فناوری اطلاعات

گجتی از نوع خواب‌آور

هدفون بلوتوثی Kokoon,کاربردهای هدفون بلوتوثی Kokoon,گجت خواب آور

هدفون بلوتوثی Kokoon می تواند خواب کاربرانش را تنظیم کند

 

گجتی از نوع خواب‌آور
در دهه های گذشته، اگر شخصی با اختلالات خواب مواجه بود، برای او قرص های خواب آور یا آرامش بخش تجویز می شد اما در سال های اخیر، فناوری و ساخت گجت های متفاوت به کمک این افراد شتافته است.

یکی از مشکلات انسان های امروزی را می توان در عدم خواب کافی به دلایل متفاوتی از جمله استرس، فشار کاری و … دانست اما گجت های فناورانه به کمک انسان ها شتافته اند تا بتوانند خواب متفاوتی را بدون مصرف دارو تجربه کنند. بسیاری از این گجت ها، دستبندهای هوشمند خوابی را شامل می شوند که شخص با بستن آنها به دور مچ دست خود می تواند خواب آرامی را تجربه کند اما برخی دیگر مانند گجت جدیدKokoon هدفون متفاوتی است که تجربه لذت بخشی از خواب را به کاربرانش می بخشد. کاربران با استفاده از این هدفون می توانند عوامل مختلفی که در خواب دخیل هستند را روی اسمارت فون های خود مشاهده و کنترل کنند.

این هدفون محصول شرکت انگلیسی است که با استفاده از هدفون بلوتوثی Kokoon که مجهز به سنسورهای( electroencephalography (EEG است، می تواند خواب کاربرانش را تنظیم کند. با استفاده از سنسورهای EEG ،هدفون می تواند حتی ولتاژهای بسیار کوچک مغزی را نیز اندازه گیری و به کاربرانش کمک کند تا خواب آرام تری را تجربه کنند.

واکنش و عملکردهای مغزی از طریق بلوتوث هدفون به اپلیکیشن نصب شده روی این اسمارت فون منتقل می شود تا شخص با بررسی واکنش و همینطور عملکرد مغز، مدت زمان خواب و … بتواند به یک الگوریتم ثابت برای ریتم خواب خود دست پیدا کند. این گجت به کاربرانش اجازه می دهد تا حتی هرگونه عاملی که باعث برهم خوردن خواب می شود را نیز شناسایی کنند. این هدفون می تواند دوره های مختلف خواب از جمله خواب عمیق، REM ، میزان نور و … را در اسمارت فون های کاربرانش به نمایش درآورد.
منبع : mehrnews.com

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا