عجیب و دیدنی و خواندنی

تونل پر رمز و راز مرد موش کوری (+عکس)

اخبار گوناگون – تونل پر رمز و راز “مرد موش کوری” (+عکس)

“ویلیام هنری اشمیت” معروف به مرد موش کوری کسی است که تونل عجیب را با دست خالی ساخته و دلیل انجام آن را هم فقط خودش می داند. این مرد در سال ۱۹۰۲ کار ساخت تونل را آغاز کرد و سال ۱۹۳۸ از سمت دیگر کوه بیرون آمد.

جایی در میان منطقه ال پاسو یک تونل عجیب و غریب وجود دارد که از میان کوه های مس عبور کرده و از سمت دیگر کوه ها خارج می شود و حالا پس از سال ها هنوز هم کسی دلیل ساخت آن را نمی داند جز یک نفر.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

در تمام طول این سال ها او با کسی حرف نمی زد و همه او را یک دیوانه خطاب می کردند. افرادی که دلیل کندن این تونل را از او می پرسیدند او تنها می گفت : این تونل یک میانبر است” البته مشخص نمی کرد این میانبر به کجا می رود.

این مرد سال ها تلاش کرد و تنهایی دل این کوه را سوراخ کرد اما دلیل این کار را به کسی نگفت. او سال ۱۹۳۸ پس از تمام شدن تونل وسایل خود را جمع کرد و به روستای نزدیک این مخل رفت و در سال ۱۹۵۴ نیز درگذشت.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

این تونل حالا به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است و برخی از گردشگران اعتقاد دارند او به خوبی کارش را بلد بوده است زیرا ساخت چنین تونلی نیاز به دانش دارد و دقتی که در تیشه زدن ها دیده می شود کاملا آن را نشان می دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

اخبار گوناگون – باشگاه خبرنگاران

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا