اخبار فرهنگی

با معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان آشنا شوید + تصاویر

با معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان آشنا شوید + تصاویر

ارکستر های معرفی شده به اجرای سمفونی‌های مدرن و رومانتیک و همچنین اجرای زیبای آثار «واگنر»، «مالر» ، «جوزپه وردی» ، «آنتونین دورژاک» و «کریستوف استراس» معروف هستند.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «گرامافون» یک منتشر کننده معروف موسیقی کلاسیک در جهان است . این ناشر آثار موسیقی، چندی قبل با تشکیل یک گروه از منتقدان موسیقی از کشورهای ایالات متحده ، فرانسه ، اتریش ، انگلیس ، آلمان ، هلند و کره به بررسی ارکستر سمفونی های مطرح دنیا و آثار نواخته شده توسط آنها پرداخت و فهرستی از برترین ارکستر سمفونی های جهان را معرفی کرد. ارکستر های معرفی شده به اجرای سمفونی‌های مدرن و رومانتیک و همچنین اجرای زیبای آثار «واگنر» ، «مالر» ، «جوزپه وردی» ، «آنتونین دورژاک» و «کریستوف استراس» معروف هستند.
 
«رویال کانسرت گِبو» (Royal Concert Gegouw) آمستردام ، هلند

این ارکستر سمفونی در سال ۱۸۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و ۱۲۰ سال سابقه نوازندگی و اجرا دارد . «مارس جانسونز» رهبر این ارکستر در سال ۲۰۰۴ انتخاب شد و به همراه ۶ رهبر دیگر این ارکستر را می چرخاند. «رویال کانسرت گبو» تاکنون هزار نسخه از نوازندگی های خود را منتشر کرده است.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «برلین فیل هارمونیک» (Berlin philharmonic) آلمان

«برلین فیل هارمونیک» در سال ۱۸۸۲ برپا شد و تاکنون ۱۰ رهبر ارکستر داشته است که آخرین آن «سر سیمون راتل» است که در سال ۲۰۰۲ منصوب شد . تحت رهبری راتل ، برلین فیل هارمونیک جوایز متعددی از بریتانیا ، گرَمی و گرامافون دریافت کرده است.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «وینا فیل هارمونیک» (Vienna philharmonic) وین
«وینا فیل هارمونیک» از ارکسترهای محبوب و البته گران است که برای تماشای یک شب برنامه آن باید ۶ تا ۱۳ سال در نوبت ماند. نوازندگان آن همگی از چهره های معروف بوده و علت مطرح بودن آن نیز است.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «ارکستر سمفونی لندن» (London symphony orchestra) انگلیس
از همان تأسیس ارکستر سمفونی لندن در سال ۱۹۰۴ ، این ارکستر به یکی از معروفترین سمفونی های جهان تبدیل شد. «جنگ ستارگان» ، «جهان معبد فراموش شده» ، «هری پاتر» ،‌‌ «شجاع دل» و «ملکه» جزء زیباترین سمفونی های این ارکستر است .

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «ارکستر سمفونی شیکاگو» (Chicago symphony orchestra)
این ارکستر یکی از ۵ ارکستر بزرگ ایالات متحده است . افرادی همچون «ریکاردو موتی» و «دانیل بارم بویم» رهبران این ارکستر معروف بوده اند.

  معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «باواریا رادیو سمفونی» (Bavarian Radio symphony)
این سمفونی معروف آلمانی در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و رهبران ارکستر «یوگن یوخم» و «رافائل کوبلیک» ، «سرکالین دیویس» و «لورین مازل» بودند. از آنجایی که کوچکترین صدا در این سمفونی قابل تشخیص است ، بنابراین نوازندگان آن بسیار تکنیکی و حرفه ای هستند.

  معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

«ارکستر کلیولند» (Cleveland orchestra)
«فرانس وسلر موست»‌ از سال ۲۰۰۲ رهبر این ارکستر سمفونی شد. این ارکستر آمریکایی به خلق آثار معروف با صداهای جدید شناخته شد و در کنار ارکستر سمفونی شیکاگو قرار دارد.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «لس آنجلس فیل هارمونیک» (Los Angeles philharmonic)
ارکستر سمفونی «لس آنجلس» در سال ۱۹۱۹ برپا شد و مدلسازی آثار بزرگ موسیقی از مهمترین فعالیت های این ارکستر است.

 معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

 «ارکستر بودا پست» (Budapest festival)
این ارکستر سمفونی در سال ۱۹۸۳ تأسیس شد و جوانترین ارکستر این فهرست است. «ایوان فیشر» همانند خود ارکستر رهبری جوان است که موفق به خلق آثاری شده که بیانگر فرهنگ مجارستان است.

  معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

«درزدن استات اسکاپل» (Dresden staatskapelle)
بر خلاف ارکستر بوداپست ، ارکستر «استات اسکاپل» با ۴۵۰ سال قدمت پیرترین ارکستر این فهرست است . تالار این ارکستر در نهایت تجهیزات طراحی شده است. 

  معروفترین ارکستر سمفونی‌های جهان

منبع:cinemakhabar.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

در وب سایت ایران بانو بیوگرافی و مصاحبه و حواشی بازیگران مطرح و توانمند ایرانی را بخوانید و همچنین مجری های برنامه عصر جدید آقای آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی و سید بشیر حسینی و امین حیایی و مجری توانمند خوب کشورمون که همیشه برنامه های پرطرفداری رو می سازند آقای احسان علیخانی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا