آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت جلیقه کلاه دار

آموزش بافت جلیقه کلاه دار, بافت جلیقه کلاه دار بچه گانه, اموزش بافت جلیقه کلاه دار مردانه, بافت جلیقه مردانه, بافت جلیقه پسرانه, بافت جلیقه زنانه ,بافت جلیقه نوزاد ,آموزش بافت جلیقه

سایز ۳۸ و ۴۰

وسایل مورد نیاز

۶ کلاف ۱۰۰ گرمی

میل شماره ۶

طریقه بافت تکه جلو سمت راست


بعد از آن دانه‌ها را جهت بافت به این صورت تقسیم‌بندی می‌کنید. ۶ دانه کشباف، یکی از زیر، یکی از رو، جهت سجاف لبه بافت، ۱۶ دانه از زیر جهت پیچ تیغ ماهی، یک دانه از رو، ۱۴ دانه از زیر،‌ یکی از رو، یکی از زیر،‌ یکی از رو، یکی از زیر، یکی از رو، یکی از زیر جهت سجاف لبه کناری بافت را تا ۱۵ سانتیمتر به همین صورت ادامه دهید و هر ۸ رج یکبار دانه‌های ۱۶ دانه‌ای را جهت پیچ تیغ ماهی جابجا کنید.

طریقه بافت پیچ تیغ ماهی

از ۱۶ دانه ۸ دانه اول را از میل خارج کنید با میل سمت راست ۴ دانه دوم را از رو گرفته و با میل سمت چپ ۴ دانه اول را از زیر گرفته، ۴ دانه را به میل سمت چپ برمی‌گردانیم و هر ۸ دانه را از زیر می‌بافیم. ۸ دانه بعدی را از میل خارج کرده با میل سمت چپ ۴ دانه اول را از رو گرفته و با میل سمت راست ۴ دانه دوم را از زیر گرفته ۴ دانه را به میل سمت چپ برمی‌گردانیم و هر ۸ دانه را از زیر می‌بافیم. وقتی بلندی بافت به ۱۵ سانتیمتر رسید بافت را به این صورت ادامه دهید. ۶ دانه کشباف، ۱۶ دانه پیچ تیغ ماهی یکی از رو، ۱۳ دانه از زیر، ۲ تا یکی،‌ ۶ دانه کشباف، بافت را به همین صورت ادامه دهید تا از ۱۴ دانه از زیر دانه‌ای باقی نماند و ۶ دانه کشباف سجاف به ۱۶ دانه پیچ برسد. بعد از آن بافت را با همان تعداد یعنی ۶ دانه سجاف ۱۶ دانه پیچ و ۶ دانه سجاف تا ۳۵ سانتیمتر ادامه دهید. تکه جلو سمت چپ را نیز به همین صورت ببافید. با این تفاوت که ابتدا ۶ دانه سجاف ۱۴ دانه از زیر، یک دانه از رو، ۱۶ دانه از زیر و ۶ دانه سجاف شروع کنید.

طریقه بافت تکه پشت

۶۸ دانه سر انداخته شود. با کشباف یکی از زیر، یکی از رو تا بلندی ۵ سانتیمتر ببافید. بعد از آن دانه‌ها را جهت ادامه بافت به این صورت تقسیم‌بندی کنید. ۶ دانه کشباف جهت سجاف لبه کناری،‌ ۱۸ دانه از زیر،‌ ۲ تا از رو، ۱۶ دانه از زیر جهت پیچ تیغ ماهی، ۲ دانه از رو، ۱۸ دانه از زیر، ۶ دانه سجاف جهت حاشیه لبه کناری، بافت را تا ۱۵ سانتیمتر به همین صورت ادامه دهید و هر ۸ رج یکبار دانه‌های پیچ را جابجا کنید. بعد از آن هر یک رج در میان یک دانه بعد از سجاف و یک دانه قبل از سجاف از دانه‌های ۱۸ دانه زیر کم کنید تا بافت را تا ۱۵ سانتیمتر ادامه دهید. بعد از آن بافت را با همان تعداد دانه‌ باقیمانده تا ۱۵ سانتیمتر دیگر ادامه دهید. بعد از آن از هر دو طرف بافت بعد از سجاف و قبل از سجاف یک دانه اضافه کنید و بافت را تا ۱۹ سانتیمتر دیگر ادامه دهید و بعد همه دانه‌ها را کور کنید. تکه‌های جلو و پشت را از سجاف سرشانه به هم دوخته و بقیه دانه‌های جلو تا دانه‌های وسط پشت را دانه گرفته و جهت گشادی کلاه در ۲ رج دانه به دلخواه اضافه کنید و بافت را تا ۲۸ سانتیمتر ادامه دهید. ادامه بافت را به تکه جلو و پشت وصل کنید و در پشت را نیز بدوزید. جلیقه بسیار زیبا و شیکی است امیدوارم خانمهای عزیز ببافند. موفق باشید.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا