زیبایی

درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی

جو دو سر را به شکل پودر درآورید و به آب وان حمام اضافه کنید. یا این که با کمی آب و پودر جو دوسر پماد تهیه کنید و روی پوست بمالید.

 

آفتاب سوختگی,درمان های خانگی

 

 

تابستان فرصتی برای تامین ویتامین D3 از طریق قرارگرفتن در معرض نور خورشید است به خصوص برای افرادی که دسترسی کافی به آفتاب ندارند. اما افراط در آن می تواند به آفتاب سوختگی منجر شود. بنابراین داشتن اطلاعات و راه حل طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی که در این مطلب می تواند مفید باشد.

 

۱ – ژل آلوئه ورا، بهترین راه برای درمان آفتاب سوختگی است. کافی است آلوئه ورا تازه خریداری کنید و ژل داخل آن را روی قسمت سوخته بمالید. بلافاصله روند درمان بدون پوسته پوسته شدن یا تاول زدن آغاز می شود.

 

۲ – ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک کاسه حاوی آب سرد مخلوط کنید سپس با پارچه یا پنبه آغشته به آن روی سوختگی بمالید. همچنین خوردن آب و نشستن در آب سرد یا گرفتن دوش آب سرد می تواند مفید واقع شود.

 

۳ – مخلوطی از یک پیمانه شیر کم چرب و ۴ پیمانه آب، را با استفاده از پارچه یا پنبه کمپرس کنید تا درد و ناراحتی برطرف شود .

 

۴ – ژل ویتامین E برای سوختگی های شدید که درمان نشده و دچار پوسته پوسته و تاول شده مفید است.

کافی است کپسول های ویتامین E را باز کنید و مواد داخل آن را روی سوختگی بمالید.

 

۵ – جو دو سر را به شکل پودر درآورید و به آب وان حمام اضافه کنید. یا این که با کمی آب و پودر جو دوسر پماد تهیه کنید و روی پوست بمالید.

 

۶ – چای سبز برای تسکین آفتاب سوختگی و درد مفید است در آب وان حدود ۶ کیسه چای سبز اضافه کنید و برای مدتی در آن بنشینید یا این که کیسه چای سبز خنک و مرطوب را روی قسمت های سوخته قرار دهید.

 

۷ – سرکه سیب تصفیه نشده و پاستورریزه نشده برای تسکین آفتاب سوختگی و تسریع زمان درمان موثر است.اگرچه در ابتدا محل سوختگی کمی خواهد سوخت اما برای درمان مفید است.

منبع : khorasannews.com

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا