سفره آرایی و میوه آرایی

ژله تزریقی گلدار با عکس از مراحل

فیلم آموزشی ژله تزریقی گل آفتابگردان را مشاهده میکنید با توضیحات کامل و فارسی

فیلم آموزش ژله تزریقی

ژله تزریقی گلدار

ژله تزریقی گلدار

مواد لازم برای تهیه گل و گلبرگ داخل ژله :

یک بسته پودر ژله آلوورا ( بیرنگ ولی طعم دار ) برای این پودر ژله : فقط یک یپمانه آبجوش و نصف پیمانه آب سرد رنگ خوراکی مجاز متنوع چند قطره ماست یا خامه ساده حدود ۴ تا ۵ قاشق غ برای هر رنگ ( بسته به میزان کاربرد )

مواد لازم برای تهیه ژله پایه بیرنگ :

ظرف شیشه ای

پودر ژله آلوئه ورا دو بسته ( بیرنگ ولی طعم دار )

برای هر بسته پودر ژله :  یک پیمانه آبجوش

اسپری جدا شونده یا کمی روغن برای چرب کردن ظرف

سرنگ با سوزن درشت ترجیحا برای هر رنگ یکعدد

کارد لبه پهن

اسکنه یا وسیله ای سر پهن برای درست کردن برگ پهن

طرز تهیه :

ژله بیرنگ پایه را با مقدار آبجوش طبق معمول یک پیمانه ولی با میزان کمتری آب سرد ( نصف پیمانه ) برای هر یک بسته پودر تهیه میکنیم . زیرا میخواهیم کمی سفت تر و مقاوم تر باشد . اجازه میدهیم بماند و کاملا سفت شود .

ژله تزریقی گلدار ژله تزریقی گلدار

این ژله باید درظرف شیشه ای انجام شود که بتوانید زیر آن را مشاهده کنید و جاهایی که نیاز دارد بیشتر و یا کمتر گل یا گلبرگ درست کنید یا خالی بگذارید . ابتدا ظرف را چرب کنید تا مطمئن شوید ژله از ظرف به راحتی جدا خواهد شد .

jello_3

ژله تزریقی گلدار

برای تهیه رنگها : ابتدا با یک بسته پودر ژله بیرنگ و یک پیمانه آبجوش ژله بیرنگ را تهیه کنید و هم بزنید . نیازی به آبسرد نیست زیرا از غلظت آن برای ترکیب با ماست و رنگ بعنوان گل و گلبرگ استفاده خواهد شد . سپس چند قاشق از این ژله بیرنگ که با آبجوش مخلوط شده را با چند ق غ ماست یا خامه یکدست شده مخلوط میکنیم و رنگ دلخواه را به میزانی که تمایل داریم مخلوط کرده و رنگ دلخواه را بدست میاوریم .

jello_5

هرچه تعداد رنگها و سایه روشن ها مانند نقاشی بیشتر باشد گل های داخل کار قشنگتر خواهد شد .

jello_0

اکنون این ترکیب رنگی را کنار گذاشته تا به غلظت سفیده تخم مرغ نیم بند برسد . میتوانید ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید . ولی هنگام استفاده باید دوباره هم زده و یکدست کنید تا غلظتش مناسب باشد که بتوان داخل سرنگ بدون سوزن وارد کرد . اگر به سختی وارد میشود باید ظرف ماست رنگی را کمی روی حرارت غیر مستقیم ( روی بخار آب ) قرار دهید .
پیشنهاد میکنم حتما از قبل این آمادگی را ایجاد کنید زیرا به تدریج در حین کار ماست رنگی غلیظ تر و سفت تر میشود و به سختی داخل سرنگ بدون سوزن میشود و باید ماست رنگی را هم زده تا یکدست شود و روی بخار آب جوش شل کنید .همه ظرف ها را روی یک سینی استیل قرار دهید و در موقع لزوم روی بخار ابجوش بگذارید تا باهم شل شوند .

ژله تزریقی گلدار ژله تزریقی گلدار

پس از اینکه ژله پایه کاملا خود را گرفت وسفت شد و نیز ماست های رنگی نیم بند شدند شروع به کار میکنیم . سرنگ ها را با رنگهای دلخواه پر کرده و اگر میخواهیم ته ظرف گلبرگ درست کنیم باید از سوزن هم استفاده کنیم تا رنگ را به ته ظرف برسانیم ولی دقت کنید سوزن با کف ظرف تماس پیدا نکند و چند میلیمتر تا کف ظرف فاصله دهید تا سطح ژله زخمی نشود
وگرنه رنگ از داخل بافت ژله خارج میشود و وقتی ژله را واژگون کنیم رنگ روی سطح کروی آن پس داده خواهد شد .

برای راندن رنگ به داخل ژله باید بافت ژله به کنار برود . اینکار با ته دسته قاشق یا نوک و لبه کارد انجام میشود . البته اگر خواسته باشید گلبرگ ها و گل ها پهن تر باشند باید وسیله ما ( کارد ) لبه پهن تری باید داشته باشد . ولی برای درست کردن پرچم , گل یا گلبرگ های مویی و رگه های نازک , از نوک سوزن باید استفاده شود .

وقتی رنگ را با نوک سرنگ داخل ژله میبریم اگر اضافه آن بیرون زد و به سطح ژله آمد با قاشق به آرامی از سطح ژله جمع میکنیم ولی دیگر روی کاسه رنگ نریزید چون با ژله روی کار مخلوط و سفت شده است و راه سوزن را خواهد بست .

jello_6

ژله تزریقی گلدار

ابتدا از وسط گل , از پرچم و گلبرگ های داخلی و وسطی گل شروع میکنیم و به تدریج به سمت بیرون کار میکنیم . نوک کارد و سوزن باید مایل و اریب داخل ژله فرو رود . مگر اینکه ظرف ژله پایه , گود باشد و گل باید کاملا وسط قرار گیرد .

jello11

برای تهیه چند گل در یک ظرف حتما باید جاهای قرار گرفتن گل را از پیش معین کنیم و نوک کارد یا سوزن را مایل داخل ژله فرو کنیم.
نحوه حرکت دست باید تنظیم شود و وقتی سوزن یا نوک کارد به نزدیکی ته ظرف رسید با فشار به سرنگ , ماست رنگی را آرام آرام رها کنید تا فضایی که با سطح لبه کارد باز شده پر از ماست رنگی شود و همینطور که سوزن به عقب برده میشود ماست رنگی هم پخش میشود و وقتی سرنگ خالی شد از داخل بافت ژله بیرون کشیده میشود . اگر نمودار زیر رو مشاهده کنید متوجه میشوید که نوک سوزن در کجا قرار گرفته و گلبرگ ها و پرچم ها در چه فاصله ای تزریق شده
اند .

jello12

پس از اتمام کار میتوان با کمی ژله مات که از ژله و خامه یا ماست تهیه شده برای روی سطح کار پایه تهیه کرد و روی آن ریخت و سپس در یخچال قرار داد تا ژله کاملا سفت شود . ولی دقت کنید که دمای این ژله نباید گرم باشد وگرنه وقتی روی ژله آماده شده بریزید سطح ژله را نرم و ژله را بهم میریزد . باید کمی سرد شود. مدام هم بزنید و وقتی کاملا خنک شد روی سطح ظرف بریزید. سپس اجازه دهید ژله در یخچال بماند و ژله کاملا خود را بگیرد و سفت شود ولی یخ نزند .

پس از واژگون کردن ژله از داخل ظرف , این سطح مات , که در تصویر شما سبز کمرنگ مشاهده میکنید , ته دسر و بعنوان پایه قرار میگیرد و گل و گلبرگ ها را بهتر نمایان میکند . این ژله مات باید سفید یا کرم یا صورتی یا زرد و سبز کمرنگ باشد . هر رنگی دوست دارید مهم نیست ولی .اگز تیره یا پر رنگ باشد گل ها نمایان نخواهند شد . ضمنا این ژله مات , میتواند خلل و فرج و روی بریدگی های سطح ژله , که سوزن و کارد زخمی کرده اند را بپوشاند .

jello_8

ژله تزریقی گلدار

نکته : برای هر رنگ جداگانه سرنگ تهیه کنید که در میان کار مجبور به شستن و تعویض سرنگ ها نباشید و سرعت کارتان کم نشود . بهنر است اطراف ظرف ساده باشد و ژله بیرنگ دور گل را احاطه کند و گل و گلبرگ ها در وسط و مرکز ظرف قرار گیرند ..فراموش نکنیم که بی هدف کار نباید کرد .

jello_2_copy

رنگ زرد برای پرچم بکار میرود و فقط باید وسط گل باشد . زیاد شلوغ نباشد زیرا جلوه اش کم میشود . تهیه این ژله در ظرف کروی و گرد این دسر شیکتر و زیباتر خواهد شد .

ضمیمه توضیحی :

برای توضیحات بیشتر من چند عکس از اینترنت آماده کرده ام زیرا در حین تهیه و عمل تزریق کسی نبود به من کمک کند و عکس بگیرد و در نتیجه مجبور شدم عکسها اضافی را از نت بردارم که بتوانم واضح تر توضیح دهم .

ژله تزریقی گلدار

ژله تزریقی گلدار

ژله داخل ظرف بزرگ که ژله پایه نامیده میشود باید کاملا سفت شده و خودش را گرفته باشد .

ژله تزریقی گلدار

در عکس بالا لوازم خاص اینکار رو مشاهده میکنید ولی ما از کارد و ته دسته قاشق یا سر اسکنه استفاده میکنیم تا میان بافت ژله شکاف ایجاد کنیم . چون لبه این وسیله ها پهن هستند در نتیجه برای ایجاد برگ های پهن مناسب خواهند بود . وقتی شکاف ایجاد شد , ماست یا خامه رنگی نسبتا رقیق را میان ژله تزریق میکنیم تا
داخل شکاف ایجاد شده پر شود . به زاویه مایل و اریب وارد شدن کارد و اسکنه یا سرنگ دقت کنید . همانطور که شکاف را از ماست رنگی پر میکنید کم کم سرنگ را به سمت بالا هدایت کنید و با تمام شدن ماست و یا خامه رنگی سرنگ را خارج کنید .

به نوک پهن اسکنه و درجه زاویه وارد شدن آن داخل ژله دقت کنید .

1film2

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل اینم یه اموزش دیگه ژله تزریقی به شکل گل هستش

گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا