آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش شال گردن و کیف بافتنی

آموزش شال گردن و کیف بافتنی, شال گردن بافتنی, کیف بافتنی, شال گردن بافتنی دخترانه, شال گردن بافتنی مردانه, مدل شال گردن بافتنی دخترانه, کیف بافتنی با قلاب ,طرز بافت کیف بافتنی

وسایل مورد نیاز

۴ کلاف ۱۰۰ گرمی- قلاب شماره ۵/۳

۳۵ سانتی‌متر زنجیره بافته شود. با مدل چپ و راستی به این صورت ببافید؛

رج اول: روی تمام زنجیره‌ها یک رج بافت مربع ببافید.

رج دوم:
۴ زنجیره بافته و در اولین مربع یک پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره و ۴ پایه بلند در دومین مربع بافته و با پایه کوتاه در سومین مربع وصل کنید. ۲ زنجیره بافته و در چهارمین مربع ۴ پایه بلند بافته و در پنجمین مربع با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا آخر ادامه دهید و بافت را با ۲ زنجیره و  یک پایه بلند به پایان برسانید.

رج سوم:
۲ زنجیره بافته و در ۲ زنجیره و یک پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند بافته و با پایه کوتاه در ۲ زنجیره قبل از ۴ پایه بلند رج قبل وصل کنید. ۲ زنجیره بافته و در همان‌جا ۴ پایه بلند بافته و در ۲ زنجیره بعدی با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا آخر ادامه دهید.

رج سوم را مرتب تکرار کنید و تا بلندی ۳۲ سانتی‌متر ببافید.

یک تکه دیگر به همین صورت و به همین اندازه ببافید. وقتی ۲ تکه آماده شد. جهت نوار کیف ۱۰ سانتی‌متر زنجیره ببافید و روی تمام زنجیره‌ها یک رج پایه بلند ساده ببافید و بافت را تا بلندی ۹۹ سانتی‌متر به همین صورت ادامه دهید.

طریقه وصل ۳ تکه کیف

۲ تکه بافته شده را توسط نوار ۹۹ سانتی‌متری به هم وصل کنید. البته با پایه کوتاه و از روی کار و از ۳ طرف به هم وصل کنید. جهت بند کیف نیز ۶ سانتی‌متر زنجیره ببافید و با بافت پایه بلند ساده تا بلندی دلبخواه ببافید و به دو سر کیف وصل کنید. یک بند ۳۰ سانتی‌متری هم جهت جمع شده سر کیف به صورت گیس بافته و ۱۰ سانتی‌متر پایین‌تر از لبه کیف از لابه‌لای کیف با قلاب رد کنید و در جلو به صورت پاپیون ببندید.

طریقه بافت کیف

وسایل مورد نیاز

۲ کلاف ۱۰۰ گرمی- قلاب شماره ۵/۳

طریقه بافت

۲۵ سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج بافت مربع بافته شود. رج دوم: ۴ زنجیره بافته و در اولین مربع یک پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره یک مربع را رد کنید و در مربع سوم ۴ پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره و ۴ پایه بلند در مربع پنجم ببافید. بافت را تا آخر به همین صورت ادامه دهید و بافت را با ۲ زنجیره و یک پایه بلند به پایان  برسانید.

رج سوم: ۴ زنجیره بافته شود. در وسط ۴ پایه بلند رج قبل ۴ پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره بافته و در وسط ۴ پایه بلند بعدی ۴ پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر ادامه دهید.

رج سوم را تا بلندی دلبخواه شال گردن ادامه دهید. بافت را با یک رج مربع در آخر به پایان برسانید. جهت ریشه‌های شال گردن به این صورت ببافید. نخ را در اولین مربع وصل کنید، ۲۰ زنجیره ببافید دوباره ۶ زنجیره بافته و ۶ زنجیره را به اولین دانه خودش وصل کنید. حلقه را برگردانید ۴ پایه بلند داخل حلقه ببافید و با پایه کوتاه در همان‌جا وصل کنید. این کار را ۳ بار تکرار کنید. ۲۰ دانه زنجیره بافته و در مربع دوم با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا آخر تکرار کنید. در هر دو سر شال

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا