موفقیت

چرا بعضی‌ها موفق‌تر هستند؟

زندگی موفق,آدم‌ها‌ی موفق,رموز موفقیت

کمتر کسی است که دلش نخواهد در زندگی موفقیت چشمگیری به دست آورد، اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعضی از افراد هر چقدر تلاش می‌کنند به نقطه ایده‌آلی که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمی‌رسند، اما در مقابل عده‌ای دیگر هستند که در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند به موفقیت می‌رسند.

تعداد این آدم‌ها خیلی کمتر از تعداد آدم‌ها‌ی ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقیت این دسته از افراد را برایتان خواهیم گفت و مطمئن باشید اگر به آن عمل کنید موفق خواهید شد.

برنامه بریزید و به آن بچسبید
برای زندگیتان یک نقشه راه داشته باشید. جزئیات اهدافتان را بنویسید، اما اهدافتان را واقعی و در حد توانتان در نظر بگیرید. وقتی برنامه‌ای را تنظیم کردید به آن وفادار باشید و اجرایش کنید. اکثر کسانی که ناموفق هستند برنامه‌های زندگی و اهدافشان را نیمه رها می‌کنند و نداشتن ثبات و پشتکار باعث می‌شود موفق نباشید.

قدم‌های کوچک بردارید
برای هدفتان خواه بزرگ باشد یا کوچک قدم بردارید، حتی اگر بسیار جزئی باشد. با این کار در خودتان این باور را به وجود آورده‌اید که امر مهمی را آغاز کرده‌اید و ملزم می‌شوید که ادامه مسیر را طی کنید. برای مثال اگر هدفتان این است که در عرض یک سال پس‌انداز بیشتری داشته باشید همین لحظه در داخل یک قلک مبلغی پول به عنوان پس‌انداز بگذارید.

خیلی سریع تغییر نکنید
یکی از رموز موفقیت ایجاد تغییرات مناسب و کارآمد در سبک زندگی‌تان است، اما ایجاد این تغییرات نیز نیاز به رعایت تکنیک‌های مخصوص به خود دارد. برای مثال برای تغییر یا حذف کردن یکسری رفتارها و عادات نامناسب باید زمانی مشخص را برایش در نظر بگیرید و یک شبه انتظار منقلب شدن خودتان را نداشته باشید. اگر انتظارات غیرواقعی از خودتان داشته باشید به‌تدریج از انجام تغییرات دلزده می‌شوید و باید با موفقیت خداحافظی کنید.

کمک بخواهید
فرض را بر این می‌گیریم که شما نقشه راه مشخص و دقیقی را آماده کرده‌اید و قدم‌ها‌ی کوچکتان را هم برداشته‌اید. عزمتان را جزم کرده‌اید که با پشتکار و تلاش به هدف مشخصتان برسید، اما خیالتان را راحت کنیم، اینکه تنهایی نمی‌توانید نتیجه مطلبوبی دریافت کنید و برای این کار به کمک دیگران نیاز دارید، اما کمک گرفتن هم راه و روش مخصوص به خودش را دارد. از کسانی کمک بگیرید که در عین واقع‌بین بودن به شما دلگرمی داده و نکات آموزنده‌ای برایتان بیان کنند. از افرادی که نسبت به هر چیزی بدبین هستند و جسارت لازم را برای پیگیری یک هدف ندارند پرهیز کنید. شنیدن تجربیات دیگران و تکرار نکردن اشتباهات دیگران می‌تواند در درازمدت شما را به موفقیتی چشمگیر برساند.

ناله نکنید
هیچ انسان موفقی اهل غر و شکایت نیست. چون این دسته از افراد اعتقاد دارند به جای غر زدن و انتقاد کردن از شرایطی که در آن قرار دارید باید تلاش کرد و قدم‌های موثر برداشت. اگر از وضعیتی که در حال حاضر در آن قرار دارید راضی نبوده و حتی برایتان آزاردهنده است چاره این موضوع شکایت و غر زدن نیست. با همه وجود برای یک بار هم که شده دست به تغییر بزنید و با جایگزین کردن عادات خوب زندگی‌تان را دلنشین‌تر کنید. به یاد داشته باشید که هر انسانی تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارد و زندگی همان شانسی است که شما به دنبال آن هستید. از این اولین و آخرین شانستان به درستی استفاده کنید.
منبع:هفته نامه زندگی مثبت

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا