اخبار فرهنگی

بوسه اصغر فرهادی بر گونه برنیس بژو؛ آغاز دوباره حاشیه‌ها؟ + عکس

بوسه اصغر فرهادی بر گونه برنیس بژو؛ آغاز دوباره حاشیه‌ها؟ + عکس

  بوسه اصغر فرهادی, برنیس بژو

اصغر فرهادی مثل بسیاری دیگر از افراد این جامعه می‌تواند عقاید و فرهنگ خودش را داشته باشد، رفتار اصغر فرهادی در مراسم‌های مختلف بین‌المللی تا به حال مشکل و توهینی برای مردم در پی داشته است؟

حاشیه‌ها آغاز شد! دوباره باید با هم گلاویز شویم، دوباره به همدیگر توهین کنیم و دوباره از بی اخلاقی‌های هم لذت فراوان ببریم. واقعا درد و رنج بی‌اخلاقی‌هایی که در این چند سال در کشور رایج شده است کم از درد اقتصادی نیست.

همین چند وقت پیش بود که در پی انتشار خبر قتل گلشیفته فراهانی مطلبی درباره رواج بی اخلاقی‌ها در اینترنت نوشتیم و همه هم حرف یکدیگر را تائید کردیم که خوب نیست و خوب نیست و خوب نیست که این روند ادامه داشته باشد اما مگر می‌شود؟

دیروز سایت‌های به اصطلاح اصولگرا شروع به انتشار مطالبی کردند که بیائید و ببینید که اصغر فرهادی چه کرد! در بخشی از این نوشته آمده است: « …از کارگردانی که خشت خشت وجود سینماییش متعلق به این مملکت است و با امکانات و اقبال این مردم به این مرحله رسیده است انتظار نمی رفت که در کنار تمامی حرکات سینمایی‌اش که بعضا هیچ همخوانی با فرهنگی اسلامی و حتی ایرانی ندارد بوسیدن زنی نامحرم را که در قواعد اخلاقی مردم مرز و بومش امری ناپسند است نیز به چشم بیاید…»

بگذارید از همین جملات آغازین شروع کنیم، اصغر فرهادی کجای خشت خشت سینمایش متعلق به این مملکت است و با امکانات اینجا توانسته به جایی برسد؟

به طور حتم  به غیر از آخرین اثر این کارگردان، باقی آثار فرهادی در ایران ساخته شده اما کدام امکانات و توجه ویژه ای به این فرد شده که منتی بر سر او بگذاریم؟ بعد از دریافت اسکار که واقعا شادی را برای ایرانی‌ها در پی داشت، کدام مسئول و مدیریی از او استقبال کرد؟ تلویزیون حتا یک زیرنویس درباره کسب این جایزه بسیار مهم توسط اصغر فرهادی رفت؟ جز هجمه و فحش و سیاه‌نمایی فیلم جدایی نادر از سیمین چه مطلبی بر سایت‌های اصولگرا دیده شد؟ 

 بوسه اصغر فرهادی, برنیس بژو

اصغر فرهادی مثل بسیاری دیگر از افراد این جامعه می‌تواند عقاید و فرهنگ خودش را داشته باشد، هرچند که پایبند بودن به فرهنگ و آداب جامعه برای تک‌تک افراد واجب است اما آیا فرهادی سر سن و جلوی چشم عکاسان و به قصد توهین به عقاید بخشی از جامعه این کار را کرده است؟

رفتار اصغر فرهادی در مراسم‌های مختلف بین‌المللی تا به حال مشکل و توهینی برای مردم در پی داشته است؟ فرهادی پس از کسب جایزه اسکار حرف‌هایش درباره چه کسانی بود؟ با صلح‌طلب خواندن ایران، حرف‌هایی جز حمایت مردم داشت؟

فرهنگ مردم این جامعه بسیار تغییر کرده است، این را باید پذیرفت. واقعیت این است که بسیاری از مردم هیچ مشکلی با حرکت فرهادی در جشنواره کن ندارند، می‌توانیم با نپذیرفتن و هجمه و بی‌اخلاقی خیلی چیزها را بپوشانیم اما خیلی چیزها واقعیت است. خوب یا بد این واقعیت هم ناشی از عملکرد و شرایط جامعه است و تقصیر یک فرد یا یک الگوی خاص نیست.

اصغر فرهادی اگر می‌خواست برخلاف این مردم کاری بکند مثل مخملباف‌ها و قبادی‌ها از ایران میرفت و ضد این مردم هم فیلم می‌ساخت و افتخار هم می‌کرد.

اما همین اصغر فرهادی برای فیلم جدیدش با وجود اینکه هیچ کمکی از طرف کشور خودش و مسئولین نداشته است اما در قرارداد با تهیه کننده فرانسوی این بند را آورده است که اگر ایران بخواهد این فیلم را به اسم خودش به جایزه اسکار بفرستد، الویت با ایران است! 

مسئولین ما چه امکانات و کمکی به فرهادی کرده‌اند که اصغر فرهادی چنین لطفی را در حق آنها انجام دهد، این مسئله نشان از اخلاق و مردم‌دوستی ندارد؟

کاش کمی آرام باشیم و به جای تخریب بهترین‌ها و نخبه‌هایمان سعی کنیم آنها را کمک کنیم. راندن اصغر فرهادی چه کمکی به این جامعه می‌کند؟ هیچ. دلزده کردن مردم از کسی که بزرگترین افتخارات سینمایی این کشور را به بار آورده است، هیچ کمکی به این جامعه خسته نمی‌کند، هیچ./سیمرغ

 

 

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

در وب سایت ایران بانو بیوگرافی و مصاحبه و حواشی بازیگران مطرح و توانمند ایرانی را بخوانید بازیگرانی همچون پندار اکبری , رامبد جوان , سحر دولتشاهی , ماندانا روحی همسر اول رامبد جوان و

لیلا اوتادی و علیرام نورایی و صالح میرزا آقایی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا