آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت ژاکت پسرانه

 

imagesCAVCCXZ3

آموزش بافت ژاکت پسرانه:

ضخامت نخ : متوسط بافت به کار رفته: پایه بلند و پاپ کورنی

سایز لباس: دور لباس ۵۲ و ارتفاع لباس ۳۰دور کمر کودک را اندازه بگیرید. در اینجا در نظر می گیریم ۴۰ سانتی متر به اندازه ۴۸ سانتی متر زنجیره بزنید .رج اول: سه زنجیره بزنید. در تمام دانه ها یک پایه بلند بزنید.رج دوم : سه زنجیره بزنید در دانه بعد یک پاپ کورنی بزنید. یک دانه جا بیندازید در دانه بعد یک پاپ کورنی بزنید. این کار را تا انتهای رج تکرار کنید. .رج سوم و چهارم مانند رج دوم بافته می شود.
رج پنجم تا زیر بغل: سه زنجیره بزنید. در تمام دانه ها یک پایه کوتاه بزنیداز ابتدای بافت تا زیر بغل ۱۶ سانتی متر است.اگر ژاکت را مانند ژاکت های معمولی می بافید که دکمه ها در وسط لباس قرار می گیرند.
تعداد دانه ها را تقسیم بر ۴ کنید. دو قسمت آن برای پشت , یک قسمت سمت راست جلو و یک قسمت سمت چپ جلو می شود. یعنی ۴۸ تقسیم بر ۴ می شود ۱۲٫ پس ۲۴ دانه پشت و ۱۲ دانه برای دو قسمت جلو . اما در اینجا می خواهیم دکمه های لباس به سمت چپ کشیده شوند. پس ۲۴ دانه پشت که فرقی نمی کنید اما برای جلو مثلا یک طرف را ۱۸ و یک طرف را ۶ در نظر می گیریم حالا برای بافت هر قسمت را جدا گانه می بافیم.
از قسمت زیر بغل تا سر شانه ۱۴ سانتی متر است. که ۱۰ سانتی متر که بافتیم یقه را شروع میکنیم. پس ۱۸ دانه اول را می بافیم. بعد از دانه ۱۸ دیگر بافت را ادامه نمی دهیم بلکه آن را برمیگیردیم انگار که کلا ۱۸ دانه داشته باشیم. ۱۰ سانت به این صورت می بافیم.یقه: در قسمت لبه لباس که یقه قرار می گیرد در رج بعد دو دانه اول را کور می کنیم. رج را تا انتها می رویم. وقتی برگشتیم مجدد دو دانه کور می کنیم. این کار را انقدر تکرار می کنیم تا ارتفاع لباس ۳۰ سانتی متر شود. کور می کنیم

DSC09002

اول سمت راست را می بافیم تا به یقه برسیم بعد قسمت پشت را می بافیم و در انتها قسمت چپ را. یقه در چپ هم مانند راست
بافته می شود. قسمت پشت چون نیازی به یقه ندارد همان ۱۴ سانتی متر بافته می شودبه تصویر زیر نگاه کنید. قسمت راست و پشت بافته شده اند و فقط قسمت چپ مانده است. (البته تصویر زیر مربوط به ژاکتی
است که دکمه های آن در وسط قرار می گیرد)

DSC08992

آموزش بافتنی

DSC08999

ژاکت بافتنی

وقتی کامل ببافید به این صورت است.لباس را به حالت طبیعی در آورید و سرشانه ها را بدوزید. اکنون نوبت جا دکمه,  یقه و آستین هاست.از پایین سمت راست لباس شروع کنید و در قسمت لبه داخلی لباس از پایین تا جایی که یقه شروع شده یک رج پایه بلند بزنید. یک رج دیگر این کار را تکرار کنید و کور کنید.

برای قسمت سمت چپ رج اول یک رج پایه کوتاه بزنید. رج دوم در دو دانه اول هر کدام یک پایه بلند بزنید. یک زنجیره بزنید. یک دانه جا بیندازید در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. این سوراخ ایجاد شده جا دکمه شماست.
به فاصله های مساوی این کار را برای دودکمه بعد نیز انجام دهید.لبه یقه ها. از قسمت سمت راست لباس در حالی که روی لباس به طرف شماست شروع کنید و دورتا دور یقه یک رج پایه بلند بزنید. اول قسم راست لباس بعد قسمت پشت و بعد قسمت چپ یکسره پایه زده می شود. به انتها که رسیدید برگردید. ۳-۴ سانت این کار را انجام دهید کور کنید.در تصویر زیر جا دکه در خود لباس بافته شده است یعنی همزمان که شما لباس را می بافید به همان روش ایجاد جا دکمه یعنی یک زنجیره و جا انداختن یک دانه می توانید جا دکمه را در خود لباس در آورید.
DSC09001

بلوز بافتنی پسرانه

برای حلقه آستین ها از قسمت وسط زیر بغل نخ را با کوک یا بخیه به لباس متصل کنید, سه زنجیره بزنید و دور تا دور را پایه بلند بزنید. هر پایه بلند معادل دو پایه است. انتهای کار را به ابتدای آن متصل کنید. رج بعد را ببافید. دانه اول را در هر رج که می بافید کور کنید تا به مرور آستین تنگ تر شود. سه رج آخر را همانند پایین لباس پاپ کورنی ببافید.  طول آستین را ۳۲ در نظر بگیرید.آستین دیگر نیز به همین روش بافته می شود.دکمه ها را نیز بدوزید.ژاکت شما آماده است.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا