بدانیم تا سالم بمانیم

نکات زیبا تر شدن مژه ها وسلامت آنها

 

 

نکات زیبا تر شدن مژه ها وسلامت آنها

 

مژه ها را ۳ مرتبه فر کنید. نزدیک به ریشه ها – وسط مژه ها و نزدیک به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این کار ندارند.

 

۱- مژه ها را ۳ مرتبه فر کنید. نزدیک به ریشه ها – وسط مژه ها و نزدیک به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این کار ندارند.

 

۲- یک لایه از ریمل زخیم کننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای ۳۰ ثانیه خشک شود.

 

۳- یک لایه ریمل مخصوص بلند کردن مژه ها را از ریشه تا نوک مژه ها بزنید.

 

۴- همنطور که هنوز ریمل خیس است یک دست از ریمل سیاه که به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی کنید که خط اصلی مژه را تیره تر کنید.

 

۵- قبل از اینکه ریمل کاملا خشک شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

 

۶- قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند کننده بصورتی که براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاک کنید.

 

۷- با یک مداد نوک نازک یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بکشید این نقطه ها باید کملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.

 

 

نکاتی در مورد حفظ سلامت مژه ها

 

هر چند داشتن مژه‌هایی زیبا برای تمامی زنان جذاب است اما رعایت چند نکته نه تنها می‌تواند به زیبا ماندن بلکه به سالم ماندن مژه‌ها و چشم‌ها کمک کند.

 

این چند نکته عبارتند از:

 

هر چند وقت یک بار برس ریمل خود را با آب و صابون خوب بشویید و آب بکشید.

 

هرگز درداخل اتومبیل در حال حرکت ریمل نزنید چون امکان دارد نوک برس وارد چشم تان شود.

 

در صورتی که ریمل شما خشک شد، در آن را محکم ببندید و داخل آب داغ بیندازید.

 

می‌توانید از یک قطره روغن بادام شیرین داخل تیوپ آن نیزاستفاده کنید اما توصیه می‌شود وقتی چهار ، پنج ماه از استفاده ریمل گذشت یا خشک شد، آن را دور بیندازید.

 

ریمل از موادی درست می‌شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می‌شود. پس اجازه ندهید کسی جز شما از وسایل آرایشی تان استفاده کند.

 

در صورتی که شما دچار التهاب و حساسیت‌های پوستی هستید، توصیه می‌شود به طور مداوم از ریمل استفاده نکنید چون ریمل برای شما اسباب تسریع ریزش مژه را فراهم می‌کند.

 

هرگز مژه‌هایتان را نکنید یا کوتاه نکنید. چون رشد مژه نسبت به سایر موهای بدن بسیار کندتر است.

 

سعی کنید تا حد امکان از فرمژه‌های آهنی استفاده نکنید بلکه انواع پلاستیک را خریداری کنید.

 

همیشه بلافاصله پس از اینکه از حمام بیرون آمدید، از فرمژه استفاده کنید چون وقتی مژه‌ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر بر می‌گردند و نمی‌شکنند.

 

می توانید به جای استفاده از فرمژه که اگر به صورت ناشیانه استفاده شود، می‌تواند سبب شکسته شدن و ریزش مژه‌ها شود، از انگشت تان کمک بگیرید.

 

ابتدا دست تان را بشویید و سپس به طور دقیق پس از آنکه ریمل زدید، انگشت تان را روی ریشه مژه‌ها از پایین قرار داده و به سمت بالا فشار دهید تا زمانی که ریمل خشک شود.

 

مژه مصنوعی را تا حد ممکن دو بار استفاده نکنید، اما در صورتی که تمایل دارید، توصیه می‌شود مژه را برداشته لای دستمال آغشته به الکل بگذارید و آن را به طور کامل تمیز کنید سپس آن را با باد خشک کرده و در جای تمیز قرار دهید.

منابع : arayesh.com و shz.ir

مژه,فر مژه,زیبا تر شدن مژه ها,سلامت مژه ها,موی فر,ریمل ,بلند کردن مژه ها,ریزش مژه‌ها,مژه مصنوعی,آرایش,مدل آرایش,آرایش صورت,آرایش عروس,آرایش چشم,آموزش آرایش,عکس آرایش,آرایش خلیجی,مدل آرایش صورت,لوازم آرایش,بدون آرایش
مژه,فر مژه,زیبا تر شدن مژه ها,سلامت مژه ها,موی فر,ریمل ,بلند کردن مژه ها,ریزش مژه‌ها,مژه مصنوعی,آرایش,مدل آرایش,آرایش صورت,آرایش عروس,آرایش چشم,آموزش آرایش,عکس آرایش,آرایش خلیجی,مدل آرایش صورت,لوازم آرایش,بدون آرایش

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا