بدانیم تا سالم بمانیم

چطور کالری کمتری دریافت کنیم؟

سلامت نیوز: متخصصان تغذیه و سلامت تاکید دارند تمام ویژگی های غذا اعم از رنگ، بو، طعم، بافت و شکل ظاهری آن روی اشتها و لذت غذا خوردن تاثیرگذار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج بررسی پزشکان آمریکایی نشان می دهد ترکیب و بافت مواد خوراکی بر کنترل سهم هر وعده و میزان دریافت کالری تاثیر می گذارد. متخصصان علوم پزشکی دانشگاه فلوریدای جنوبی اعلام کردند: در این بررسی به مطالعه ارتباط بین این که ماده خوراکی چگونه در دهان احساس می شود و همچنین تاثیر این حس بر میزان ماده خوراکی مصرفی، نوع غذاهایی که انتخاب می کنیم و میزان کالری که تصور می کنیم مصرف کرده ایم، پرداختیم.

به گفته این متخصصان، در بررسی های پیشین مشاهده شده بود رنگ، طعم و بو بر روشی که فرد غذا می خورد و از آن لذت می برد تاثیر می گذارد.

دیپایان بیسواس متخصص ارشد این مطالعه گفت: برای مثال افرادی که از مواد خوراکی سفت و با بافت سخت تر تغذیه می کنند، میزان کالری کمتری دریافت می کنند.

در مطالعه آشکار شد چگونه حس کردن بافت یک ماده خوراکی در داخل دهان بر میزان دریافت کالری از غذا تاثیر دارد. بنابراین افراد مجبور می شوند به مصرف غذاهایی با بافت سخت روی آورند. در این بررسی از شرکت کنندگان درخواست شد انواعی از مواد خوراکی با بافت سخت، تقریبا سخت و همچنین نرم را تست کنند. سپس از آنان خواسته شد میزان کالری مصرفی خود را تخمین بزنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان امیدوارند آگاهی از چگونگی تاثیرگذاری بافت غذا روی اشتها بتواند به انتخاب یک رژیم غذایی سالم و در نهایت مقابله با چاقی کمک کند.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا