما در حقیقت این طور نیست؛ تعداد کویل فنر بیش از ۳۹۰ عدد در اسکلت فنری تشک لازم نیست و تعدا بالاتر از این حد تغییر محسوسی در کیفیت خواب شما نمی گذارد.

فنر های منفصل که یکی از پیشرفته ترین سیستم های فنری در جهان می باشد، جهت استفاده کسانی که یک تشک نرم و قابل انعطاف می خواهند، پیشنهاد می شود. قطر فنر ها کوچکتر از معمول و هر کدام از فنر ها در یک محفظه پارچه ای پوشانده می شوند. چون تعداد فنر ها در هر متر مربع بیشتر از معمول است و فنرها مستقل از همدیگر حرکت می کنند، به آسانی با هر انحنای بدن مطابقت پیدا کرده و انعطاف پذیری عالی را فراهم می سازند. مهمترین ویژگی تشک های دارای سیستم فنری منفصل این است که ضمن عدم ایجاد حرکت، لرزش و صدا در سطح تشک هنگام حرکت و غلتیدن مزاحمتی برای نفر دوم در تشکهای ۲ نفره نخواهد داشت.

از مزایای اصلی تشک های فنری می توان به این نکته اشاره کرد که تشک های فنری در انواع مختلف چه از نظر نرمی و سفتی و چه از نظر قیمت در بازار موجود است و مشتریان می توانند بسته به سلیقه و بودجه خود انتخاب های زیادی داشته باشند. این نوع تشک ها را نمی توان به افراد خاصی محدود کرد و به افراد مختلف می توان توصیه نمود.

تشک های مموری فوم
تشک های مموری فوم در حال رواج میان میان مردم است. این تشک ها از لایه هایی با دانسیته متفاوت فوم تشکیل می شوند که نسبت به وزن و دما واکنش می دهند. این تشک ها با دراز کشیدن فرد روی آن شکل بدن وی را می گیرند و لذا راحتی بالایی را به ارمغان می آورند. از دیگر مزایای این نوع تشک ها جذب حرکت توسط آن هاست به گونه ای که غلتیدن یک فرد در تشک های دو نفره مزاحمتی را برای فرد دیگر بوجود نمی آورد.

 

از معایب این تشک ها می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به حساسیت این تشک ها به دمای بدن که منجر به شکل بدن در آمدن آن ها می شود، افراد روی آن احساس گرما می کنند. همچنین در برخی موارد ادعا شده است که این تشک ها بوی نامطبوعی را از خود منتشر می کنند. این نوع تشک ها برای افرادی که خستگی زیادی دارند و درد در ماهیچه های خود حس می کنند، مناسب می باشند.

معرفی تشک های فنری و مموری فوم دار شرکت ویستر

شرکت تولیدی و صنعتی ویستر

، مدرنترین تولید کننده تشک در کشور، کلیه فروشندگان و نمایندگی های خود را موظف می داند تا کلیه راهنمایی های لازم برای انتخاب نوع محصول و توصیه های لازم جهت نحوه استفاده و نگهداری از محصولات را به طور کامل در اختیار مشتریان قرار دهد. این شرکت

۹ نوع تشک

با ویژگی های مختلف در دست تولید دارد که در زیر ابتدا به معرفی اجمالی آن ها پرداخته و سپس نکاتی درباره شرایط گارانتی آن ها ارائه می شود:

۱) تشک کینگ ویستر

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا : 

* جزء خانواده تشک های طبی فنری (orthopedic) * تکنولوژی منحصر به فرد ترکیب فنرها (آخرین متد روز اروپا و انحصار ویستر) * اسفنج هوشمند (memory foam) * پارچه گرد باف سه لایه تمام پنبه ای سری کوانتوم (آنتی استرس، بیوبالانس و ارگانیک)، انحصاری کینگ ویستر * ضد حساسیت * ضد تعرق * قابلیت ارتجاعی چندگانه * رنگ ثابت * دارای دو رویه سفت و نرم  * دارای خروجی های متعدد هوا * دارای لبه های مقاوم در برابر ضربه و فشار وارده بر لبه های تشک * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ  * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۹ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف سه لایه دارای سلولهای هوایی * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۷ سال

 

 

۲) تشک دکتر ویستر ارتوپدیک

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

  * جزء خانواده تشک های طبی فنری (orthopedic) * تکنولوژی منحصر به فرد ترکیب فنرها * پارچه گرد باف سه لایه تمام پنبه ای آنتی استرس ترک، انحصاری ویستر * ضد حساسیت * ضد تعرق * قابلیت ارتجاعی چندگانه * رنگ ثابت * دارای خروجی های متعدد هوا * دارای لبه های مقاوم در برابر ضربه و فشار وارده بر لبه های تشک * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۹ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف سه لایه * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۷ سال

 

 

۳) تشک دکتر ویستر

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

 * جزء خانواده تشک های طبی فنری (orthopedic) * تکنولوژی منحصر به فرد ترکیب فنرها (آخرین متد روز اروپا و انحصار ویستر) * اسفنج هوشمند * پارچه گرد باف سه لایه تمام پنبه ای بیوبالانس ارگانیک ترک، انحصاری دکتر ویستر * ضد حساسیت * ضد تعرق * قابلیت ارتجاعی چندگانه * رنگ ثابت * دارای دو رویه سفت و نرم * دارای خروجی های متعدد هوا * دارای لبه های مقاوم در برابر ضربه و فشار وارده بر لبه های تشک * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۹ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف سه لایه * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۷ سال

 

 

۴) تشک جیوا

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

*جزء خانواده تشک های طبی فنری (orthopedic) * تشک با سفتی بالا * ضد حساسیت * ضد تعرق * بکارگیری ترکیب خاص فنرهای بونل تقویت شده * بکارگیری ترکیب اسفنج های مختلف جهت فراهم آوردن شرایط ویژه استاندارد روز اروپا در بخش طبی * دارای لبه های مقاوم در برابر ضربه و فشار وارده بر لبه های تشک * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول:۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۷ سانتیمتر * پارچه رویه: گردباف سه لایه تمام پنبه ای شاین ترک * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۶ سال 

 

 

۵) تشک مارینا

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

 * جزء خانواده تشک های طبی فنری (orthopedic) * ضد حساسیت  * ضد تعرق * بکارگیری ترکیب خاص فنرهای بونل تقویت شده * بکارگیری ترکیب اسفنج های مختلف جهت فراهم آوردن شرایط ویژه استاندارد روز اروپا در بخش طبی * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۶ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف سه لایه تمام پنبه ای ترک * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۵ سال

 

 

۶) تشک ناژین

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا : 

* جزء خانواده تشک های طبی فنری ویستر (Orthopedic) * ترکیب ویژه نمد ترموباند * ضد حساسیت * ضد تعرق * رنگ ثابت * بکارگیری ترکیب خاص فنرهای بونل تقویت شده * بکارگیری ترکیب اسفنج های مختلف جهت فراهم آوردن شرایط ویژه استاندارد روز اروپا در بخش طبی * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰سانتی متر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۵ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف سه لایه تمام پنبه * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۴ سال

 

۷) تشک هورداپدیک

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :  
* جزء خانواده تشک های طبی (orthopedic) * اسفنج با دانسیته بالا * بدون فنر * ضد حساسیت * ضد تعرق * رنگ ثابت  * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۲۰ سانتیمتر * پارچه رویه: گرد باف * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * تضمین کیفیت: ۲ سال

 

 

۸) تشک ویستا

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

 * بکارگیری ترکیب خاص فنرهای بونل (بدون M) * ضد حساسیت * ضد تعرق * رنگ ثابت * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتیمتر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۱۸ سانتیمتر * پارچه رویه: گردباف * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * نوع فنر: Bonnell * تضمین کیفیت: ۳ سال

 

 

۹) تشک هوردا

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 مشخصـات و مزایـا :

* بکارگیری ترکیب خاص فنرهای بونل (بدون M) * ضد حساسیت * ضد تعرق * رنگ ثابت * دارای دسته هایی با مقاومت بالا برای جابجایی آسان حتی در سایز های بزرگ * خاصیت پاک شدن آسان لکه های سطحی * خاصیت آب گریز بودن لایه های الیاف که باعث می شود در صورت ورود مایعات آنان را دفع کرده و مانع ایجاد بوی بد در محصول شود. * طول: ۲۰۰ سانتی متر * عرض: ۲۰۰-۱۸۰-۱۶۰-۱۴۰-۱۲۰-۱۰۰-۹۰ سانتیمتر * ارتفاع: ۱۸ سانتیمتر * نوع فنر: Bonnell * پارچه رویه: گرد باف * عایق حرارتی: نمد ترموفلت * تضمین کیفیت: ۱ سال * دارای سایز ۱۳۰×۷۰ برای نوزادان * دارای سایز ۱۸۰×۸۰ برای نوجوانان

 

امیدوارم مطالب ارائه شده گام مهمی در جهت اطلاع رسانی و آگاهی خریداران و مصرف کنندگان عزیز هم میهن باشد. انشاءا…    

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

 

تشک طبی,راه های افزایش طول عمر تشک

مدیر عامل شرکت تولیدی و صنعتی ویستر

مهرداد مرادزاد

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا