اخبار فرهنگی

۱۲۶ فیلم سینمایی جدید در نوروز ۹۶

اخبار ,اخبار فرهنگی ,فیلم سینمایی جدید در نوروز 93

 

اخبار فرهنگی – معرفی ویژه برنامه های نوروزی سیما؛
۱۲۶ فیلم سینمایی جدید در نوروز ۹۳

شبکه های سیما همزمان با بهار ۹۳ ، فیلمهای سینمایی و سریال‌های ویژه‌ و متنوعی روی آنتن می برد.

به گزارش سینماخبر،”علی بخشی زاده” مدیر شبکه دو سیما با اشاره به عنوان “سفره رنگین و گستره سیما برای نوروز ۹۳” گفت: حوالی مهر ماه به من ماموریت داده شد تا به همراه همکارانم ویژ‌ه‌برنامه‌های نوروز ۹۳ را تدارک ببینیم که این برنامه‌ها در دو فاز صفر و اجرایی و با نگاه پرنده وار کار خود را پیش می‌برند

 

بنابراین هدف تمامی نهادهای نظارتی صدا و سیما و نیز نهادهای خارجی سازمان صدا و سیما گزارشهای مکتوب را به دست ما رساندند که این خود منبع بزرگی بود در کنار بیان نقاط قوت و منفی شورای نظارت قانون اساسی بر صدا و سیما که ما بتوانیم برنامه‌ریزی‌های خود را طبق این دستورات پیش ببریم.

وی با اشاره به اهداف ویژه برنامه‌های نوروز ۹۳ تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی در سال ۹۳، اصل “خانواده محوری”، “امیدآفرینی و نشاط افزایی” و “تعالی معنوی” از اصول‌های قابل توجه در برنامه‌های نوروزی سیما است. 
 
بخشی‌زاده افزود: گفتمان اصلی ما در ویژه‌برنامه‌های نوروز، توجه به مقوله محیط زیست، بحث صرفه‌جویی، و مقوله جمعیت شامل اصول اصلی گفتمان برنامه‌های سیما خواهد بود و در کنار آن توجه به خانواده محوری به عنوان راهبرد اساسی و پرداخت موضوع صله رحم با توجه به شعار سال به شکل هنرمندانه و توجه ویژه به وحدت ملی و بحث گویشها و تحکیم رفاه و همدلی و یکپارچگی جامعه جزء تعاریف و اهداف برنامه‌سازان نوروز ۹۳ خواهد بود.
 
** شبکه مجازی ۲۴ ساعته سیما برای مخاطبان 
 بخشی‌زاده با اشاره به یک شبکه مجازی ۲۴ ساعته برای مخاطبان اظهار داشت: یک شبکه مجازی ۲۴ ساعته برای پخش سریالها ویژه ایام نوروز راه‌اندازی شده است و شبکه یک سیما در نوروز ۹۳ سریال “پایتخت۳” و طنز “هله‌ هوله”، شبکه ۲ سیما مجموعه‌های “خوب، بد، زشت” ، قند و پند و “کلاه قرمزی” ، شبکه ۳ سیما “روزهای بد در” و طنز “کرکره”، شبکه تهران”ما فرشته نیستیم”، و شبکه ۴ سیما  با پخش سریال‌های خارجی میهمان خانه‌های نوروزی مخاطبان است. 
 
وی ادامه داد: گوهر جان” و “مهر من مثل تو” از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن رفته و شبکه تماشا با باز پخش ۷مجموعه نمایشی  ایرانی و خارجی با نام های “معلم”، “شام”، آواری باران”، آب پریا” مسافران و پایتخت ۳ از شبکه تماشا از ساعت ۱۸ تا ۲۳ تقدیم به مخاطبان می‌شود. 
 
** ۱۲۶ فیلم سینمایی جدید در نوروز ۹۳ 
 مدیر شبکه ۲ سیما با اشاره به فیلم های سینمایی شبکه های متفاوت سیما اظهار داشت: هر روز یک فیلم جدید سینمایی خارجی و داخلی از شبکه‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و شبکه تهران و نمایش تقدیم مخاطبان خواهد شد و به دنبال آن ۱۸ فیلم سینمایی انیمیشن جدید از شبکه های ۲، تهران و پویا تقدیم مخاطبان می‌شود.
 
بخشی‌زاده با اشاره به تولید ۲۸ فیلم در شبکه ‌های سیما و مرکز سیما فیلم افزود ۲۸ فیلم تولید سیما به همراه ۱۷ فیلم انتخاب سینما ایران که به طور کلی ۴۵ فیلم داخلی می‌شود و در مجموع ۱۲۶ فیلم جدید در بهار ۹۳ روی آنتن می‌رود. 
 
**فیلم سینمایی برنده اسکار خارجی از شبکه ۱ سیما 
 مدیر شبکه ۲ با اشاره به پخش فیلم سینمایی برنده اسکار خارجی از شبکه ۱ سیما تصریح کرد: فیلم سینمایی برنده اسکار خارجی به عنوان یکی از فیلم‌های برگزیده سیما در ایام نوروز از شبکه ۱ سیما تقدیم مخاطبان می‌شود. 
 
** ۲۷۰ مستند خارجی روی آنتن شبکه‌های سیما 
 وی با اشاره به پخش ۲۷۰ مستند خارجی از شبکه های سیما در ایام نوروز اظهار داشت: مستند هایی با موضوعات حیات وحش، طبیعت و آفرینش، هوا و فضا، انرژی ، پزشکی ، سلامت، باستانشناسی ، نجوم، علم و تکنولوژی، از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روی آنتن شبکه متفاوت سیما می‌رود. 
 
بنابراین گزارش شبکه قرآن و معارف سیما با پخش برنامه‌های معنوی با حضوری پررنگ تر در ایام نوروز برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برد. 
 
بخشی زاده در ادامه این نشست با اشاره به اسامی برخی  از برنامه‌ها اظهار داشت: “برنامه ۱ ساعت با هیچکاک”، “سینمای کلاسیک” ” سینمای هنر”، فیلم های سینمایی دنباله دار مرور آثار بازیگران، به ترتیب از شبکه های سیما روی آنتن می‌رود. 
 
مدیر شبکه ۲ سیما با اشاره به پخش فیلم سینمای ضد گلوله از شبکه ۲ سیما پسر آدم و دختر هوا از شبکه یک سیما در خصوص فیلم‌های تلویزیونی تصریح کرد: به من نگو قرازه ، ته خط، خسیس، به خاطر یک مشت دلار ناقابل ، ماجراهای دکتر سه سوت، از شبکه یک سیما،‌پنجره، فریادهای خاموش، آخرین زمزمه تندباد مایا، نام و نام خانوادگی از شبکه ۲ سیما “همایش” چایی با بهار نارنج، عطر خوش زندگی قالیچه سلیمان از شبکه ۳ سیما، نگار و سودابه از شبکه ۴ سیما، و “زیر قسمت”، “تعطیلات”، مسابقه ازدواج و لغزش از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. 
 
بنابراین گزارش بخشی زاده با اشاره به ویژه‌برنامه‌های معارفی شبکه های متفاوت سیما گفت: ترتیل قرآن و سخنرانی مذهبی و آفتاب شرقی از شبکه یک سیما، سخنرانی مذهبی از شبکه ۲ سیما، سخنرانی مذهبی از شبکه ۲ سیما بر کرانه نور ، “امروز نورزوی” از شبکه تهران، سهبای تسنیم از شبکه ۴ ، ترتیل قرآن از حرم حضرت معصومه(ص) یار مهربان، طرح خدا، چشمه‌های بهاری از شبکه قرآن، سمت خدا از شبکه ۳ سیما و معرفت از شبکه ۴ سیما روی آنتن می‌رود.

اخبار اقتصادی – سینما خبر

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا