اخبار فرهنگی

وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند…

معمولا بیشتر بازیگران کمدی در جایی احساس کرده اند که دیگر کمدی راضی شان نمی کند و بهتر است برای تنوع هم که شده سراغ بازی در نقش های جدی بروند. حال اینکه در این نقش ها موفق بوده اند یا نه مساله ای جداگانه است.

 معمولا بیشتر بازیگران کمدی در جایی احساس کرده اند که دیگر کمدی راضی شان نمی کند و بهتر است برای تنوع هم که شده سراغ بازی در نقش های جدی بروند. حال اینکه در این نقش ها موفق بوده اند یا نه مساله ای جداگانه است. از میان کمدین ها شاید رضا شفیعی جم، حمید لولایی، علی صادقی و چند نفر دیگر را بتوانیم پیدا کنیم که تا به حال به این عرصه وارد نشده اند. غیر از آنها سایر کمدین ها تجربیات جالبی از این حضور دارند.

مهران مدیری
نقش های جدی: باغ گیلاس، دیدار، پل چوبی 

نوشته های مشابه

اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ اولین بار نوروز ۷۲ بود که با برنامه داریوش کاردان سروکله اش در تلویزیون پیدا شد. آن قدر کارش درست بود که همان اول کاری، کلی طرفدار پیدا کرد.

اولین نقش جدی: بعد از آن برنامه نوروزی، درست وقتی همه خیال می کردند مدیری قرار است از این به بعد در کارهای کمدی بترکاند، یک مرتبه در سریال «باغ گیلاس» اولین نقش جدی اش را بازی کرد. نقش فردی به اسم محسن که به خاطر کلاهبرداری فراری می شود و از دیوار سقوط می کند و می میرد.

موفقیت در نقش جدی: مدیری هیچ وقت به خاطر بازی در نقش های جدی، موفقیت چندانی به دست نیاورد، اما حضورش در این فیلم ها به فروش فراوان آنها کمک کرد.

علیرضا خمسه
نقش های جدی: چشم شیطان، بیست، روز هشتم، میکائیل

 اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ با برنامه «هشیار و بیدار» به عنوان یک کمدین به مردم معرفی شد و از آن به بعد به عنوان یکی از بازیکنان ثابت کارهای کمدی در دهه های ۶۰ و ۷۰ شناخته می شد.

اولین نقش جدی: سال ۷۲ در فیلم «چشم شیطان» حسن هدایت یک نقش بسیار جدی بازی کرد.

موفقیت در نقش جدی: برای نقش جدی اش در فیلم «چشم شیطان» نامزد دریافت سیمرغ شد و برای «بیست» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر.

اکبر عبدی
نقش های جدی: مادر، دلشدگان، پنجه در خاک، رسوایی و… 

 اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

از کی کمدین شد؟ ذاتا کمدین است. از سال ۶۰ که با محله برو و بیا و مثل آباد به عرصه کمدی وارد شد تا همین حالا هیچ وقت خودش را غیر از این ندانسته.

اولین نقش جدی: بازی اش در نقش یک عقب مانده ذهنی در فیلم «مادر» علی حاتمی، اولین حضور او در نقش های جدی بود.

موفقیت در نقش جدی: عبدی سال ۶۸ برای فیلم مادر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.

سیامک انصاری
نقش های جدی: بی پولی، خانوم دعوت، جرم، نسل سوخته

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

از کی کمدین شد؟ انصاری از سال ۸۱ و از وقتی نقش سپهر را برای مدیری در «پاورچین» بازی کرد به یک کمدین شناخته شده تبدیل شد.

اولین نقش جدی: قبل از «پاورچین» در نقش های جدی بازی می کرد، اما بعد از اینکه پایش به کارهای مدیری باز شد و مهر کمدین روی پیشانی اش خورد تا چند سال دور بازی در نقش های جدی را خط کشید. بی پولی اولین فیلمی بود که در آن نقش جدی بازی کرد که البته آن هم آن قدر که باید جدی نبود.

موفقیت در نقش جدی: با اینکه نقش ها را به اندازه کارهای کمدی خوب بازی می کرد، اما موفقیت خاصی نداشت.

سعید آقاخانی
نقش های جدی: خداحافظی طولانی

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ آقاخانی از همان بروبچه هایی بود که سال ۷۴ با مهران مدیری و ساعت خوش بازی اش را شروع کرد و در نقش سعید بین مردم شناخته شد. از آن به بعد نزدیک به ۲۰ سال کمدین باقی ماند.

اولین نقش جدی: تا همین سال قبل که فرزاد موتمن از او دعوت کرد تا در فیلم خداحافظی طولانی، یک نقش جدی و تلخ را بازی کند، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد یک روز او را در چنین قالبی ببیند.

موفقیت در نقش جدی: با همان یک نقش جدی، یک شبه ره صدساله را رفت و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد نصیبش شد.

رضا عطاران
نقش های جدی: نشانی، قرنطینه، دهلیز، کلاشینکف

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ او هم سال ۷۴ با ساعت خوش به میدان آمد و کنار نصرالله رادش و سعید آقاخانی و… برای خودش شهرت زیادی دست و پا کرد.

اولین نقش جدی: سال ۸۶ بعد از ۱۲ سالی که مدام کار کمدی کرده بود و همه او را با این نقش ها می شناختند، یک مرتبه در فیلم «قرنطینه» منوچهر هادی نقش یک بیمار سرطانی را بازی کرد. این نقش بسیار کوتاه بود، اما باعث شد تصویر همیشگی عطاران برای مخاطبان بشکند. او در همان سال در فیلم «نشانی» فریدون حسن پور هم در نقش یک دایی بدجنس و بداخلاق بازی کرد، که به دلیل ضعیف بودن فیلم، کلا کارش دیده نشد.

موفقیت در نقش جدی: سال ۹۱ برای بازی در فیلم «دهلیز» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. اما آن را دریافت نکرد.

یوسف تیموری
نقش های جدی: گوهر و آمین

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

از کی کمدین شد؟ از اولین کارش یعنی «سیب خنده» به عنوان کمدین شناخته شد و بعد از آن تمام مدت در همین عرصه بازی کرد.

اولین نقش جدی: از جمله کمدین هایی است که اصولا نقش جدی بازی نمی کند و مثل حمید لولایی یا رضا شفیعی جم امضای کمدین بودنش را حفظ کرده. با این حال در فیلم تلویزیونی «گوهر» منوچهر هادی، نقشی جدی داشت که بسیار به چشم آمد.

موفقیت در نقش جدی: در اولین جشنواره جام جم، برای بازی در فیلم گوهر بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شناخته شد و برای تنها نقش جدی اش جایزه گرفت.

سروش صحت
نقش های جدی: تب سرد، زمین انسان ها، طهران تهران، اکباتان و…

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ او هم از جمله بازیگرانی بود که به همراه مهران مدیری به میدان آمد. سال ۷۷ در «جنگ ۷۷» بازی کرد و چهره اش برای مردم شناخته شد.

اولین نقش جدی: شش سال بعد از ورود به عرصه کمدی در «تب سرد» علیرضا افخمی یک نقش جدی و متفاوت بازی کرد؛ انتخابی که آن زمان برای او عجیب به نظر می رسید.

موفقیت در نقش جدی: موفقیت خاصی نداشته.

امیر جعفری
نقش های جدی: میوه ممنوعه، زیر هشت، نفوذی، کیفر، قاعده، تصادف و…

  اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ امیر جعفری اولین بار با «بدون شرح» به مردم معرفی شد و آن هم با انواع و اقسام تکه کلام های مختلف و همراهی با فتحعلی اویسی. بعد از آن با «من مستاجرم» و «کمربندها را ببندیم» مجددا نقش کمدی بازی کرد.

اولین نقش جدی: باا ینکه در فیلم های «قارچ سمی» رسول ملاقلی پور یا «جنایت» محمدعلی سجادی بازی کرده بود، اما مردم اولین نقش جدی امیر جعفری را در سریال «میوه ممنوعه» به خاطر می آورند. موفقیت او در این نقش باعث شد تا از آن به بعد جعفری یکی از بازیگران مطرح کارهای جدی باشد.

موفقیت در نقش جدی: موفقیت خاصی نداشته.

جواد عزتی
نقش های جدی: مثل هیچکس، فرشته ها با هم می آیند، آفریقا
 

اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ با بازی در من مستاجرم، قرارگاه مسکونی، باغ مظفر و… نشان داد که بازیگر کمدی است و باید انتظار کارهایی از این دست را از او داشته باشیم، اما نهایتا عمده شهرت او در کمدی به همان نقش «بابا اتی» قهوه تلخ بر می گردد.

اولین نقش جدی: بعد از چند سریال کمدی، یک مرتبه با نقش جدی اش در سریال «مثل هیچ کس» بازی اش به چشم آمد. احتمالا آن زمان خیلی ها یادشا نبود که عزتی قبلا یک کمدین بوده.

 

 عارف لرستانی
نقش های جدی: ته خط و یک تکه زمین

   اخبار,اخبار فرهنگی,وقتی کمدین های ایرانی جدی می شوند

 از کی کمدین شد؟ او هم مثل سروش صحت با «جنگ ۷۷» مهران مدیری، بازی اش به عنوان کمدین به چشم آمد و از آن به بعد در بیشتر کارهای مدیری بازی کرد.

اولین نقش جدی: مثل مجید صالحی اولین بار در تله فیلم «ته خط» منوچهر هادی در نقش جدی یک پلیس بازی کرد. بعد از آن بود که مهدی کرم پور، از او خواست تا در «یک تکه زمین» هم جدی بازی کند.

موفقیت در نقش جدی: موفقیت خاصی نداشته.

اخبار فرهنگی – همشهری جوان

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا