گل و گیاه

گل آرایی با گیاهان آپارتمانی

گل آرایی با گیاهان آپارتمانی

گل آرایی،گیاهان آپارتمانی

گل آرایی،گیاهان آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی برای چینمان و گلآرایی بسیار زیبا بوده و در دفاتر کار، ادارات، سالن‌ها، منازل و ورودی هتلها کاربرد دارند.
در این گلآرایی از گل‌های پر کننده کمتر استفاده میشود و بجای آن از گیاهان سبز و ظریف استفاده می‌شود. در گلآرایی با گیاهان آپارتمانی تفاوت رنگ گیاهان و برگهای آن‌ها با هم بسیار مهم بوده و باعث زیباتر شدن چینمان گل‌ها میشود.
برای شروع این گلآرایی ابتدا سبد یا گلدانی را انتخاب میکنیم و گل‌های درافنیای قرمز، سیندلیوم نقرهای، لیندا و نیز برگهای یوکای ابلق را برای زیباتر کردن رنگآمیزی در آن میچینیم و با برگهای سبز گَردی فضای خالی گل‌ها را پر میکنیم. سپس گل‌هایی که عمر طولانی‌تری دارند مثل مرغ بهشت و یا یک شاخه لیلیوم در کنار آن‌ها قرار می‌دهیم. این گلدان‌ها معمولاً نسبت به دسته گل‌ها عمر بیشتری دارند. اگر در فصل بهار و تابستان این نوع گلآرایی را انجام دادیم از گلدان‌های کوچک بنفشه و اطلسی و یا گلدان‌های مینا استفاده میکنیم. هم‌ چنانکه از گلدان‌های پامچال استفاده زیادی می‌شود.

گل آرایی،گیاهان آپارتمانی

در این گلآرایی سعی میکنیم از گل‌هایی استفاده کنیم که عمر طولانی داشته باشند. اگر گیاه خاصی در مدت کوتاهی خراب شد بایستی آنرا از مجموعه در بیاوریم و نگهداری خاص برای آن صورت گیرد تا دوباره بتوان آن را به مجموعه برگرداند. گل‌های طبیعی در این گلدان بصورت شاخه‌ای استفاده می‌شود و بعد از مدتی آن‌ها را با گل‌های تازه‌ی دیگر جایگزین می‌کنیم. در این رابطه میتوان از گل‌های آنتریوم، داودی، میخک و زنبق نیز استفاده کرد. پس در این گل‌آرایی از چند گیاه سبز آپارتمانی همراه چند شاخه گل استفاده می‌شود. هم‌چنین از ظرف‌های سفالی، فلزی (مسی) و پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. برای پشت پنجره‌ها نیز از گلدان‌های کشیده و مستطیل استفاده می‌کنند.

گل آرایی،گیاهان آپارتمانی

در هنگام گلآرایی حتماً باید به شرایط مکانی که گل‌ها در آنجا قرار می‌گیرند توجه کافی داشته باشیم

منبع: هنرکده

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا