عجیب و دیدنی و خواندنی

زیباترین و گران ترین گردنبند دنیا به فروش گذاشته شد +قیمت و تصاویر

الماس تخم مرغی شکل که توسط «جسیکا»، دختر بچه نسبتا فقیر آفریقایی، در میان انبوه تکه سنگ‌ها پیدا شد، و بعد از پیدا شدن در یک گردنبند مورد استفاده قرار گرفته است، عنوان گران‌ترین گردنبند دنیا را به خود لقب داده است و اکنون آماده فروش است.

 این سنگ زرد بی عیب و نقص که «Incomparable» نام دارد، وزنی معادل ۴۰۷ قیراط دارد .الماس زرد رنگ را با ۹۰ الماس کوچکتر سفید با عیار ۲۳۰ قیراط آراسته‌اند و برای خرید این قطعه طلای باشکوه، ۳۴ میلیون پوند قیمت تعیین شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,گران ترین گردنبند دنیا

 این گردنبند با عنوان«با ارزش‌ترین گردنبند دنیا» و الماس بکار رفته در ساخت آن نیز به عنوان «بی‌عیب و نقص‌ترین الماس دنیا» در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. جواهرساز معروف «موآواد» با تبحر کامل از پس ساخت این جواهر با ارزش برآمده و قرار است آن را در نمایشگاه جواهرات سنگاپور در معرض فروش بگذارند.

به نظر می‌رسد فقط افراد متمول می‌توانند برای خرید گردنبند، وارد این نمایشگاه بشوند. دوربین‌های مدار بسته، گارد حفاظتی ارتش و ماموران لباس شخصی، همگی حفاظت از این گردنبند قیمتی را برعهده دارند. تاکنون دو نفردر آسیا آمادگی خود را برای خرید این گردنبند اعلام کرده اند که یکی از آنها، مدیرعامل شرکت جواهرسازی موآواد  «جین نصر» است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,گران ترین گردنبند دنیا

 
هویت دختر بچه‌ای که این الماس را در سال ۱۹۸۰ پیدا کرده، همچنان ناشناخته باقی مانده ولی آنچه مسلم است، وی هنگام بازی  کنار ساحل خانه عموی خود ودر میان صخره‌ها  در جمهوری کنگو، این الماس ۸۹۰ قیراطی را پیدا کرده است.

 عموی دختر بچه پس از دیدن الماس به قدمت و ارزش آن پی برد و نزد جواهرساز معروفی در یکی از محلات آفریقا برد. کارگران بسیاری برای کندوکاو به محل مورد نظر اعزام شدند ولی به دلیل محکم بودن صخره‌ها، قادر به شکافتن آنها و یافتن الماس‌های دیگر نشدند.

الماس مذکور در نهایت جهت نمایش به عنوان یک سنگ قیمتی به موسسه تاریخ طبیعی واشینگتن فرستاده شد و اکنون در سنگاپور آماده فروش است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,گران ترین گردنبند دنیا

اخبار گوناگون – بازار خبر

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا