اخبار فرهنگی

۱۸ عکاس معروف دنیای سینما

اخبار فرهنگی هنری- ۱۸ عکاس معروف دنیای سینما

«کشتزارهای مرگ»، «سالوادور»، «پنجره عقبی» و «آگراندیسمان» از فیلم‌هایی هستند که عکاسی یا عکاس‌ها نقش مهمی در پیشبرد داستان آن‌ها دارد.

نشریه بریتانیایی تلگراف به بهانه پخش فیلم «پنجره عقبی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک از تلویزیون، ۱۸ عکاس محبوب دنیای سینما به انتخاب خود را معرفی کرده است. 
«کشتزارهای مرگ» (The Killing Fields)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

جان مالکوویچ نقش آلن «آل» راکوف و جولین سندز نقش جان سواین را در فیلم ویرانگر و برنده جایزه بفتای رولند جافی بازی می‌کنند که فیلمی درباره رژیم کمونیستی در کامبوج است. هر دو عکاسان خبری هستند که اتفاقات پنوم‌پن پایتخت کامبوج در دوران خمرهای سرخ را برای رسانه‌های غربی پوشش می‌دهند.

«سالوادور» (Salvador)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

ریچارد بویل عکاس خبری کهنه‌کار با بازی جیمز وودز راهی السالوادور می‌شود. او پس از دیدن اعدام یک دانشجو توسط سربازان حکومت متوجه می‌شود شرایط جدی‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کرد و در این موقعیت گذشتن از این اتفاقات روز به روز دشوارتر می‌شود.

«چهره بامزه» (Funny Face)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

این فیلم بر مبنای موزیکالی به همین نام ساخته شد. فرد آستر در «چهره بامزه» نقش عکاسی به نام دیک ایواری را بازی می‌کند. شخصیت ایواری تا حدی بر مبنای عکاسی به نام ریچارد آودن شکل گرفت که تیتراژ آغازین فیلم را طراحی کرد و مشاور پروژه هم بود.

«مواظب پرنده کوچولو باش» (Watch the Birdie)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

رد اسکلتن نقش راستی کامرون عکاس تازه‌کار را بازی می‌کند که برای رسیدن به یک وارث ثروتمند باید یک گروه جنایتکار مبارزه کند.

«زندگی شیرین» (La Dolce Vita)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

واژه پاپاراتزی از این فیلم فدریکو فلینی گرفته شد. فلینی این واژه را از یک گویش ایتالیایی گرفت که برای توصیف صدای وز وز آزاردهنده یک پشه به کار می‌رود. داستان «زندگی شیرین» درباره خبرنگاری به نام مارچلو روبینی با بازی مارچلو ماسترویانی است که همراه وردست عکاس خود (والتر سانتسو) در رم پرسه می‌زند.  

«رازها و دروغ‌ها» (Secrets and Lies)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

هورتنس کامبربچ که در کودکی به فرزندی پذیرفته شده می‌کوشد خانواده واقعی خود را پیدا کند. او دست آخر، سینتیا مادر آشفته و موریس پرلی دایی خود را که عکاس عروسی است، پیدا می‌کند. نقش موریس را تیموتی اسپال بازی می‌کند.

«شاتر» (Shutter)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

بن شاو با بازی جاشوا جکسن با همسر خود که تازه با او ازدواج کرد، برای کار به عنوان یک عکاس به ژاپن می‌رود، اما در آنجا پس از خودکشی یک زن جوان ژاپنی با مجموعه‌ای از اتفاقات هولناک روبرو می‌شود. «شاتر» بازسازی فیلمی تایلندی به همین نام است که سال ۲۰۰۴ ساخته شد.

«اسپایدرمن» (Spider-Man)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 
توبی مگوایر در فیلم‌های «اسپایدرمن» نقش پیتر پارکر را بازی می‌کند، کسی که روزها یک عکاس آزاد است، اما شب‌ها در نیویورک سیتی با خلافکارها مبارزه می‌کند.

«اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

این فیلم اقتباسی آزاد از رمان «دل تاریکی» نوشته جوزف کنراد است و دنیس هاپر در آن نقش یک عکاس مجنون آمریکایی را بازی می‌کند.

«تام چشم‌چران» (Peeping Tom)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

کارل بوم در این تریلر به کارگردانی مایکل پوئل نقش مارک لوییس را بازی می‌کند، مردی جوان که در کودکی در معرض یک عذاب روانی بوده و اکنون دوست دارد زنان را با دشنه‌ای که در دوربینش پنهان کرده بکشد و ترس و وحشت آن‌ها را پیش از مرگ ثبت کند. «تام چشم‌چران» فیلمی نیست که همه دل دیدن آن را داشته باشند.

«ممنتو» (Memento)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

گای پیرس در این تریلر روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان نقش لئونارد شلبی را بازی می‌کند. شلبی دچار فراموشی حاد است و برای اینکه اتفاقات یادش بماند از آن‌ها عکس می‌گیرد.

 

«عکس یک ساعته» (One Hour Photo)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 
رابین ویلیامز نقش مردی تنها به نام سای پریش را بازی می‌کند که در قسمت عکاسی فوری سوپرمارکت محلی مشغول کار است. او در اینجا به شکلی خطرناک به لحاظ ذهنی و روحی درگیر خانواده یورکین می‌شود. «عکس یک ساعته» فیلمی بسیار عجیب و غریب است.

«شهر خدا» (City of God)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

بوسکاپه (الکساندر رودریگز) یک پسر آرام اهل ریو است که دوست دارد در دنیای پر از جنایت و درگیری گروه‌های خلافکار یک عکاس باشد.

«جاده تباهی» (Road to Perdition)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 
کنراد هال فیلمبردار «جاده تباهی» برای کار خود در این فیلم پس از مرگ برنده جایزه اسکار شد. جایزه را پسرش کنراد دبلیو هال که او هم فیلمبردار است، بجایش گرفت. جود لاو در این فیلم که داستانش در دوران رکود اقتصادی در آمریکا روی می‌دهد، نقش عکاس صحنه‌ جرم را بازی می‌کند.

«چشم‌های لورا مارس» (Eyes of Laura Mars)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

فی داناوی در این فیلم به نقش لورا مارس عکاس مد ظاهر شده که میل شدیدی به خشونت دارد. او قتل دوستان خود را از نگاه قاتل می‌بیند و بعدا معلوم می‌شود این جنایات شباهت زیادی به سبک کاری او دارد.

«آگراندیسمان» (Blow-Up)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

فیلمی به کارگردانی میکل‌آنجلو آنتونیونی فیلمساز ایتالیایی که داستانش در لندن دهه ۱۹۶۰ روی می‌دهد. داستان درباره دیوید بیلی (دیوید همینگز) عکاس مد است که ناخواسته با دوربین خود یک جنایت را ثبت می‌کند.

«پنجره عقبی» (Rear Window)

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 

ال‌بی جفریز (جیمز استیوارت) در این تریلر کلاسیک به کارگردانی آلفرد هیچکاک یک عکاس است که نشسته بر صندلی چرخ‌دار از پنجره آپارتمان خود زاغ سیاه همسایه‌هایش را چوب می‌زند.

«La jetée»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,عکاس

 
هلن شاتلن در این فیلم کوتاه علمی تخیلی به کارگردانی کریس مارکر نقش زنی ناشناس را بازی می‌کند که خاطرات یک زندانی فرانسوی را تسخیر کرده است. فیلم تقریبا هیچ دیالوگی ندارد و با ترکیب تصاویر ثابت ساخته شده است.

اخبار فرهنگی هنری – خبرآنلاین

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا