آموزش قلاب بافی و بافتنی

اموزش بافت جلیقه دامن

اموزش بافت جلیقه دامن, اموزش بافت جلیقه دامن دخترانه ,اموزش بافت جلیقه دامن , بافت جلیقه زنانه ,بافت دامن با قلاب, بافت دامن دخترانه ,بافت دامن دخترانه ,طرز بافت دامن پلیسه
وسایل مورد نیاز

۶ کلاف ۱۰۰ گرمی- قلاب شماره ۳

این جلیقه و دامن توسط موتیف بافته و بهم وصل می‌شود.

طریقه بافت موتیف

۸ دانه زنجیره بافته شود. دو سر زنجیره‌ها را با پایه کوتاه به همدیگر وصلکنید. ۲ زنجیره بافته و داخل حلقه یک پایه بلند ببافید. این کار را ۱۲ بار تکرار کنید ، باید ۱۲ پایه بلند به فاصله ۲ زنجیره از هم داخل حلقه داشته باشید. دو سر بافت را نیز توسط ۲ زنجیره با پایه کوتاه بهم وصل کنید.

رج دوم: ۲ زنجیره بافته یک دانه فندوقی ۴ دانه‌ای در وسط ۲ زنجیره رج قبل ببافید. ۲ زنجیره بافته و در وسط ۲ زنجیره بعد دوباره یک دانه فندوقی ۴ دانه‌ای ببافید. این کار را تا آخر ادامه دهید.

رج سوم: ۴ زنجیره بافته در وسط ۲ زنجیره با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا آخر تکرار کنید. رج چهارم: در اولین حلقه ۴ پایه بلند ۲ زنجیره و ۴ پایه بلند دیگر ببافید یعنی ۸ پایه بلند به فاصله ۲ زنجیره از هم و با پایه کوتاه در حلقه بعدی وصل کنید. ۴ زنجیره و در حلقه بعدی با پایه کوتاه وصل کنید.
دوباره ۸ پایه بلند به فاصله ۲ زنجیره از هم در حلقه بعدی ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید. یک موتیف کامل می‌شود.

طریقه وصل موتیف

موتیف اول که کامل شد. نخ را قطع کنید و موتیف دوم را تا رج سوم ادامه دهید. در رج چهارم در اولین حلقه ۴ پایه بلند بافته، موتیفهای اول و دوم را پشت به هم روی هم قرار دهید. یک دانه زنجیره بافته و در وسط ۲ زنجیره وسط ۸ پایه بلند موتیف اول وصل کنید. دوباره یک دانه زنجیره بافته و ۴ پایه بلند در اولین حلقه موتیف دوم بافته و در حلقه بعدی با پایه کوتاه وصل کنید. ۲ زنجیره بافته و در حلقه بعدی موتیف دوم وصل کنید. ۴ پایه بلند در حلقه بعدی موتیف دوم ببافید. یک دانه زنجیره در وسط ۸ پایه بلند موتیف اول وصل کنید.
یک دانه زنجیره و ۴ پایه بلند در همان حلقه موتیف دوم ببافید به همین صورت هر موتیف از ۳ قسمت به همدیگر وصل می‌شوند.

طریقه بافت جلیقه

۷ دانه از موتیف ها را بافته به هم وصل کرده دوباره روی ۷ موتیف اول ۷ موتیف دیگر ببافید و وصل کنید. یعنی جهت دو تکه جلو و پشت تا زیر حلقه آستین بافتهای تکه پشت و جلو جدا شده و هر کدام جداگانه بافته می‌شوند. در تکه جلو نیاز به یک موتیف کامل و یک نصف موتیف جهت اریب یقه نیاز داریم و بعد از آن در بالا یک موتیف کامل روی موتیف کامل رج قبل وصل کنید. در تکه پشت ۳ موتیف بافته و روی ۳ موتیف رج قبل وصل کنید. در تکه بعدی جلو نیز یک موتیف کامل و یک نصف موتیف در جلو یقه وصل می‌کنیم و در رج بعدی هم یک موتیف کامل روی موتیف کامل رج قبل وصل کنید. دور تا دور جلیقه را حاشیه بافی کنید.

 

طریقه بافت نصف موتیف

۶ دانه زنجیره بافته شود. ۲ سر زنجیره را با پایه کوتاه به همدیگر وصل کنید.
۲ زنجیره بافته و ۷ پایه بلند به فاصله ۲ زنجیره از هم داخل حلقه ببافید.
در رج دوم: ۲ زنجیره و یک دانه فندوقی ۴ دانه‌ای در وسط ۲ زنجیره رج قبل ببافید و این کار را ۵ بار دیگر تکرار کنید که باید ۶ دانه فندوقی ببافید.
در رج سوم: ۶ حلقه ۴ دانه‌ای در وسط فندوقی‌ها ببافید و در رج بعدی در اولین حلقه ۸ پایه بلند به فاصله ۲ زنجیره از هم ببافید و در حلقه بعدی وصل کنید. ۴ زنجیره در حلقه دوم با پایه کوتاه وصل کنید و در حلقه بعدی دوباره ۸ پایه بلند ببافیدودر حلقه بعدی وصل کنید. ۴ زنجیره در حلقه بعدی وصل کنید و ۸ پایه بلند در حلقه آخر ببافید.

طریقه بافت دامن

۸ دانه موتیف بافته و بهم وصل کنید. ۴ رج موتیف ۴ دانه‌ای جهت بالاتنه دامن نیاز داریم. بعد از آن جهت چاک دامن ۷ دانه از موتیفها را بهم وصل کنید.
دانه هشتم را از یک سمت وصل کنید. از یک سمت باز بماند و دوباره به همین صورت تا ۴ ردیف دیگر ادامه دهید. در سمت بالای دامن جهت کمر یک رج پایه بلند ساده ببافید و روی تمام پایه بلند تا بلندی ۵ سانتیمتر کشباف ببافید.
دور تا دور چاک و پایین دامن را حاشیه بافی کنید. یک پاپیون به صورت بافت چپ و راستی بسته ببافید و در بالای چاک وصل کنید. عزیزان توجه داشته باشید
سایز دلبخواه خود را به این صورت ببافید. جهت جلیقه دور کمر را اندازه گرفته و به اندازه دور تا دور کمر موتیف بافته شود. جهت دامن نیز دور باسن را اندازه گرفته و دور تا دور باسن، موتیف بافته شود.

 گرد آوری مطالب : قلاب بافی و بافتنی را با توضیحات کامل و مرحله به مرحله برای همه نوع بافت مثل انواع کلاه دخترانه و لیف و شنل و انواع بافت ها و بافت انواع یقه ها و دستگیره ها همچنین پیراهن دخترانه بافتنی خوشگل دخترانه و زنانه را به صورت رایگان دارد و حتی به شما کمک می کنیم که برا اساس جدول اندازه گیری بافتنی درست و مناسبی را داشته باشید تا بتوانید یک بافت عالی ارائه دهید آموزش های ما همراه با فیلم آموزشی رایگان هستند با ما همراه باشید و از وقت خودتان نهایت استفاده را بکنید

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا