دانستنی های علمی

خطوط عجیب داخل چشم چه هستند؟+تصاویر

اخبار,اخبارعلمی,خطوط عجیب داخل چشم

نوشته های مشابه

اخبار علمی – خطوط عجیب داخل چشم چه هستند؟+تصاویر

چشمِ بیش از ۷۰درصد مردم جهان دارای خطوطی عجیب و نقطه‌هایی به رنگ‌های تیره و روشن است که اجسام شناور داخل چشم محسوب‌ می‌شوند.

حتما تا به حال به خطوط عجیب و لکه‌های کوچک و بزرگ، تیره و روشن داخل چشم توجه کرده‌اید؛ این اجسام شناور ساکن داخل چشم هستند و چشم بیش از ۷۰ درصد از مردم دنیا دارای این اشکال و خطوط است؛ این خطوط و دانه‌های سرسیاه گاهی اوقات به رنگ خاکستری ظاهر می‌شوند.

منشاء آن چیست و از کجاست؟
این سایه‌ها که می‌توانند به اشکال مختلف تبدیل شوند و داخل چشم در حال حرکت هستند در میدان دید ما وجود دارند همان اجسام شناور هستند.

اجسام شناور توسط توده یا تکه‌های کوچک مواد معلق در ژل زجاجیه ایجاد می‌شوند که پشت چشم را پر می‌کنند؛ اجسام شناور اساساً پروتئین‌های ساده از ژل چشم به نام زجاجیه هستند؛ این گروه پروتئین‌ها ورود نور فضای بیرونی را مسدود می‌کند و باعث بوجود آمدن سایه می‌شوند.

گاهی حتی خونریزی‌های کوچک در چشم دیده می‌شود، اینها اجسام شناور نیستند بلکه این پدیده ناشی از نفوذ سلول‌های قرمز خون به داخل زجاجیه و همچنین ظهور اجسام شناور است که به صورت یک مه مرطوب شکل می‌گیرد و معمولا از بین می‌رود.

علاوه بر این ممکن است سن نیز مسئول حضور اجسام شناور در چشم باشد؛ بعد از سال‌ها ضخامت ماده ژلاتینی که داخل حفره چشم را پر می‌کند در پشت بلوری چشم محدود می‌شود.
اجسام شناور ضرری ندارند.

اخبار,اخبارعلمی,خطوط عجیب داخل چشم

اخبار,اخبارعلمی,خطوط عجیب داخل چشم

اخبار,اخبارعلمی,خطوط عجیب داخل چشم

اخبارعلمی – فارس نیوز

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا