دکوراسیون

دکوراسیون حمام و دستشویی

دکوراسیون حمام و دستشویی,
حمام و دستشویی در بعضی از خانه ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته میشود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست. با این وجود بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضای خانواده قرار گرفته و تقریبا تمام مهمانان آنرا میبینند میتواند برای این فضای فراموش شده بسیار مفید باشد.
شاید شما از تزئین دستشویی و حمام بدتان نمی آید اما نمیدانید چگونه سادگی آنرا حفظ کرده و یا نمیتوانید در مورد چگونگی این تزئین تصمیم بگیرید، مطلب زیر میتواند برایتان مفید باشد.
● نکاتی درباره دکوراسیون
روشهای متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل، انتخاب تنها یکی از این روشهاست. اگر ایده شما شامل وسایل و خرده ریزها و دیگر وسایل گران قیمت تزئینی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در اتاق، به تناسب و ترکیبات ممکن این موارد فکر کنید. ممکن است افزودن یک عنصر تزئینی از نظر شما بسیار عالی باشد، اما تناسب این شیء با باقی وسایل حمام مانند آینه، قفسه داروها و…تناسبی نداشته باشد.
یکی دیگر از اشتباهات رایج در تزئین حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارها نقش و نگاری متفاوت از حوله ها و هردو اینها متفاوت از پرده حمام و فرش هستند. چنین کاری تصویری مغشوش و عصبی کننده به وجود می آورد. بهترین راه، استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح –مثلا گل و گیاه یا ماهی- و بافت، با یکدیگر در فضای حمام است.
● چند ایده موضوعی
شما میتوانید برای ایجاد هماهنگی، حمام را هم مانند بقیه منزل تزئین کنید یا تمی را درنظر بگیرید که به کلی با فضای باقی خانه متفاوت باشد. برای مثال، اگر به ساحل دریا علاقه دارید، میتوانید دریا را موضوع تزئین حمام قرار دهید. رنگ دیوارها را آبی روشن یا بژ-به رنگ ماسه- انتخاب کنید و برای تقویت موضوع یکی دو عکس به دیوار نصب کنید.
نکته مهم این است که موضوع مورد نظر شما هرچه باشد، بهترین کار ساده و خنثی نگهداشتن رنگ کف، دیوارها و طاقچه هاست و در عوض باید از لوازم و خرده ریزهای تزئینی استفاده کرد. به این ترتیب اگر بخواهید پس از مدتی تم تزئینی حمام را تغییر دهید، خرج زیادی متحمل نخواهید شد.
● فوق مدرن
برای کسانی که به وسایل مکانیکی و مدرن علاقه دارند، روش تزئین و تجهیز حمام با آخرین وسایل و تکنولوژی بسیار جالب خواهد بود. شیرهای مجهز به چشم الکترونیک، سر دوشهای جالب و مانند اینها. انواع سردوشها از مدلهای قابل تنظیم تا انواعی که دارای چند خروجی آب هستند و از دو یا چند جهت آبفشانی میکنند، در بازار موجود است. شیرهای آب دارای چشم الکترونیک نیز از دسته مواردی هستند که واقعا ارزش مخارج تهیه و نصب دارند و موجب صرفه جویی فراوان در آب میشوند.
● آرام بخش
اگر سبک مورد علاقه شما به سمت آرامش و سادگی تمایل دارد، برای ایجاد فضایی متناسب با این روحیه باید حمام را با رنگهای روشن تزئین کنید. رنگهای روشن فضا را بزرگتر نشان داده و موجب تقویت روحیه شخص میشوند. اگر به بوها حساسیت ندارید، در حمام از خوشبو کننده های طبیعی دارای اسانس لاوندر (اسطوخودوس) استفاده کنید.
بوی این گیاه بسیار آرام بخش بوده و انواع خوشبو کننده های آن به شکلهای مختلف مانند شمع، ظروف تزئینی با محفظه ای برای اسانس، صابون و… در بازار موجود است. تزئیناتی با مواد طبیعی مانند چوب و سنگ و همچنین گیاهان سبز طبیعی یا مصنوعی – نه گلهای مصنوعی درشت قرمز و زرد- نیز به ایجاد فضایی آرام بخش کمک میکند.
● سلیقه کودکانه
تزئین حمام و دستشویی به طوری که برای کودکان جذاب باشد، علاقه آنان به پاکیزگی و نظافت را تقویت میکند و در عین حال شادی و جذابیت خاصی به خانه میدهد. از فرزندانتان بپرسید که دیدن چه چیزی بیش از همه برایشان جالب است. مثلا یک کتاب یا داستان خاص را دوست دارند؟ حیوانات و ماهیها را میپسندند یا به جنگل علاقه دارند؟ یافتن مواد تزئینی-کاربردی مانند حوله، پرده حمام و جای صابون و مسواک با تم مورد علاقه کودکان کار مشکلی نیست. برای تزئین دیوار هم میتوانید از توانایی خود در طراحی یا از تصاویر آماده استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که تماشای چند کاتالوگ و مجله و همچنین گشت و گذار در فروشگاهها میتواند نیروی خلاقه شما را تحریک کرده و انتخابهای درست تری در مقابلتان قرار دهد. مهمترین نکته این است که شما وسایلی را برای اتاقی میخرید که "هر روز" و "به دفعات" آنها را میبینید، پس با دقت و توجه به سلیقه جمعی خانوادهف مواردی را انتخاب کنید که زود شما را دلزده نکرده و تا مدتها برایتان جذاب باشند.
منبع : پرشین وی

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا