هنر در خانه

آموزش سبز کردن سبزه عید

 

 

نوشته های مشابه
آموزش انداختن سبزه عید

 

۱- برای سبز کردن سبزه، گندم ، جو ، ماش و عدس هر کدام را که خواستیم خیس کرده یکی دوشب . چند بار آبش را عوض می کنیم تا ترش نشود بعد از اینکه کمی جوانه بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری می کنیم تا جوانه در آمده و نوک آن کمی سبز شود .مرتب دستمال را بااسپری نم دار می کنیم .بعد کف ظرف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته ریخته و جوانه ها را به ظرف منتقل می کنیم روزی ۱-۲ بار روی سبزه اسپری میزنیم مواظب باشید که آنقدر اب ندهید که اگر ظرف رو کج نگه داریم اب کنار ظرف جمع شود.

 

 

۲- روش دیگر اینکه داخل جوراب زنانه نازک رنگ روشن تخم چمن ریخته روی آن خاک اره می ریزیم وبقیه جوراب را گره میزنیم از اطراف جوراب قسمت پرشده تکه کوچکی جدا کرده با نخ دور ان را می بندیم این برای گوش است برای چشم ودهن از دکمه استفاده می کنیم یا از سیم برق پوشش دار با رنگهای متفاوت با سیم می توانیم برایش عینک بسازیم . حالا ظرف بزرگی را پر اب کرده جوراب را داخل ان قرار میدهیم تا خاک اره خوب خیس بخوردبعد از ۱-۲ ساعت در بشقاب یا کاسه گذاشته طوری که قسمت گره دار داخل بشقاب باشد. داخل بشقاب باید همیشه اب داشته باشد . روی سر جوراب را مرتب اسپری می کنیم تا خشک نشود.

 

۳- برای سبزه که روی کوزه کاشته می شود روی کوزه

پارچه نخی

می کشیم کوزه بدون لعاب باشد (سفالی) داخل کوزه راپر اب می کنیم و شاهی یا خاکشیر را که یک ۱شب خیس کرده ایم روی پارچه یا جوراب میکشیم اضا فه جوراب را داخل کوزه قرار می دهیم ومرتب رو ان را اسپری می کنیم تا سبز شوند.

 

۴- میوه کاج را داخل آب انداخته تا پولک های آن از هم باز شود بعد بین پولک ها گندم جوانه زده می گذاریم سبز شود (منظورم از پولک یا همانها که مثل گلبرگ می ماند)

 

 

روش خوشه گندم که ساقه بلند دارد را خیس کرده داخل کوزه یا ظرف گودی قرار می دهیم تا سبز شود این مدل مثل یک دسته گل می شود.

 

 

۵- روش دیگر اینه که بعد از اینکه گندم یا جو یا… جوانه زد داخل یک سبد دستمال نخی خیس گذاشته وجوانه ها را روی دستمال می ریزیم وروی جوانه ها راهم دستمال مرطوب می گذاریم تا ۲-۳ روز وقتی کمی بزرگتر شد دستمال رویی را بر می داریم ودر افتاب بیرون یا پشت پنجره می گذاریم ومرتب اسپری می کنیم وگاهی سبزه را می چرخانیم تا افتاب به قسمتهای دیگر سبزه برسد تا سبزه به اندازه رشد کند (از ارزن و تخمه افتابگردان ریز هم برای سبزه میتوانیم استفاده کنیم ) من پارسال با تخم افتابگردان درست کردم وبا همین روش یادم رفت بگم به جای کوزه روی سر عروسک هم می شود درست کرد.

 

سبزه گندم ۱۰ روز قبل از عید ومقدار گندم ۱لیوان بزرگ

 

 

سبزه ماش و عدس ۱۵ روز قبل از عید و۱ لیوان ماش یا عدس لازم است

 

 

سبزه شاهی یا خاکشیر ۵ روز قبل از عید ومقدار ۱ استکان

 

 

اما در مورد تخم آفتابگردان مقدار تخمه نصف لیوان کافی است فقط یادم رفته چند روز به عید کاشتم فکر کنم ۵-۷ روز بود چون سریع رشد می کند

 

 

سبزه سبزه عیدآموزش سبز کردن سبزه عید,سبزه روی کوزه, آموزش سبزه که روی کوزه, اسرار خانه داری, نکات خانه داری, هنر در خانه, آموزش سبزه آرایی, هنر سبزه آرایی عید
سبزه سبزه عیدآموزش سبز کردن سبزه عید,سبزه روی کوزه, آموزش سبزه که روی کوزه, اسرار خانه داری, نکات خانه داری, هنر در خانه, آموزش سبزه آرایی, هنر سبزه آرایی عید

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا