آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش گام به گام قلاب بافی ۶

سارافون با بافت پولک, آموزش قلاب بافی ,آموزش قلاببافی ,زنگ قلاب بافی, بافت سارافن ,سارافون قلاب بافی, بافت پولک, موتیف ,بافت کت کوتاه ,دورگیری کت, طریقه بافت کلاه روژین ,طریقه بافت شال گردن فانتزی ,بافت کلاه فانتزی ,مدل پیچ طنابی

طریقه بافت موتیف رومیزی : هفت سین

 وسایل مورد نیاز :

پارچه ساتن به اندازه طول و عرض میز هفت سین

 یک کلاف ابریشم جهت دورگیری پارچه ساتن

طریقه بافت :
۱۵ زنجیر بافته دو سر زنجیر را با پایه کوتاه به هم وصل کرده ۲ زنجیر بافته در داخل ۱۵ زنجیر ۳۴ دانه پایه بلند بافته دو سرپایه بلندها را با پایه کوتاه به هم وصل کرده و دوباره دو زنجیر بافته ۲ پایه بلند را رد کرده در وسط ۲ پایه بلند بعدی ۴ پایه بلند بافته ۳ زنجیر بافته و ۴ پایه بلند را رد کرده در وسط ۴ پایه بلند بافته دوباره ۳ زنجیر بافته ۴ پایه بلند را رد کرده و ۴ پایه بلند دیگر بافته و تا آخر بافت به همین صورت که باید دورتادور بافته ۸ تا ۴ پایه بلند داشته باشیم.

دور دوم :
۴ زنجیر بافته در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند دیگر بافته ۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۶ زنجیر بافته و در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند دیگر می بافیم ۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل دوباره ۶ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل به همین صورت تا آخر بافت.

* نکته : توجه داشته باشید بین ۲ تا از ۴ پایه بلندها ۴ زنجیر بافته می شود و بین ۲ تا ۴ پایه بلندها ۶ زنجیر بافته می شود. و دورتا دور بافت باید ۴ تا ۴ زنجیره داشته باشیم و ۴ تا ۶ زنجیره.

 دور سوم :

۴ زنجیر بافته در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته ۴ زنجیر بافته در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته، ۳ زنجیر بافته و در وسط ۶ زنجیر رج قبل ۹ پایه بلند بافته ۳ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل و تا آخر بافت به همین صورت بافته می شود.

 دور چهارم :
۴ زنجیر در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته ۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ تا زنجیر و روی ۹ پایه بلند رج قبل ۹ پایه بلند دیگر بافته ولی به فاصله یک زنجیر یعنی پایه اول را که بافتیم یک زنجیر بافته و روی پایه رج قبل یک پایه بلند دیگر می بافیم تا ۹ پایه بلند تمام شود. ۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل و دوباره همین بافت تکرار تا آخر.

دور پنجم :

۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ زنجیر ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۵ زنجیر و با پایه کوتاه اولین پایه ۹ تایی وصل ۳ زنجیر و به دومین پایه با
پایه کوتاه وصل ۳ زنجیر به پایه سوم با پایه کوتاه وصل تا آخر بافت که باید روی ۹ پایه بلند رج قبل ۸ حلقه ۳ زنجیره داشته باشیم. ۴ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل بعد از ۶ رج یعنی در همین قسمت هریک از طرحهای آناناسی جدا بافته می شوند.

دور ششم :
۲ زنجیر بافته کار را برمی گردانیم ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۵ زنجیر بافته در وسط حلقه اول با پایه کوتاه وصل کرده ۳ زنجیر در حلقه دوم وصل ۳ زنجیر و در حلقه بعدی با پایه کوتاه تا آخر حلقه ها ۵ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل کار را برمی گردانیم ۲ زنجیر بافته و در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته ۶ زنجیر و در وسط حلقه اول با پایه کوتاه وصل ۳ زنجیر و در حلقه دوم با پایه کوتاه وصل تا آخر بافت را به همین صورت ادامه دادهدو تا ۴ پایه بلند دو طرف آناناسی به روال عادی خود بافته می شوند فقط هر رج به زنجیره های دو طرف آناناس یک دانه اضافه می شود و از تعداد حلقه های وسط کم می شوند تا تعداد حلقه ها به یک دانه برسند ۳ رج آخر را نیز به این صورت بافته می شود ۴ پایه بلند را که در وسط ۴ پایه بلند رج قبل بافتیم ۷ زنجیر بافته و در وسط حلقه با پایه کوتاه وصل دوباره ۷ زنجیر در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند دیگر بافته کار را برمی‌‌گردانیم ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۶ دانه زنجیر و در ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته کار را برمی‌گردانیم ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۲۳ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۶ زنجیر رج قبل ۲ زنجیر و ۴ پایه بلند در وسط ۴ پایه بلند رج قبل. به همین صورت هر تکه آناناسی را بعد از رج پنجم جدا کرده و بافته بافت ما در اینجا به پایان می‌رسد.

در اینجا من برای میز خودم به ۶ تکه نیاز داشتم بافت شما عزیزان نیز بستگی به اندازه میز شما دارد بسته به طول و عرض میز به تعداد موتیفها اضافه یا کم خواهد شد. امیدوارم که عزیزان این رومیزی زیبا را ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

 دورگیری ساتن نیز بعد از اینکه به اندازه دلخواه درآوردید با چرخ یک دورگیری انجام دهید یعنی دورتادور پارچه را بدوزید و طبق سلیقه خود دورگیری نماید البته با ابریشم رنگ موتیف ستاره سال نو برهمگی شما عزیزان مبارک.

طریقه بافت موتیفهای ستاره

وسایل مورد نیاز :

۱- نخ ابریشم ۲۰۰ گرم

۲- قلاب شماره ۵/۲

طریقه بافت : ابتدا ۶ دانه زنجیر بافته، دو سر زنجیر را با پایه کوتاه به هم وصل کرده، داخل زنجیر را با ۱۲ پایه بلند پر می‌کنیم.

دو سرپایه بلندها را نیز (یعنی پایه بلند اول و آخر را با پایه کوتاه به هم وصل می‌کنیم).

 دور اول :

۳زنجیر بافته یک پایه را رد می‌کنیم در پایه دوم با پایه کوتاه وصل می‌کنیم تا آخر این کار را تکرار می‌کنیم که باید روی بافت ۶ حلقه ۳ زنجیره داشته باشیم.

 دور دوم :

۲ زنجیر بافته و در اولین حلقه ۴ پایه بلند می‌بافیم و در کنار خودش با پایه کوتاه وصل می‌کنیم دوباره ۲ زنجیر بافته و در حلقه دوم ۴ پایه بلند بافته و در کنار خودش با
پایه کوتاه وصل می‌کنیم تمام حلقه ها را تا آخر با پایه بلند پر می کنیم.

دور سوم :

کار را برمی‌گردانیم ۴ زنجیر بافته و در پشت گلبرگ اولی در انتها با پایه کوتاه وصل می‌کنیم ۴ زنجیر بافته و به انتهای پشت گلبرگ دومی با پایه کوتاه وصل می‌کنیم تا آخرین دانه گلبرگها به همین صورت عمل می کنیم.

دور چهارم :
کار را برمی‌گردانیم و در اولین حلقه ۶ پایه بلند بافته و در کنار خودش وصل می کنیم و تا آخر تمام حلقه ها را با ۶ پایه بلند پر می‌کنیم .

دور پنجم :
کاررا برمی‌گردانیم و مانند رج سوم پشت هر گلبرگ ۵ زنجیر بافته و به انتها با پایه کوتاه وصل می‌کنیم و تا آخر پشت تمام گلبرگها ۵ زنجیره بافته شود.

دور ششم :
کار را برمی‌گردانیم و در اولین حلقه پشت گلبرگ ۱۵ پایه بلند می‌بافیم در تمام حلقه های پشت گلبرگها تا آخر ۱۵ پایه بلند می‌بافیم در اینجا موتیف گل ما آماده شده است. وقتی گلبرگ آخری به گلبرگ اولی رسید. روی تمام پایه گلبرگ اولی ۱۵ پایه بلند می‌بافیم کاررا برمی‌گردانیم ۲ زنجیر بافته یکی از پایه ها را رد می‌کنیم و روی پایه دوم یک پایه بلند می‌بافیم. دوباره کار را برمی‌گردانیم ۲ زنجیر بافته یکی از پایه ها را رد کرده روی پایه دوم یک پایه بلند می بافیم به آخر هم که رسیدیم یکی از پایه ها را نمی بافیم.

* نکته :
خانم های عزیز توجه داشته باشند این کار را فقط روی یکی از گلبرگها انجام می‌دهیم و بقیه گلبرگها را در حال انتظار قرار می‌دهیم ابتدا ۱۵ پایه بلند داشتیم رج دوم باید ۱۳ پایه بلند بافته شود. رج سوم باید ۱۱ پایه بلند بافته شود تا آخر که باید یک پایه بلند باقی بماند یعنی هربار در شروع و آخر رج یک دانه از پایه ها را نبافته کم خواهیم کرد. و هریک از گلبرگها را جداگانه می‌بافیم که به صورت ستاره در می‌آید.

در آخر باید موتیف گل ما ۶ برگ داشته باشد. عزیزان امیدواریم که این موتیف زیبا را ببافید و رومیزی سفره هفت سین استفاده کنید.

 سارافون با بافت پولک, آموزش قلاب بافی ,آموزش قلاببافی ,زنگ قلاب بافی, بافت سارافن ,سارافون قلاب بافی, بافت پولک, موتیف ,بافت کت کوتاه ,دورگیری کت, طریقه بافت کلاه روژین ,طریقه بافت شال گردن فانتزی ,بافت کلاه فانتزی ,مدل پیچ طنابی

سارافون با بافت پولک, آموزش قلاب بافی ,آموزش قلاببافی ,زنگ قلاب بافی, بافت سارافن ,سارافون قلاب بافی, بافت پولک, موتیف ,بافت کت کوتاه ,دورگیری کت, طریقه بافت کلاه روژین ,طریقه بافت شال گردن فانتزی ,بافت کلاه فانتزی ,مدل پیچ طنابی

طریقه بافت بلوز بلند مدل کج

 وسایل مورد نیاز ۱- کلاف ۱۰۰ گرمی ۵عدد

 ۲- قلاب شماره ۵/۳ پلاستیکی یا تفلون

 طریقه بافت جلو :

۱۶ زنجیر بافته دو سر زنجیر را به هم وصل کرده ۱۶ زنجیر دیگر بافته و به اولین دانه خودش با پایه کوتاه  وصل می کنیم ۸ زنجیر بافته و در انتهای حلقه اول در وسط با پایه کوتاه وصل می کنیم کار را برمی گردانیم ۱۰ زنجیر بافته و در اولین حلقه در وسط با پایه کوتاه وصل می کنیم ۸ زنجیر بافته و در انتهای حلقه دوم با پایه کوتاه وصل می کنیم دوباره ۱۶ زنجیر بافته به اولین دانه خودش با پایه کوتاه وصل کرده البته بعد از اینکه کار را برگردانیم. ۸ زنجیر در وسط اولین حلقه ۸ زنجیر در وسط دومین حلقه کار را برمی گردانیم ۱۰ زنجیر بافته و در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل می کنیم ۸ زنجیر در وسط حلقه دوم تا آخر.

* نکته :
در رجهای برگشت در یک سرکار ما ۱۶ زنجیر داریم که به اول خودش وصل می شود.
و در سردیگر کار ما ۱۰ زنجیر داریم که در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل می شود. یعنی یک سمت کار را به صورت اضافه شدن ادامه پیدا می کند سمت دیگر به صورت صاف بدون هیچ اضافه ای بالا می رود و بافته می شود. دور شکم را اندازه گرفته تقسیم بر ۲ می کنیم فرضاً اگر دور شکم ۹۰ سانتی متر بود بافت را تا زمانی ادامه می دهیم که پهنای بافت ما به ۴۵ سانتی متر برسد. بعد از آن بدون هیچ اضافه کردنی بافت را ادامه می دهیم یعنی هر دو سر برگشت بافت ما با ۱۰ زنجیر شروع می شود و حلقه های وسط نیز همان ۸ زنجیره خواهند بود. بافت را تا اندازه بلندی دلخواه ادامه می دهیم یعنی تا حلقه آستین چون این بافت ما آستین سرخود دارد از هر دو طرف بافت ۴۰ دانه زنجیر اضافه می کنیم . به این صورت که وقتی می خواهیم رج را به پایان برسانیم کار را برنمی گردانیم بلکه اول ۴۰ زنجیر می بافیم بعد کار را برمی گردانیمو روی تمام ۴۰ زنجیر را مانند بافت اصلی با ۸ زنجیر تا آخر ادامه می دهیم دوباره به انتهای بافت که رسیدیم ۴۰ دانه زنجیر بافته و کار را برمی گردانیم و روی تمام ۴۰ زنجیر را مانند سمت راست بافت می بافیم بافت را تا اندازه گشادی آستین ادامه می دهیم.

* نکته :
اگر بخواهیم بافت ما یقه هفت داشته باشد یا یقه قایقی پبه این صورت عمل می کنیم. برای یقه هفت : ابتدا تمام حلقه های روی بافت را می شماریم بعد تمام حلقه ها را تقسیم بر ۲ می کنیم به وسط بافت که رسیدیم بافت را برمی گردانیم سمت دیگر را نمی بافیم و دوباره تا آخر رج بافت را ادامه می دهیم هربار که به وسط بافت رسیدیم یکی از حلقه ها را نبافته کاررا برمی گردانیم این کاهش و نبافتن حلقه ها باعث می شود که یقه ما به صورت یقه هفت دربیاید و تا گشادی حلقه آستین بافت را ادامه می دهیم. وقتی یک سمت بافت تمام شد سمت دیگر را نیز به همین صورت ادامه می دهیم.

 یقه قایقی :

وقتی به حلقه آستین رسیدیم و ۴۰ دانه زنجیر را از هر دو طرف بافت اضافه کردیم بافت را کامل بدون هیچ کم کردنی تا گشادی حلقه آستین ادامه می دهیم بعد از
اتمام بافت آستین ها را از سمت سرشانه به هم دوخته و به اندازه یقه از هر دو طرف جا می گذاریم به همین صورت تکه پشت نیز بافته می شود. وقتی بافت هر
دو تکه به پایان رسید درزهای کناری و سرشانه  را به هم وصل می کنیم و برای پایین لباس و یقه بافت موتیف های گل را شروع می کنیم. برای دور یقه به ۱۰ دانه موتیف گل نیاز داریم برای دور پایین لباس به  دانه ۱۲ موتیف گل نیاز داریم.

سارافون با بافت پولک, آموزش قلاب بافی ,آموزش قلاببافی ,زنگ قلاب بافی, بافت سارافن ,سارافون قلاب بافی, بافت پولک, موتیف ,بافت کت کوتاه ,دورگیری کت, طریقه بافت کلاه روژین ,طریقه بافت شال گردن فانتزی ,بافت کلاه فانتزی ,مدل پیچ طنابی

 گرد آوری مطالب : قلاب بافی و بافتنی را با توضیحات کامل و مرحله به مرحله برای همه نوع بافت مثل انواع کلاه دخترانه و لیف و شنل و انواع بافت ها و بافت انواع یقه ها و دستگیره ها همچنین پیراهن دخترانه بافتنی خوشگل دخترانه و زنانه را به صورت رایگان دارد و حتی به شما کمک می کنیم که برا اساس جدول اندازه گیری بافتنی درست و مناسبی را داشته باشید تا بتوانید یک بافت عالی ارائه دهید آموزش های ما همراه با فیلم آموزشی رایگان هستند با ما همراه باشید و از وقت خودتان نهایت استفاده را بکنید

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا