زیبایی

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نیست؟

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه لیزر موهای زائد هیچ گونه عوارضی بر روی بدن ندارد، گفت: لیزر بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد است که با استفاده از دستگاه های مدرنی که در ایران هم وجود دارد، این امر به راحتی امکان پذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیر هوشنگ احسانی گفت: برداشتن موهای زائد به وسیله لیزر بر پایه جذب انتخابی نور نهاده شده است که در آن اشعه لیزر بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست شده و موجب جذب فولیکول های مو می شود. در این حالت آسیب های بافتی در فولیکول مو یا ریشه مو در حداکثر میزان خود و در بافت محیطی در حداقل است

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد نحوه عملکرد دستگاه های لیزر خاطرنشان کرد: با انتخاب طول موج های مناسب در ناحیه وسیع تعداد زیادی از فولیکول های مو تحت تاثیر قرار می گیرند که در این درمان، هدف قرار دادن رنگ موی تیره به نام ملانین به وسیله طول موج خاص از اشعه است که باعث ایجاد حرارت شده و تخریب سلول های زاینده مو در ناحیه فولیکول صورت می گیرد.

کاهش سرعت رشد، نازک شدن موها و کاهش تعداد مو از فواید درمان با لیزر

این متخصص پوست و مو، کاهش سرعت رشد، نازک شدن موها و کاهش تعداد مو را از فواید درمان با لیزر دانست و افزود: تعداد جلسات درمان بین ۳ تا ۶ دفعه و ماهی یکبار است زیرا تمامی موها در یک فاز رشد نمی کنند و به همین دلیل نیاز به تعداد دفعات بیشتر است تا موهای زائد کم کم روشن، نازک و رشدشان کند شود و به تدریج تمام آنها از بین برود.

دکتر احسانی با بیان این مطلب که با استفاده از بی حس کننده های موضعی می توان از درد و سوزش پوستی در حین لیزر درمانی جلوگیری کرد، گفت: معمولاً بعد از لیزر خون مردگی هایی در محل لیزر ایجاد می شود که با خنک کردن پوست به وسیله یخ و استفاده از کرم های حاوی استروئید پس از مدت کوتاهی می توان آن را کاهش داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رنگ پوست ناحیه ای از بدن که تحت درمان با اشعه لیزر قرار می گیرد به طور محدود و کوتاه مدت حالت التهابی پیدا می کند و اندکی قرمز می شود که کمی بعد به تدریج از بین می رود.

هرچه موها تیره تر و کلفت تر باشند تاثیر لیزر بیشتر است

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه هرچه موها تیره تر و کلفت تر باشند تاثیر لیزر بیشتر است، اظهار داشت: افرادی که دارای پوست روشن هستند نسبت به افرادی که پوست تیره دارند و یا با سولاریوم پوست خود را تیره و برنزه کردند، برای این نوع درمان بسیار مناسب هستند چرا که این افراد ممکن است بعد از لیزر دچار عفونت پوستی شوند و یا دچار مشکلات جدی دیگری مانند زخم شدن محل عفونت و محل لیزر و تیره شدن پوست شوند.

وی ادامه داد: افرادی که در معرض نور خورشید هستند بیش از سایرین در محل های لیزر شده دچار سوختگی می شوند و ممکن است جوشگاه و تاول در محل لیزر آنها به وجود بیاید که در این افراد بعد از لیزر، عوارضی به صورت لک های قهوه ای، سفیدک و قرمزی روی پوست آنها ظاهر می شود.

دکتر احسانی، استفاده از کرم های ترمیم کننده و ضد التهاب و آنتی بیوتیک ها در درمان بعد از لیزر را موثر دانست و در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می شود ۶ ماه قبل از لیزر موهای زاید از وسایلی مانند تیغ و کرم موبر به جای موم انداختن استفاده شود تا درمان به صورت دقیق تر و بهتر انجام شود.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا