canاخبار فرهنگی

پیمان قاسمخانی بهمراه همسرش بهاره رهنما در یک افتتاحیه!

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره رهنما

نوشته های مشابه
افتتاح نمایش «دست‌نیافتنی‌ها» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی توسط پیمان قاسم خانی و بهاره رهنما انجام شد و اجراهای عمومی این نمایش در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر آغاز شد.

مراسم افتتاحیه نمایش «دست‌نیافتنی‌ها»، شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی برگزار شد. در این مراسم که توسط مسعود فروتن اجرا شد، پیمان قاسم‌خانی با زبان طنز خاص خود گفت: «وقتی برای این مراسم و نواختن زنگ افتتاح با من تماس گرفته شد، تعجب کردم چراکه من ارتباط خاصی با تئا‌تر ندارم. اما بعد از مدتی متوجه شدم که شاید مستقیما خاک صحنه را نخورده باشم، اما به واسطه حضور و فعالیت همسرم خانم رهنما با این هنر در ارتباط هستم.»

او ادامه داد: «براساس نمایش «خدای کشتار» که از آقای کوشک‌جلالی دیده بودم متوجه کارگردانی خاص او، دیدگاه‌، کمال‌گرایی و حسایت‌هایی که در اجرای آثارش می‌شود شدم. اما بیشتر از همه چیز به اراده او در ادامه کارهای‌اش که به نوعی در این نمایش نیز نمود پیدا می‌کند قبطه می‌خورم و به دوستی‌ام با او می‌بالم.»

این فیلمنامه‌نویس در بخش دیگری از سخنان‌اش به واسطه حضور پژمان جمشیدی در آئین افتتاحیه این نمایش اظهار کرد: «من فردی بودم که سبب ورود او به حرفه تئا‌تر شدم. در طی این مدت شاهد بازخوردهای بدی بودم که در آغاز کار با او شد، خوشبختانه این اتفاق کم رنگ‌تر شده است. من اکنون او را هنرمند می‌دانم نه فوتبالیست.»

در پایان صحبت‌های این قاسم خانی به علت فوت محمدعلی سپانلو شاعر سر‌شناس کشور، حاضرین در جلسه یک دقیقه سکوت کردند.

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره رهنما

در ادامه این مراسم، بهاره رهنما به عنوان یکی از هنرمندانی که تجربه همکاری با علیرضا کوشک جلالی را در نمایش «خدای کشتار» داشته است بیان کرد: «این کارگردان در سرنوشت هنری من فرد بسیار مهمی است. او بعد از آقای آئیش و خانم محامدی از جمله افرادی‌است که باعث شد من به تئا‌تر جدی‌تر نگاه کنم و در واقع سینما را کنار بگذارم.»

او خاطرنشان کرد: «اگر اکنون می‌نویسم و کار می‌کنم به دلیل آنست که در مسیری که او با عشق حرکت کرده قدم می‌گذارم. من در نمایش «خدای کشتار» بیمار بودم و روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشتم، اما این نمایش و کار کردن کنار این کارگردان تئاتر برایم تولد دوباره محسوب می‌شد و می‌توانم بگویم ادامه زندگی هنری‌ام را مدیون حضور در این کار می‌دانم.»

در پایان این مراسم افتتاحیه دریابیگی به عنوان نماینده دکتر مجید سرسنگی رئیس خانه هنرمندان که به دلیل مشغله‌های کاری در این مراسم حضور نداشت با اظهار خرسندی از اجرای این نمایش در مجموعه ایرانشهر از حضور علاقمندان و هنرمندان در این مجموعه قدردانی کرد.

بعد از این سخنان زنگ افتتاح نمایش «دست‌نیافتنی‌ها» به صورت مشترک توسط پیمان قاسم‌خانی و بهاره رهنما نواخته شد و هنرمندان و تماشاگران پوستر نمایش را امضاء کردند.

در این مراسم هنرمندانی چون خسرو احمدی، مریم کاظمی، محسن حسینی، شیرین یزدان بخش، کاظم هژِیرآزاد، لیلی رشیدی، محمد علی ساربان، رحمت امینی، علی صالحی، رضا مولایی، الهام شعبانی، علیرضا ناصحی، آیدین الفت، پژمان جمشیدی، مسعود سخایی، شیوا اردویی و… حضور داشتند.

اخبار فرهنگی – ایسنا

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا