اخبار فرهنگی

«الهام پاوه‌ نژاد»:دوست دارم دل تماشاگران برایم تنگ شود

الهام پاوه‌نژاد که این روزها در نمایش «سیستم گرون هلم» روی صحنه تئاتر باران بازی می‌کند، می‌گوید نمی‌خواهد پشت سر هم کار کند و دوست دارد دل تماشاگران برایش تنگ شود.

الهام پاوه‌ نژاددوست دارم دل تماشاگران برایم تنگ شود

الهام پاوه‌نژاد از جمله هنرمندانی است که در عرصه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر، شعر و موسیقی به فعالیت مشغول است. او این روز‌ها در نمایش «سیستم گرون هلم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در حال نقش آفرینی است.

پاوه‌نژاد با اشاره به متن این اثر گفت:نمایشنامه آن‌قدر قدرتمند و به‌روز است که می‌توان مدت‌های طولانی آن را اجرا کرد. در این اجرا با چهره‌ها و واکنش‌های مختلفی از سوی آدم‌ها روبه‌رو می‌شویم که نشان می‌دهد انسان معاصر برای تصاحب قدرت به هر راهی تمسک می‌جوید که به عبارتی کمتر از نزاع بقا در جنگل نیست. واقعیت این است اگر از این جنس کار پشتیبانی و حمایت تبلیغاتی و تولیدی خوب بشود، می‌تواند یک سال اجرا برود.

 او با بیان اینکه نمایش «سیستم گرون هلم»، دومین همکاری او با علیرضا کوشک جلالی است، عنوان کرد:پس از نمایش «خدای کشتار»، این دومین‌بار بود که با آقای جلالی کار می‌کردم، زبان و سلیقه ایشان را می‌شناختم. شاید تجربه «خدای کشتار» به این راحتی نبود و همه ما فشار بیشتری را تحمل می‌کردیم، اما در این نمایش، فشار کار بر اساس سیستم علیرضا برای من عجیب نبود. ساعت تمرین بیشتری داشتیم، نه روزهای کاری.

 پاوه‌نژاد افزود:از ویژگی‌های این کارگردان آن است که می‌داند چه می‌خواهد. جز مواردی که در ذهنش کلیدی است، دیکته نمی‌کند. به فرض می‌گوید نمی‌دانم، اما این نیست. بعد شما به عنوان بازیگر می‌توانید ۱۰ مدل دیگر اتود بزنید و بپرسید «این را می‌خواهی؟» و او دوباره می‌گوید «نه، این هم نیست. یک چیز دیگر». این ویژگی باعث می‌شود بازیگر بیشتر فکر بکند و موارد تازه‌ای را در بازی‌اش به دست بیاورد. صادقانه بگویم، بازی شخصیت مرسدس برای من از سخت‌ترین نقش‌ها بود، چون باید مرزی بین رئالیزم، که تماشاگر باور کند یک مرسدس وجود دارد تا لحظه‌ای که می‌گوید من ماریا کالدرون هستم، را رعایت می‌کردم. باید این مرز را طوری بازی می‌کردیم که هم تماشاگر با تک‌تک شخصیت‌ها همراه بشود و هم معمای قصه را تا پایان کشف نکند.
اخبارفرهنگی – بانی فیلم

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا