آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت دایره (قلاب بافی)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در این جلسه با نحوه بافت دایره آشنا خواهیم شد. برای شروع بافت، ۲ روش وجود داره:

 

روش اول- شروع با زنجیره:

۱) ابتدا طبق معمول شروع به بافت زنجیره به تعداد مورد نیاز می‌کنیم.

۲) سپس قلاب رو وارد اولین زنجیره کرده، نخ رو با قلاب گرفته از داخل زنجیره و حلقه موجود بر روی قلاب بیرون می‌کشیم( شبیه بافت نامرئی).

۳) به این شکل یک دایره ایجاد میشه. به تعداد مورد نیاز زنجیره می‌زنیم و بافت رو ادامه میدیم . یعنی مثلا برای بافت پایه کوتاه قلاب رو از داخل دایره عبور داده نخ رو گرفته بیرون می‌کشیم، مجددا نخ رو گرفته از داخل ۲ حلقه موجود روی قلاب عبور میدیم.(ردیف دوم کار). 

circle1circle2

روش دوم- شروع با دایره جادویی:

۱) ابتدا نخ رو ۳ بار دور انگشت می‌پیچیم و به این ترتیب حلقه‌ای ایجاد می‌کنیم.

۲) قلاب رو از زیر نخ‌ها یا به عبارتی از داخل حلقه عبور میدیم، با قلاب نخ رو گرفته از داخل حلقه بیرون می‌کشید.

۳) مجددا بوسیله قلاب نخ رو گرفته از داخل حلقه روی قلاب عبور میدید.

۴) حالا شروع می‌کنید به بافت. بعنوان مثال در مورد بافت پایه کوتاه، قلاب رو از داخل حلقه یا دایره عبور داده نخ رو بوسیله قلاب گرفته و از هر دو حلقه
موجود روی قلاب می‌گذرونید.

۵) وقتی تعداد گره‌های مورد نیاز رو بافتید سر آزاد نخ رو گرفته و می‌کشید تا حلقه بسته بشه.

۶) بوسیله یک بافت نامرئی گره اول رو به گره آخر وصل کرده باز هم سر آزاد نخ رو می‌کشیم تا منفذ وسط دایره کاملا بسته شده یک دایره کامل تشکیل بشه:

 

magic circle1

نکته مهم اول: همون طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید برای نشون دادن حلقه جادویی در نقشه‌ها و الگوها فقط از یک دایره استفاده میشه که دورش سمبل گره‌هایی که قراره روی اون بافته بشه رو نشون داده، درحالیکه در مورد شروع بافت با زنجیره، دایره وسط، از بهم پیوستن چند بیضی تو خالی (نماد زنجیره) تشکیل شده:

circle1circle2

نکته مهم دوم: اصولا در ردیف دوم بافت دایره، گره ها دو برابر میشن. یعنی اینکه در هر گره از ردیف اول، ۲ گره بافته میشه (همون مبحث افزایش دادن در جلسه دهم) ولی از ردیف‌های بعدی هر چند گره یک بار یک گره اضافه می‌کنیم تا شکل دایره به خوبی حفظ بشه و نه چین بخوره نه جمع بشه…مگر اینکه نیاز به جمع شدن یا چین خوردن بافت وجود داشته باشه…

نکته مهم سوم: در بافت دایره، در آخر هر ردیف بایستی گره اول و گره آخر ردیف رو بوسیله یک بافت نامرئی بهم وصل کنیم ( نماد: بیضی توپر مشکی) بعد به تعداد مورد نیاز (مشابه همون زنجیره‌های چرخشی برای هر گره) زنجیره زده، بافت ردیف بعدی رو شروع کنیم.

 

*  خب این هم درس این جلسه، تا اینجا با بسیاری از اصول اولیه و ضروری قلاب بافی آشنا شدید که برای شروع بافت به صورت ساده کافیه…البته هنوز تعدادی از گره‌ها و…مونده که ان شاءالله به مرور با اونها هم آشنا خواهید شد.

*  نمی‌دونم چرا چند وقته نمی‌تونم فیلم‌ها رو آپلود کنم. حتی امروز خودم هم یه فیلم بازی کردم!!! خواهر جان هم فیلمبرداری و کارگردانی رو بعهده گرفتن.
تدوینش هم کردم و… Razz Grin  ولی هر کاری کردم آپلود نشد که نشد!!

*  این جلسه یک امتحانکی هم داریم! با توجه به مطالب این ۱۲ جلسه (مخصوصا این جلسات اخیر)، سعی کنید الگوی زیر رو بخونید، اینجا بنویسید، و اگر تونستید ببافید. خیلی خیلی ساده‌است. فقط باید کمی دقت کنید:

IMG_0008  IMG_0008-p

 

 

 گرد آوری مطالب : قلاب بافی و بافتنی را با توضیحات کامل و مرحله به مرحله برای همه نوع بافت مثل انواع کلاه دخترانه و لیف و شنل و انواع بافت ها و بافت انواع یقه ها و دستگیره ها همچنین پیراهن دخترانه بافتنی خوشگل دخترانه و زنانه را به صورت رایگان دارد و حتی به شما کمک می کنیم که برا اساس جدول اندازه گیری بافتنی درست و مناسبی را داشته باشید تا بتوانید یک بافت عالی ارائه دهید آموزش های ما همراه با فیلم آموزشی رایگان هستند با ما همراه باشید و از وقت خودتان نهایت استفاده را بکنید

۲.۷/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا