تزیینات شب یلداسفره آرایی و میوه آرایی

ژله هندوانه در شب یلدا

 


ژله انار مخصوص شب یلدا ,ژله انار شب یلدا ,انواع ژله شب یلدا ,آموزش ژله شب یلدا ,ژله برای شب یلدا ,ژله شب یلدا هندوانه, ژله برای شب یلدا, ژله انار شب یلدا, تزیین ژله ,ژله ,سفره آرایی , میوه آرایی, شب چله ,دسر شب یلدا

 

  • پودر ژله هندوانه : ۱ بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا : ۱ بسته
  • شیر : یک فنجان
  • پودر ژله لیمو : ۱ بسته
  • شکلات چیپسی: به میزان لازم

 

 

ژله انار مخصوص شب یلدا ,ژله انار شب یلدا ,

طرز تهیه:

پودر ژله هندوانه را با یک لیوان آب جوش حل میکنیم. روی بخار آب یا توی ماکروویو میگذاریم تا ذرات شکر کاملا حل شود و ژله شفاف گردد.ژله ها را در لیوانها (یکبار مصرف کاغذی) میریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش حل می کنیم و صبر میکنیم تا در دمای محیط خنک شود(نبندد). پس از خنک شدن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه میکنیم تا سفید شود.۳ تا ۴ قاشق غذاخوری ژله آلوئه ورا را را روی لیوان های حاوی ژله هندوانه می ریزیم و در یخچال می گذاریم.

ژله لیمو را با یک لیوان آب جوش حل می کنیم و ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا در هوای محیط خنک شود و سپس در هر لیوان ۴ قاشق اضافه میکنیم و در یخچال میگذاریم تا ببندد. بعد از یک ساعت ژله ها را از یخچال در می آوریم دور تا دور لیوان را با چاقو آزاد میکنیم و در آب ولرم می گذاریم تا راحت از ظرف جدا شود. برای این کار میتوان از قیچی آشپزخانه برای برش زدن لیوان ها استفاده کرد. ژله ها را در ظرف بریزید و روی آن را شکلات چیپسی بچسبانید.

نکته: وقتی شیر را به ژله اضافه میکنید حتما ژله باید سرد باشد در غیراینصورت شیر در ژله میبرد و لخته لخته می شود!

ژله هندوانه در شب یلدا

تزیینات بیشتری را ببینید :

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا