آموزش قلاب بافی و بافتنی

موتیف مربع (آموزش قلاب بافی)

DSC08761

اگر بافت این موتیف رو یاد بگیرید اونوقت میتونید هرچیزی که خواستید باهاش ببافید از شال گردن و کت تا رو تختی و کوسن و هرچیزی که دوست داشتید

یک حلقه طلایی ۷ تایی بزنید. (یا اینکه ۷ تا زنجیره بزنید و سر و ته اون رو به هم متصل کنید تا گرد بشه). سه تا زنجیره بزنید. توی همون دونه , دوتا پایه بلند بزنید.  یک دانه جا بیندازید* در دانه بعد سه تا پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید از قسمت ستاره به بعد را تکرار کنید تا انتهای دانه ها. آخرین دانه را با شلال یا بخیه به دانه اول متصل کنید .

الان بافت شما به این صورت هست

DSC08756 یعنی چهار تا گلبرگ و چهار تا فاصله زنجیره ای داره .

رج دوم: سه تا زنجیره بزنید. * دو  زنجیره بزنید. در فاصله زنجیره ای بعدی سه پایه بلند بزنید. دو زنجیره بزنید مجدد سه پایه بلند بزنید. قسمت بعد از ستاره را در دو فاصله زنجیره ای بعد تکرار کنید. برای آخرین فاصله ی زنجیره ای دو زنجیره بزنید. سه پایه بلند بزنید.
دو زنجیره بزنید. دو پایه بلند بزنید. دانه اخر را با شلال یا بخیه به سومین زنجیره از زنجیره هایی که در ابتدای رج زده بودید متصل کنید.

اکنون یک مربع کوچک دارید که شامل هشت گلبرگ و هشت فاصله زنجیره ای است. چهار تا از این فاصله های زنجیره ای ضلع
مربع و چهار تای دیگر گوشه های مربع هستند.

رج سوم: سه زنجیره بزنید(این سه زنجیره به جای یک پایه کوتاه استفاده می شود). در همان فاصله زنجیره ای که کنار زنجیره ای که اکنون زدید قرار دارد دو پایه بلند بزنید. *دو زنجیره بزنید.
در فاصله زنجیره ای بعدی که گوشه مربع می شود سه پایه کوتاه , دو زنجیره و سه پایه کوتاه بزنید. دو زنجیره بزنید. سه پایه کوتاه بزنید. قسمت بعد از ستاره را دو بار تکرار کنید. سه پایه کوتاه بزنید. دو زنجیره بزنید. سه پایه کوتاه بزنید. دو زنجیره بزنید و آن را با شلال به اولین دانه رج متصل کنید.
رج چهارم: سه زنجیره بزنید. در تمام فاصله ها دو پایه کوتاه و در قسمت گلبرگ ها مانند زیر ببافید. همانطور که در تصویر می بینید قسمت سه پایه بلندی شما سه سوراخ دارد که باید در آن ببافید. شما در اولی نبافید فقط در دومی و سومی هر کدام یک پایه بلند بزنید

DSC08757

در گوشه های مربع هر کدام شش پایه بلند بزنید. انتهای کار را کور کنید.

DSC08755

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا