آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافتن کت فانتزی دخترانه یقه برگردان (قلاب بافی)

آموزش بافتن کت, آموزش بافتنی, آموزش بافت کلاه ,آموزش بافتن بافتنی, قلاب بافی ,آموزش بافتن دستبند, آموزش بافتن کت بچه گانه, اموزش بافتن کت زنانه, کت بافتنی

طریقه بافت کت فانتزی یقه برگردان (با قلاب) آبی

وسایل مورد نیاز

۴ کلاف ۱۰۰ گرمی- قلاب شماره ۳

طریقه بافت

۳۰ سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج بافت مربع ببافید.

رج دوم:
۲ دانه زنجیره بافته و در اولین مربع ۲ پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره بافته یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. ۲ زنجیره و یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. این کار را تا ۵ دانه مربع بافته شود، ادامه دهید.

در مربع پنجم: ۳ پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر با ۵ دانه مربع و ۳ پایه بلند ادامه دهید. در آخرین مربع ۲ زنجیره- ۲ پایه بلند ببافید.

رج دوم: 

۲ زنجیره بافته و در وسط ۲ پایه بلند رج قبل، دوباره ۲ پایه بلند ببافید. بافت مربع‌ها را مانند رج قبل ادامه دهید. در مربع قبل از ۳ پایه بلند رج قبل دوباره ۳ پایه بلند ببافید. ۲ زنجیره بافته و در مربع بعد از ۳ پایه بلند دوباره ۳ پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر رج ادامه دهید. در وسط ۲ پایه بلند آخر نیز ۲ پایه بلند دیگر ببافید. ۲ پایه بلند و ۲ پایه بلند آخر باعث می‌شوند که هر یک رج یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر اضافه شود و بافت ما به صورت کلوش از هر دو طرف اضافه شود.

رج سوم:

۲ زنجیره بافته، در وسط ۲ پایه بلند- ۲ پایه بلند ببافید. بافت مربع‌ها را ادامه دهید و به ۳ پایه بلند رسیدید. ۲ زنجیره بافته و در مربع وسط ۳ پایه بلندها ۳ پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر رج ادامه دهید. در رج اول ۳ پایه بلند داشتیم. در رج دوم ۲ دانه- ۳ پایه بلند در دو طرف ۳ پایه بلند اول می‌بافیم و در رج سوم دوباره به یک دانه ۳ پایه بلند برمی‌گردد. بافت به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و در رج‌های بعدی مدل جابه‌جا می‌شود. بافت را تا بلندی ۲۵ سانتی‌متر ببافید. در ادامه بدون اضافه کردن یعنی ۲ پایه بلند و ۲ پایه بلند آخر را نمی‌بافیم و در شروع هر رج با ۴ زنجیره و یک پایه بلند ادامه می‌دهیم.

بافت را تا بلندی ۵۰ سانتی‌متر به صورت یک مستطیل ادامه می‌دهیم. بعد از آن باید هر یک رج در میان یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر کم کنیم تا بافت ما دوباره به ۲۵ سانتی‌متر برگردد و به این صورت ببافید.

دوباره در اولین و آخرین مربع ۲ پایه بلند ببافید و در رج‌های بعدی در وسط ۲ پایه بلندها دوباره ۲ پایه بلند ببافید ولی در هر رج در آخر و اول بافت بعد از ۲ پایه بلند اول و قبل از ۲ پایه بلند آخر یک مربع رد می‌کنیم و مربع بعدی را می‌بافیم. این کار باعث می‌شود که هر رج یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر کم شود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا بافت به بلندی ۲۵ سانتی‌متر برسد و عرض بافت به ۳۰ سانتی‌متر برگردد. جهت دوخت کت بافت روی هم دولا قرار می‌دهید و به اندازه ۲۵ سانتی‌متر از سمت راست و ۲۵ سانتی‌متر از سمت چپ به هم وصل می‌کنیم تا می‌دوزیم.

جهت بافت یقه:

از نقطه دوخت سمت راست و چپ ۵ دانه مربع در اول و ۵ دانه مربع در آخر رد می‌کنیم. نخ را دوباره وصل می‌کنیم و با میل بعد از ۵ دانه مربع اول و تا ۵ دانه مربع مانده به آخر دانه گرفته و با کشباف یکی از زیر- یکی از رو تا بلندی ۱۰ سانتی‌متر ببافید. هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر بافت اضافه کنید. در آخر دانه‌ها را کور کنید.

بافت آستین‌ها، دور تا دور آستین‌ها را نیز دانه گرفته تا بلندی ۱۷ سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. کت فانتزی بسیار زیبا و شیکی است.
امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.
منبع:kook.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

آموزش بافتن کت فانتزی دخترانه یقه برگردان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا