درمان

با افراد دمدمی مزاج چه کنیم؟

سلامت نیوز:رییس سازمان نظام مشاوره و روان شناسی استان زنجان گفت: فردی که دمدمی مزاج است برای تصمیم گیری به کمک اطرافیان خود نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت:سیدعبدالله احمدی قلعه با بیان این مطلب، گفت: افرادی که در رأی و نظر خود برای تصمیم گیری ثبات ندارند دمدمی مزاج نامیده می شوند. این افراد وقتی برای انجام کار یا انتخاب های شان تصمیمی می گیرند خیلی زود دچار تردید شده و دائماً نظر خود را تغییر می دهند، در واقع گاهی احساس می شود که هیچ گونه قدرت تصمیم گیری ندارند.

این کارشناس ادامه داد: متأسفانه این افراد شناخت و درک صحیحی از توانایی ها، علایق، سلایق و ذائقه شخصی خود ندارند و بیشتر اوقات دچار تلاطم درونی و هیجان اند. از این رو اطرافیان شان موظفند هیجانات این شخص را حین تصمیم گیری تا حدودی کاهش دهند که این امر در خصوص هیجانات منفی بیشتر صدق می کند.

او گفت: در واقع اطرافیان باید سعی کنند تا حدودی سلیقه واقعی فرد را شناخته و هنگام تصمیم گیری و انتخاب نه تنها وی را به حال خود رها نکنند، بلکه با مشاوره، راهنمایی و صحبت های مکرر شخص را به سمت تصمیم درست سوق دهند؛ چرا که این افراد اگر به تنهایی تصمیم بگیرند خیلی زود پشیمان شده و دچار تزلزل می شوند.

احمدی قلعه همچنین گفت: توصیه می شود افرادی که از دمدمی مزاجی رنج می برند برای کاهش این حالت خود به شکل مستمر به مشاورانی در زمینه های شغلی و تحصیلی مراجعه کنند.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا