آموزش قلاب بافی و بافتنی

روش بافت بلوز زنانه ( یقه قایقی باز ) به همراه کیف

با رسیدن دوباره فصل گرما شاید به نظر برسد که بافتنی را باید به زمستان سپرد؛ اما بافتنی یار چهار فصل است و در هر فصلی می‌تواند  پاسخگوی نیازهای شما متناسب با آن فصل باشد.

با نخ‌های کتان و ابریشم می‌توانید از لباس‌های بهاره و تابستانی حاصل هنر خودتان لذت ببرید؛ چرا که این نخ‌ها نه تنها ظریف و نازک هستند، بلکه در بافت به دلیل عدم فشردگی باعث جریان هوا و حتی خنکی بیشتر می‌شوند.

تاپهای رنگارنگ زیبا، بلوزهای توری و حتی انواع لباس شنا ارمغان بافتنی برای فصل‌های بهار و تابستان هستند تا همیشه و در همه جا از آنها لذت ببرید.


بلوز یقه قایقی باز, روش بافت بلوز زنانه,بلوز طرح پنجره ای, روش بافت بلوز زنانه, بافت بلوز پسرانه, بافت بلوز از یقه, طرح بافت بلوز , بلوز بافتنی ,بلوز قلاب بافی, آموزش بافتنی ,آموزش قلاب بافی

 

بلوز یقه قایقی باز (سایز ۳۶و۳۸)

نخ ابریشم طلایی ۵کلاف ۱۰۰ گرمی و میل شمارۀ ۳ (بلوز، شال ـ گردنبند و کیف )

 

پیش:

– با ۱۰۰ دانه شروع و ۷ سانتیمتر کشباف ( یکی زیر و یکی رو ) ببافید.

– بعد از کشباف ۲۵ دانه به این ترتیب اضافه می‌کنیم ( هر ۴ دانه در میان یک دانه اضافه می‌کنیم ) تا دانه‌ها در مجموع ۱۲۵ دانه بشود. بعد از رجِ اضافه کردن، یک رج از رو بافته سپس نقشه را ببافید تا ۳۹ سانتی‌متر ادامه می‌دهیم.

– سپس از طرفین بافتنی برای آستین هر طرف ۶ بار ۲ دانه اضافه کنید (جمعاً ۱۲دانه)

– یقه را  به این ترتیب ببافید: ۳۵دانه وسط یقه را کور کرده و بعد از آن هر طرف ۵ بار ۴ دانه کور کرده (جمعاً هر طرف ۲۰دانه) و ۳۷ دانۀ باقی مانده در طرفین یقه را کور کنید.

پشت:

– پشت بافتنی را هم مانند پیش ببافید.

– قسمت پیش و پشت را به هم دوخته بعد از شستن، با اتوی بخار ملایم، از پشت و از روی پارچه آن را اتو بزنید. اتو را روی بافتنی محکم نکشید.

 

 بلوز یقه قایقی باز, روش بافت بلوز زنانه,بلوز طرح پنجره ای, روش بافت بلوز زنانه, بافت بلوز پسرانه, بافت بلوز از یقه, طرح بافت بلوز , بلوز بافتنی ,بلوز قلاب بافی, آموزش بافتنی ,آموزش قلاب بافی

شال ـ گردنبند:

۱۸ دانه سرانداخته و ۱۲۰ سانتیمتر ببافید. برای رد کردن مهره‌ها ۴ رشته باریک به این ترتیب ببافید: ۳دانه بافته ۲ دانه کور کرده و تا آخر ۱۸ دانه ادامه
دهید. سپس ۳ دانه‌ها را تک تک هر کدام را ۳۰ سانتیمتر بافته، کور کنید.
بعد از آن، مهره‌های دلخواهتان را داخل رشته‌های بافته شده انداخته، سپس رشته‌های بافته و مهره انداخته شده را به طرف دیگر شال ـ گردنبند بدوزید.

 

 

کیف:

۸دانه سرانداخته و یک رج بافته، سپس یک دانه در میان یک دانه اضافه کنید. گردی ته کیف به این ترتیب به ۸ قسمت تقسیم شده و هر یک رج در میان از یک جهت یک دانه اضافه کنید. (طبق الگو) تا هر قسمت ۲۰دانه شود. (۱۶۰=۲۰×۸) در ادامه نقشه‌ای را که برای بلوز در نظر گرفته شده را ۱۸ سانتیمتر ببافید.

فوم را به اندازۀ گردی ته کیف ببرید. سپس آستر کیف (۲بار) را به اندازۀ کیف ببرید و فوم را به یک لای آستر (فقط ته کیف از فوم استفاده شده) بچسبانید و
۳ سانتی‌متر پایین‌تر از لبۀ به رویۀ کیف وصل کنید.

برای بندهای کیف ۲ بند که با ۳ دانه شروع شده را به اندازۀ دور کیف ببافید(۲بار) و هر کدام را از ۲ جهت معکوس از داخل سوراخ‌های نقشه رد کنید.

برای بندهای کیف می‌توانید از مهره‌هایی که برای شال ـ گردنبد انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید.

  

روش بافت بلوز زنانه ( یقه قایقی باز ) به همراه کیف

منبع: kook.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا