اخبار فرهنگی

دختر بچه ای که بزرگ شده، نوجوانی که همچنان ۱۵ ساله مانده است / عکس‌های دیروز و امروز یک عکاس

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

نوزادی که عکسش سال ۱۳۶۵ در مراسم اعزام رزمندگان به جبهه های نبرد ثبت شده است، اینک در حالی که ۲۸ سال دارد، از دایی شهیدش می‌گوید.

پای صحبت‌ها و خاطرات حدیثه فرخ نیا، خواهر زاده مرتضی کارور هم نشسته‌ایم که در پاییز ۱۳۶۵ تنها یک سال و شش ماه داشته است.

حدیثه فرخ نیا با بیان این که از مراسم اعزام نیروها از پایگاه مقداد در سال ۶۵ هیچ خاطره ای ندارد، می‌افزاید: «مادرم می‌گوید آن روز مرا بغل کرده و به نزدیکی میدان جمهوری برده است تا همراه با دیگر اعضای خانواده، برادرش را بدرقه کند. عکسی که آقای سعید صادقی در آن روز پاییزی ثبت کرده است، من را در آغوش دایی‌ام و در میان دوستان ورامینی‌اش نشان می‌دهد.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا در عکسی که در دست دارد، یک سال و شش ماهه است

او ادامه می‌دهد: «من برای نخستین بار این عکس را زمانی که دانش آموز دبستان بودم در یک روزنامه دیدم. یک کپی نه چندان خوب هم از این عکس در خانه مادر بزرگم وجود داشت که او به شدت و با دقت از آن مراقبت می‌کرد. برای همین وقتی آقای سعید صادقی نسخه بزرگ و اصلی آن را برایمان آورد، یک خواسته قدیمی خانواده برآورده شد.».

خواهر زاده شهید کارور می‌گوید: «من امروز که نامه‌ها و نوشته های قدیمی دایی‌ام را می‌خوانم، از روانی، شیرینی، خلوص و محتوای عمیق آن‌ها شگفت زده می‌شوم؛ انگار یک مرد ۴۰ ساله و فرهیخته آن‌ها را نوشته است. مادر بزرگ، مادر، خاله‌ها و دیگر اعضای خانواده‌ام هم می‌گویند که او بسیار بزرگ‌تر از سن و سالش فکر می‌کرده و سخن می‌گفته است.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا بر مزار دایی شهیدش

خانم فرخ نیا با بیان این که امروز در حالی که ۲۸ سال دارد، در این عکس قدیمی خیره می‌شود و به فکر فرو می‌رود، می‌افزاید: «من اگر چه بزرگ شده‌ام، اما دایی‌ام همچنان ۱۵ ساله و نوجوان مانده است. این که او و دیگر هم رزمانش در آن سن به تمام علایق، آرزوها و زندگی پشت نموده و جانشان را فدا کرده‌اند، یک واقعیتی است که خیلی درس‌ها برای ما دارد.».

منبع:khabaronline.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

در وب سایت ایران بانو بیوگرافی و مصاحبه و حواشی بازیگران مطرح و توانمند ایرانی را بخوانید و همچنین مجری های برنامه عصر جدید آقای آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی و سید بشیر حسینی و امین حیایی و مجری توانمند خوب کشورمون که همیشه برنامه های پرطرفداری رو می سازند آقای احسان علیخانی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا